Performance Sound behouden met aftermarket radio

Gestart door Martijn_B, 20-05-2012 21:26:07

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Citaat van: Martijn_B op 30-05-2012 16:08:04
Ik schrijf het eigenlijk verkeerd: ik wil via de volvo versterker op 100% laten lopen, via de gain van de audison hoger zetten zodat deze het geluid van de Volvo versterker overstijgd. Volumeregeling dmv versterker dus, niet inkomnd signaal op deze.

Het probleem is dat je alle tonen aan het "goede" volume moet horen anders klinkt het anders (vervormd).

Verder weet ik niet hoeveel watts rms die volvo versterker is, maar is deze gefilterd, is de gain af te stellen, etc.

Je krijgt GEEN beter geluid door meerdere speakers toe te voegen, hooguit meer db's. Maar wat zijn db's waard als het nergens naar klinkt?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: NinaPaul op 30-05-2012 13:44:18
De ingang van de volvo versterker is dacht ik geen rca/cinch (maar high input), dus die zal je moeten aanpassen.

Jawel hoor :D

En als je specs zoekt, de platte verstekers uit de S/C/V70 zijn uit de Alpine V12 reeks. De rechtopstaande achter de HU's weet ik niet (meer).

Gr 8)

Turbo-Geek

Ik zou de deur volvo (low) speakers skippen en de hoedenplank speakers aansturen met een 4 kanaals versterker waar je ook de composet op doet. De volvo versterker ook gewoon weg doen.
De sub kan ook nog met evt een 6 kanaalsversterker of mijn persoonlijke voorkeur, een actieve su (dus met zijn eigen versterker ingebouwd).
Dan ben je met 1 versterker klaar (4 kanaals) voor de speakers en de sub kan op de sub out op de HU.
Mooie is dat moderne actieve subs heel mooi te regelen zijn met losse regel units en dan heb je dus niet dat geklooi via de radio (toch steeds allemaal handelingen bij wisselende muziek) en onderschat ze niet.
Een losse subkist met losse versterker is een beetje ouderwets tenzij je ENORM veel bas wilt en graag zelf een sub setup maakt.

Die actieve units van Focal, Pioneer of Jbl zijn erg goed.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------