Forumverloedering

Gestart door triton, 20-05-2012 12:09:56

Vorige topic - Volgende topic

verron

Volgens mij is iedereen (misschien een enkeling uitgezonderd) als een onwetende op dit forum terecht gekomen (zelf diegene met de grootste mond nu) en is door de adviezen van anderen wijzer geworden. Het geven van goed bedoelde adviezen is toch de hele zin van dit forum maar het is aan de ontvanger om daar mee te doen wat hij wil en geeft ons niet het recht de vrager daarom maar te veroordelen.

Wat mij betreft is het nog steeds een heel leuk forum met veel goede adviezen (indien gewenst) en een grote mate van betrokkenheid bij elkaars roffel! En dat geldt ook voor de nieuwkomers, de echt geïnteresseerden blijven vanzelf over.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Piet

Citaat van: verron op 21-05-2012 10:25:04
Volgens mij is iedereen (misschien een enkeling uitgezonderd) als een onwetende op dit forum terecht gekomen (zelf diegene met de grootste mond nu) en is door de adviezen van anderen wijzer geworden. Het geven van goed bedoelde adviezen is toch de hele zin van dit forum maar het is aan de ontvanger om daar mee te doen wat hij wil en geeft ons niet het recht de vrager daarom maar te veroordelen.

Wat mij betreft is het nog steeds een heel leuk forum met veel goede adviezen (indien gewenst) en een grote mate van betrokkenheid bij elkaars roffel! En dat geldt ook voor de nieuwkomers, de echt geïnteresseerden blijven vanzelf over.

En zo is het!!!!

Iemand afbekken met opmerkingen in de trand van " gebruik eerst eens de zoekfunctie" o.i.d. dat is juist ontfatsoenlijk.
Als je het topic van de vraagsteller dan toch aan het lezen ben, kan je kan dan toch net zo goed een suggestie geven waar de vraagsteller wat aan heeft.
Waarom ben je zijn vraag dan uberhaupt aan het lezen, allen maar om de kans te kunnen grijpen eens lekker uit de hoogte te doen?

NinaPaul

Toch nog even over advies.

Advies geef je, zodat de persoon een goede beoordeling kan maken.

Wanneer hij jouw advies niet volgt, betekend dit niet dat hij niet geluisterd heeft! Enkel dat zijn prioriteiten en dus beoordeling
anders zijn.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Broabander

Maargoed, op dat gebied: je hebt, wat jij zegt, het 'beoordelen', dat is prima, MITS: je kennis hebt van zaken en dus verschilt van mening wat dat betreft. Dat is het probleem ook niet. Je hebt er ook koppigheid en pure stomheid, en bang zijn om €100 uit te geven om het probleem op te lossen dus dan maar randzaken á €30 per stuk te gaan vervangen zonder resultaat, om maar wat te noemen. Dat zijn over het algemeen mensen zoals ik, als in: vinden klussen wel leuk maar van de klok en de klepel is het nog niet helemaal duidelijk tot je het een keer gedaan hebt. Als mensen die de 850 tot op het laatste boutje kennen, je dan adviseren om x en y te vervangen, dan kun je daar over het algemeen van op aan en zou je het niet 'beter moeten weten' en het advies, waar je zelf om hebt gevraagd!, in de wind slaan.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Piet

Citaat van: Broabander op 21-05-2012 11:08:59
Maargoed, op dat gebied: je hebt, wat jij zegt, het 'beoordelen', dat is prima, MITS: je kennis hebt van zaken en dus verschilt van mening wat dat betreft. Dat is het probleem ook niet. Je hebt er ook koppigheid en pure stomheid, en bang zijn om €100 uit te geven om het probleem op te lossen dus dan maar randzaken á €30 per stuk te gaan vervangen zonder resultaat, om maar wat te noemen. Dat zijn over het algemeen mensen zoals ik, als in: vinden klussen wel leuk maar van de klok en de klepel is het nog niet helemaal duidelijk tot je het een keer gedaan hebt. Als mensen die de 850 tot op het laatste boutje kennen, je dan adviseren om x en y te vervangen, dan kun je daar over het algemeen van op aan en zou je het niet 'beter moeten weten' en het advies, waar je zelf om hebt gevraagd!, in de wind slaan.

Maar uiteindelijk is iedereen vrij om te doen of laten wat hij zelf wilt, vrij om je advies wel of niet op te volgen. Iedereen mag zijn eigen afwegingen maken. Dat is nog geen reden om niet een gewoon antwoord te geven op iemands vraag. Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meederheid van de vraagstellers de antwoorden wel degelijk serieus neemt.

Broabander

Dat is ook zeker waar, Piet, je mag met elk advies hier op het forum je reet afvegen (vooral 'gas is om te koken ;D ) als je dat zou willen maar of het verstandig is, is een tweede. En als ik zie dat mensen een vraag stellen, niet reageren op wedervraag, dan maar lukraak dingen gaan vervangen en na een week beginnen te klagen 'omdat het nog niet opgelost is'....

Maar gelukkig zie je, wat je in je laatste zin zegt, ook regelmatig, mensen die gewoon niet moeilijk doen, logisch nadenken en advies van anderen aannemen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Sbv

en met deze wijze woorden kan het topic dicht

peteRRR

Citaat van: Sbv op 21-05-2012 12:13:46

We kunnen het ( Topic ) in deze ook omdraaien en de plus punten gaan benoemen want daar gaat het uiteindelijk om. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

rammstein01

Citaat van: peteRRR op 21-05-2012 12:31:27
Citaat van: Sbv op 21-05-2012 12:13:46

We kunnen het ( Topic ) in deze ook omdraaien en de plus punten gaan benoemen want daar gaat het uiteindelijk om. :D

Groet.

