J3r03n's V70 Nautic Blue

Gestart door j3r03n, 22-05-2012 15:22:58

Vorige topic - Volgende topic

j3r03n

Vorige week draaide het klokje van 199.999 naar 200.000, een ontroerend moment :'( Voelt een beetje alsof je kind ineens geen tiener meer is ;D Enfin, op naar de 300.000 and beyond...

Vraagje; een tandheugeltje (of wormwiel zoals elders is benoemd, maar volgens mij is het een tandheugel :eusa_shhh:) van een elektrische spiegel is niet los te krijgen zeker?

Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

j3r03n

Gisteren LV een veerpootrubber en -lager vervangen (Sachs). Rubber zag er nog best goed uit, lager voelde minder aan. Op zich niet zo'n grote klus, maar het comprimeren van de veren kostte met trial & error toch nog behoorlijk wat tijd. Hoop dat ik deze week nog tijd vind om de andere kant te doen, zal iig een stuk sneller gaan.

j3r03n

Vandaag RV veerpootrubber en -lager vervangen. Door het muurvast zitten van een moer duurde het wat langer dan gepland. En ik ontdekte dat ik aan de linker zijde een foutje had gemaakt; de bovenste rubberen ring zat verkeerd om. Niet zo handig, heel het spul weer los. Enfin, tijd voor bier!

j3r03n

Vakantie voorbij en we rijden weer na het airco-rampenscenario: Op vakantie: airco stuk :(. Nu 203.000 op de teller.

Multiriem ook nog maar even vervangen volgende week; besteld (Volvo 9458376) Continental Contitech 6DPK1841 á €22,78.

j3r03n

Gisteren de kachelradiator vervangen voor een nieuwe Hella. Ik twijfelde om direct de aansluitingen mee te vervangen omdat dit vaak nadien nog stuk gaat. Heb gekozen om dit niet te doen. Wel nieuwe O-ringetjes geplaatst (die trouwens niet bij de Hella radiator zaten en die WEL los zijn te bestellen hoewel men daar bij Volvo Svenscar anders over denkt, en je ondertussen een dure set probeert aan te smeren, dan maar bij Volvo Hooftman bestellen die WEL service biedt). Ik heb de slangen aan de motorzijde trouwens afgeklemd met lijmklemmen. Er kwam een klein litertje vloeistof uit de radiator. Met een gootje van een plastic zak heb ik dit netjes in een bakje kunnen opvangen.
Heerlijk rijden zo zonder beslagen ramen :o

Ik laat sowieso alles open liggen zodat ik wat kabels kan gaan trekken voor het actieve woofertje achterin (Pioneer TS-WX206A) ter verrijking van de reeds aanwezige audio. Kan ik mooi even in de gaten houden of we het droog houden. Ik wil de (hoofd)radiator ook gaan vervangen en ik dacht om gelijk maar slangen door het schutbord te voeren naar de kachelradiateur, om die koppelstukken te omzeilen. Maar hoe sluit je de slangen aan op de kachelradiator? Alu pijpjes afzagen, maar ik betwijfel of die dunne alu pijpjes het leuk gaan vinden als ik daar een beetje stevig een slangenklem op ga vastdraaien...