Nokkenas sensor

Gestart door Solo, 01-05-2012 21:18:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Solo

Iemand enig idee hoe het komt dat de nokkenassensor van mijn 20 klepper uit 1994 in een paar jaar tijd nu al voor de 4e keer gesneuveld is? De olie keerring er achter lekt niet.  >:(

ulkeman

monteer je het met grof geweld?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Solo

#2
Nee, net als altijd, gewoon kalm aan en serieus, zonder iets te slopen uiteraard. :eusa_whistle: Maar staat er ergens teveel stroom op dan of zo? We zijn best technisch, maar hier kan ik toch niet zo snel de oorzaak van bedenken.

ulkeman

Citaat van: Solo op 01-05-2012 21:23:46
Nee, net als altijd, gewoon kalm aan en serieus, zonder iets te slopen uiteraard. :eusa_whistle:

ze kunnen absoluut niet tegen een stootje enzo vandaar de vraag dat je ze misschien met een hamer er in tikt.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Solo

Nee, zeker niet met de hamer, is ook niet nodig, je kunt hem zo monteren, zonder geweld. ;)

ulkeman

Citaat van: Solo op 01-05-2012 21:28:38
Nee, zeker niet met de hamer, is ook niet nodig, je kunt hem zo monteren, zonder geweld. ;)

het wil nog wel is stroef gaan vandaar.
immitatie of orgineel?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Solo

Origineel! Nr. 2 was imitatie, die hield het nog geen week uit!

thuur

Hoe constateer je dat ie stuk is?


Gr :eusa_think:

Solo

Niet meer willen starten, en na het checken van de foutcode,s krijg je dan 314 en 324 als resultaat. Oftewel:Camshaft position sensor signal absent or faulty. En camshaft position sensor signal absent intermittently. Gemeten in gaatje nr. 6 van foutcodemelder unit A.  :eusa_think:

thuur

Tja, een sensor kan zeker stuk en een imitatiesensor is altijd maar de vraag hoe lang het goed blijft gaan. Maar 4 stuks is wel heel veel. Ik zou eerder de bekabeling eens goed nakijken tussen de sensor en de ECU. Ook heel goed de stekker controleren.


Gr ;)

Hengeveld

Is die metalen ring die op de nokkenas met een bout vastzit niet beschadigd, verbogen of misschien los?

Solo

Bedankt jongens, ik zal het eens gaan bestuderen of er ergens toch nog een onrechtmatigheid te vinden is. :eusa_doh:

Solo

Nou, dat heeft nog heel wat tijd en hoofdbrekens gekost voordat de roffel eindelijk weer tekenen van leven wou geven. De nokkenas sensor is vervangen, en daarna zijn de foutcodes gereset. Resultaat foutcode 1-1-1. goed dus. Ik wil het luchtfilter daarna weer op z,n plek monteren, en zie dat ik nog vergeten was om het stekkertje van de nokkenas sensor aan te sluiten! Stom natuurlijk, maar wat ik me meer afvroeg: hoe kan ie dan een foutcode van 1-1-1 geven? Nou ja, het zal allemaal wel. Eerst maar eens hoopvol proberen te starten. Nou mooi weer niks! Weer kijken en zoeken en: barst, we hebben de injectorstekkertjes ook nog los liggen, die hadden we bij de bougie en bobine test los gegooid om hem niet te laten verzuipen, want dat scheen toch een kwaal te zijn las ik op het forum. Stekkertjes vast gemaakt, relais 103 voor de zekerheid ook maar overbrucht met het beroemde kabeltje, en weer starten. Nog niks! sjips! Het stinkt naar benzine ondertussen, en hij lijkt af en toe toch wel te willen aanslaan. Nou, startkabels erbij met nog een lopende auto, en toch maar doorgaan, en hopen dat de startmotor of de bedrading niet in rook opgaan. En ja, na zeker nog een paar minuten, en met het pedaal stug op de bodem houden tegen het eventuele verzuipen, slaat ie eindelijk aan!! Hij liep eigenlijk nog maar op 4 poten zo te horen, maar hij deed het tenminste weer. Eerst maar eens een tijdje warm laten draaien, en toen nog een rondje gereden, waarbij bij terugkomst opviel dat cilinder nr 5 besloten had om toch ook maar mee te gaan doen. Voor de zekerheid nog even met behulp van de lamp de bougies getest, maar dat was ook weer goed. Roffel uitgezet, relais 103 weer terug geplaatst, en weer gestart, en ja hoor gewoon weer lopen, dus die was ook nog goed. Nu zullen we voor de zekerheid nog even injector reiniger door de benzine gooien, en dan maar hopen dat ie ons niet weer zo erg gaat plagen, al leer je er wel weer veel van natuurlijk.