Zo ervaar ik dit forum ook. Lees alle technische hulp met veel plezier, maar de "guts" om het zelf te doen ontbreken me vaak. Ik zal ook nooit hulp in welke vorm dan ook in twijfel trekken als die komt van een techneut.
En ook ik kom wel eens lomp over maar is nooit denigrerend bedoeld.

Hoop nog veel te lezen op dit leuke forum, alsmede op het " andere " forum.

Rob

vincen tdi

Beetje laat, maar beter dan helemaal niet. :eusa_think:
Marco (D©©©L) en Dirk,  als antwoord op jullie vragen.
De stickies zijn wel een verrekt handig hulpmiddel inderdaad (misschien een supersticky over sticky's maken ) :eusa_shifty: :eusa_silenced: en ik kan me de frustratie ook wel voorstellen van goedbedoelende "oude rotten" als er weer eens iemand naar de bekende weg komt vragen.

Misschien dat we het hier maar bij moeten laten en gewoon weer verdergaan met sleutelen ;)  Soms is het wel eens lekker om de frustraties de vrije loop te laten gaan zodat je daarna weer verder kunt met datgene waar je mee bezig was.

Ik persoonlijk hoop nog vele jaren gebruik te kunnen maken van alle kennis die hier op dit forum aanwezig is, en ik ben er dan ook van overtuigd dat mijn roffeltje de gerespecteerde leeftijd van 30 jaar moet kunnen halen.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: voor alle kennis die hier belangeloos gedeeld wordt :D :D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

elmarconi

Citaat van: Piet op 21-05-2012 10:05:34
Als ik het dus goed begrijp is , wat de 850 betreft, kennelijk alles al eens de revue gepasseerd en tot in de treure besproken op het forum. Vragen van "nieuwkomers" zijn als ontfatsoenlijk te beschouwen omdat zij de zoekfunctie hadden moeten gebruiken i.p.v. de forumlezers lastig te vallen met hun onnozele vragen.  
Wat dat betreft kan het forum dus voor verdere input afgeloten worden en alleen op het internet aanwezig blijven als een naslagwerk.
Daarnaast kunnen we dan wellicht een nieuw forum oprichten waarbij de titel dan de lading beter dekt  bv.: "Het ouwehoerforum voor volvo 850-bezitters"

Toevallig weet ik een mooie domeinnaam, welke hiervoor gebruikt kan worden ;)
--
Autogas Inside . . .

triton

Helaas weer redelijk actueel ,
ik schijn iets gezegd/getypt te hebben in een blog van Marco .
Kan het me niet herinneren en ook niet terughalen.
Hier wordt ik op afgerekend en gelijk veroordeeld.
Ik zou grappig of gemeen zijn.....
Zeg het maar.
Ik ken Ceesvgils persoonlijk en Cees kent mij en weet hoe ik ben .
Geloof niet dat hij moeite heeft met mij , althans dat dacht ik.
Ik heb me kennelijk vergist , waarvoor excuses.
Als ik in deze forumverloedering heb veroorzaakt dan spijt mij dit.
Maar kijk ook een keer in de spiegel , als je kort lontje weer opspelt...........
Professioneel raddraaier

Boeijke

Citaat van: triton op 16-02-2014 10:17:44
Helaas weer redelijk actueel ,
ik schijn iets gezegd/getypt te hebben in een blog van Marco .
Kan het me niet herinneren en ook niet terughalen.
Hier wordt ik op afgerekend en gelijk veroordeeld.
Ik zou grappig of gemeen zijn.....
Zeg het maar.
Ik ken Ceesvgils persoonlijk en Cees kent mij en weet hoe ik ben .
Geloof niet dat hij moeite heeft met mij , althans dat dacht ik.
Ik heb me kennelijk vergist , waarvoor excuses.
Als ik in deze forumverloedering heb veroorzaakt dan spijt mij dit.
Maar kijk ook een keer in de spiegel , als je kort lontje weer opspelt...........

Als je hem persoonlijk kent zou het dan niet slimmer geweest zijn om even contact op te nemen met hem ipv een vriendjesmeetingtopic te openen?
Weet ook niet wat er gebeurd is maar is dit de oplossing?

NinaPaul

Ik vond het meer humor dan verloedering.

Er wordt een mening gegeven, anderen geven hun mening ook.
Maar dan mag dat niet, want dan hou je geen rekening met anderen hun gevoelens.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Dan het verhaal over "gehacked" zijn.
De hacker
-heeft zich goed ingelezen!
-Plaats maar 1 bericht die per toeval gaat over hetgeen er toen speelde
-Doet het maar 1 keer
-Schiet er niets mee op
-etc.

Bewijs? Tja dat lijkt me vrij simpel ip adres vergelijken etc. Als mijn account "gehacked" zou worden zou ik toch wat meer moeite doen om het te bewijzen.

Waarom zou je zoveel moeite doen, jezelf zo opwinden over iets dat totaal geen waarde heeft.
Maakt het uit dat iemand het over een ford heeft? Is dat echt al die commotie waard?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz