Rijd op LPG maar drinkt toch benzine

Gestart door solidnmgn, 06-05-2012 16:26:55

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Goede morgen,middag en avond.

Een week of 7 geleden heb ik een oude volvo 850 2.5 20V GLT gekocht met 417k op de teller. Op dit moment heb ik er al weer 423k op staan. Hij heeft zich afgelopen weken goed gehouden tegen beter weten in. De roffel had immers 2 jaar stil gestaan en praktisch geen onderhoud gehad.

ondertussen heb ik zelf al wel wat dingen moeten vervangen. De LMM was stuk geraakt (eigen fout, ik keek naar het voelertje en jahoor hij brak af). Stukje benzine slang bij het blok. Remmerij goed schoon gemaakt etc.

nu heeft ie echter een probleempje. Hij rijd op LPG maar drinkt toch benzine. hij drinkt op 1000km z'n 10liter benzine. Das toch best zonde voor een auto op gas. Je ruikt ook dat de roffel ergens benzine naar buiten gooit. Naar een tijdje zoeken heb ik het gevonden, denk ik. De benzine pomp.

Zal deze benzine pomp nog te redden zijn of is het goedkoper om hem te vervangen.

Daarnaast heb ik nog de vraag hoe hem los krijg. heb met al mijn kracht de zwarte ring te draaien, ik dacht misschien zit ie wel los. maar helaas geen beweging in te krijgne.

Wie o Wie kan mij wat tips/trucks geven en heeft misschien in de omgeving van Nijmegen een brandstofpomp te koop.

Groetjes Jacco, een nieuwe maar nu al verslaafde roffelaar. 
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

jorikw

solidnmgn

Dankje voor je snelle reactie.

Ik weet nu hoe hem veilig los kan krijgen. Echter het deel waar belletjes blazen lijkt mij niet te fixen als ik het zo zie. Een complete pomp zou dus de oplossing moeten kunnen zijn. Het is alleen zo zonde. hij is nog niet stuk, hij pomp prima.

Iemand nog ideeën,

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

EdenAli

Hij produceerd toch bubbeltje dus dan is ie wel aan vervanging toe en zo duur is een 2ehands pomp op de sloop nou ook weer niet 2000 km en je hebt 'm er al bijna er weer uit

Jack v

Je wonnt in Nijmegen dus Dirk342 is bij je naast de deur. Heeft er vast nog wel eentje liggen voor je.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rpakuypers

Ik vind 1 liter benzine per 100 km niet opmerkelijk want dat doet mijn 850 op LPG ook. Hij staat net op 210.000 en lekkages heb ik niet dus komt dit door het gebruik. De eerste kilometers rijdt hij toch op benzine en als ik het goed begrepen heb dan wordt er bij stevig doorrijden op LPG ook benzine ingespoten.

Groet,
Roger

solidnmgn

Spannend heren. Heb morgen mijn eerste afspraak via dit forum met een club lid.

Mijn roffel slaat binnen 2 sec over op gas. Het verbruik is  10liter per 2000km. naar mijn zeggen toch te veel voor een auto op LPG. Ik merk steeds sneller dat de tank leeg is. Hij start dan niet of heel lastig.

Bedankt voor de reacties.

Groet jacco

Ludo

Citaat van: solidnmgn op 06-05-2012 22:16:12
Ik merk steeds sneller dat de tank leeg is. Hij start dan niet of heel lastig.

Benzinedrukregelaar of injector lek?.

Ludo

Citaat van: rpakuypers op 06-05-2012 21:32:41
Ik vind 1 liter benzine per 100 km niet opmerkelijk want dat doet mijn 850 op LPG ook. Hij staat net op 210.000 en lekkages heb ik niet dus komt dit door het gebruik. De eerste kilometers rijdt hij toch op benzine en als ik het goed begrepen heb dan wordt er bij stevig doorrijden op LPG ook benzine ingespoten.

Groet,
Roger

Wellicht verkeerd begrepen, en gebruikt hij bij stevig doorrijden enkel benzine.  ;D

NinaPaul

Citaat van: rpakuypers op 06-05-2012 21:32:41

Groet,
Roger

Er zijn ook oudere systemen die je gewoon altijd op lpg kunt laten.
G3 moet op benzine starten (regelgeving).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

solidnmgn

Thumps up voor Dirk.

Het is gefixed.

Groet jacco

EdenAli

UserID6342

Pomp hebben we vervangen, de benzinelekkage is dus voorbij.  De drukregelaar moet nog wel vervangen worden want deze lekt.

solidnmgn

Inderdaad de Pomp was zwaar defect.

Binnen kort effe de rubbertjes/pakkinkjes/etc halen en dan effe de drukregelaar vervangen.

Groet Jacco