Transportkosten van iets groots

Gestart door coyote1980, 20-05-2012 12:41:57

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: cas op 20-05-2012 21:49:31
oke 1 dag was het niet, het was de ene dag n paar uur met dat ding rijden, en de volgende dag nog een uurtje voor het afrijden.

Stelt in mijn ogen niet veel voor. rust, niet te veel haast en dubbel dubbel check als je met dat ding erachter rijdt. en je haalt het.

geldklopperij aan de ene kant, aan de andere kant, het is ook een gevaarlijk ding als je met gevaarlijke/zware lading rijdt en niet weet wat je auto doet of kan doen.

even 500 euro sparen. valt wel mee toch heren, en enkele dames.....  ;)

En anders een beetje oefenen met een klein aanhangertje. Achteruit rijden, bochtje maken en proberen te file parkeren.
Vooral goed kijken in de (buiten) spiegels en goed kijken na het nemen van een bocht. (nacontrole)
Als je dat goed in de vingers hebt, is het examen doen appeltje - eitje ;D

Een klein aanhangertje reageerd iets feller met insturen, maar dat is niet on-overkomelijk... ;)
Volvoloos....

grijzev70tdi

Ben al aan het oefenen met die kleine enkelassers. Met autoambulance ook wel gedaan, lukt me ook wel op 5cm nauwkeurig ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Misschien eerst maar een dag met een kleine aanhanger gaan rijden, dan de tandemasser mee en tot slot de auto ambulance om te oefenen

BBS

Bij het examen mag je 1x een correctie uitvoeren.
Als je het kleinste aanhangertje precies kunt laten doen wat je wilt dat hij doet, (niet sjoemelen ;)) maak je grote kans bij het examen.
Volvoloos....

mbouwheer

nog maar een keer:

met de nieuwe regelgeving ingaande per 19 jan. 2013 mag je met je B rijbewijs elke aanhanger trekken mits het totale gewicht van de combinatie niet boven de 3500 kg. komt.

Met een BE rijbewijs mag je elke aanhanger trekken tot een maximum gewicht van 3500 kg. ( dit is het eigen gewicht plus lading van de aanhanger)

Ik heb het idee dat sommige hier enigszins selectief lezen........ (geeft niet hoor, ik typ het graag nog een keer)

BBS

Citaat van: mbouwheer op 20-05-2012 22:28:43
<<<KNIP>>>
met de nieuwe regelgeving ingaande per 19 jan. 2013 mag je met je B rijbewijs elke aanhanger trekken mits het totale gewicht van de combinatie niet boven de 3500 kg. komt.
<<<KNIP>>>

Graag bron vermelding? Want van "hebben horen zeggen" geef ik niet zoveel om ;)
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: BBS op 20-05-2012 22:33:31
Citaat van: mbouwheer op 20-05-2012 22:28:43
<<<KNIP>>>
<<<KNIP>>>

Graag bron vermelding? Want van "hebben horen zeggen" geef ik niet zoveel om ;)

Zijn werk ;D

Tjalling

Ik heb die nieuwe regels maar even gegoogle'd en kwam hier uit http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/63254-verkeer-rijden-met-auto-aanhanger-of-caravan-in-2013.html

komt er dus eigenlijk op neer dat we met die nieuwe regels minder mogen met ons B en ons BE rijbewijs , alleen in sommige gevallen mag je toch iets meer gaan trekken dan het leeggewicht van je auto.

en sommige ondernemers met BE combi's ( trekker opleggers tot max 9.999kg) raken straks toch 2.999kg laadvermogen kwijt.

laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

Robster480

Citaat van: maruska op 20-05-2012 20:28:29
Heb ik wellicht gemist, maar wat voor groots moet er vervoerd worden ? Ben verder niet nieuwsgierig hoor :)

Ik lees het net pas en dacht: ben ik nu de enige die niet nieuwsgierig is?? ;) Blijkbaar niet ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

-D©©©L-

't klinkt als een vijverbak  ;D

Powerpete

Citaat van: mbouwheer op 20-05-2012 23:16:14
http://www.evo.nl/site/nieuwe-rijbewijswetgeving-in-2013/$FILE/Factsheet_Rijbewijscategorie_B.pdf

wat een idioterie zeg ..... je haalt dus met een examen BE, en dan kan je er vrijwillig voor kiezen om er ietsje meer mee te kunnen als met alleen B, het enige wat ik zo kan vinden dat als je nu geen rijbewijs hebt, en je wilt een trike gaan rijden, dat je A in plaats van B nodig hebt... maar dat trike's dan geen normale aanhangers meer mogen trekken...omdat ze onder motorfietsregels vallen, alleen als je nu je rijbewijs B al hebt je er gewoon mee door mag rijden....

en voor de Huidige B, en BE regels veranderd er dus niks er komt alleen een tussencategorie bij...

http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard911.pdf   staan alle regels nog een keer uitgelegd, en voor de duizendste keer, de totaal toelaatbare massa ( eigen gewicht met laadvermogen) is bepalend voor wat wel en niet mag, dus een lege aanhanger die 700 KG weegt en waar je 1200 Kg op mag laden mag je niet met je 850 trekken, period !!! (ook niet als ie leeg is)

om even door te zeiken ...........wat heeft dit geintje verzinnen ons als belastingbetaler weer gekost ?, had ook weer makkelijk van die 18 miljard afgekund, oh nee, is door europa opgelegd... als we nu europa alleen maar als economische eenheid houden en alle regelneukers in brussel naar huis sturen scheelt het zomaar het hele bruto nationaal product van bijv luxemburg....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

-D©©©L-

Citaat van: Powerpete op 21-05-2012 01:14:22
http://www.evo.nl/site/nieuwe-rijbewijswetgeving-in-2013/$FILE/Factsheet_Rijbewijscategorie_B.pdf
Ik
wat een idioterie zeg ..... je haalt dus met een examen BE, en dan kan je er vrijwillig voor kiezen om er ietsje meer mee te kunnen als met alleen B, het enige wat ik zo kan vinden dat als je nu geen rijbewijs hebt, en je wilt een trike gaan rijden, dat je A in plaats van B nodig hebt... maar dat trike's dan geen normale aanhangers meer mogen trekken...omdat ze onder motorfietsregels vallen, alleen als je nu je rijbewijs B al hebt je er gewoon mee door mag rijden....

en voor de Huidige B, en BE regels veranderd er dus niks er komt alleen een tussencategorie bij...

http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard911.pdf   staan alle regels nog een keer uitgelegd, en voor de duizendste keer, de totaal toelaatbare massa ( eigen gewicht met laadvermogen) is bepalend voor wat wel en niet mag, dus een lege aanhanger die 700 KG weegt en waar je 1200 Kg op mag laden mag je niet met je 850 trekken, period !!! (ook niet als ie leeg is)

om even door te zeiken ...........wat heeft dit geintje verzinnen ons als belastingbetaler weer gekost ?, had ook weer makkelijk van die 18 miljard afgekund, oh nee, is door europa opgelegd... als we nu europa alleen maar als economische eenheid houden en alle regelneukers in brussel naar huis sturen scheelt het zomaar het hele bruto nationaal product van bijv luxemburg....
met BE mag je die aanhanger wel trekken. Met B+ straks ook.

coyote1980

Even tussendoor voor de mensen die benieuwd zijn wat een transporteur met vrachtwaggel rekent: 0,35 cent/kilometer plus 45 euro chauffeurskosten. In mijn geval gaat het om 273 km (incl. de km's van de thuisbasis van de transporteur) en zou het transport op 140 euro komen. Zou wel een hoop regelwerk schelen :)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

BBS

Citaat van: Powerpete op 21-05-2012 01:14:22

Ze gaan dus met BE het zelfde doen als datgene wat er ook gedaan is voor C-C1-C1E. Staat leuk hoor die extra stempels, maar het heeft geen extra toegevoegde waarde. ::)
Alleen dat het rijbewijs weer een tientje duurder wordt, er staan immers extra stempels op... :eusa_wall:
Volvoloos....