Vraagje

Gestart door Fearless850, 21-08-2004 04:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Fearless850

Hallo Allemaal !

Allereerst wil ik de beheerders bedanken voor dit superhandige forum !!
als aankomend newbie 850 rijder heb ik hier al een hoop info gevonden.
maar toch heb ik nog een vraag.

de auto die ik in het bezit krijg is een 850 2.0 sedan uit 1995.
zonder enige opties !! auto is helamaal standaard afgezien van de trekhaak dan Hi. auto heeft 158.000 km gedraaid dus net ingereden. en de volledige historie samen met de ex eigenaar is bekend. gewoon een plaatje van een auto (foto volgt nog).
vandaag mee gereden hi en de roffel klinkt nog heerlijk in mijn oren :-)

maar goed nu toch mijn vraag ?,

1. is de kabelboom in de auto een universele zoals in alle type's  of zit daar verschl in ?

ik wil namenlijk in deze auto nog mistlampen, cruisecontrol, boardcomp,en elektrische ramen inbouwen.

ondanks het zoeken op dit forum is het mij nog niet echt duidelijk.
(ondanks dat ik al verschrikkelijk veel info heb gevonden - mijn dank aan de leden)

bij voorbaat dank !!
I AM A VIKING !!!

Sbv

Hi Fearless 850,

Welkom op het forum.
Waarom zou je dat allemaal willen gaan inbouwen, kan je dan niet beter naar een exemplaar kijken waar het allemaal reeds inzit ?? Ik durf niet te zeggen of de kabelbomen allemaal gelijk zijn, denk zelf dat dat wel redelijk het geval is.

Sander

denkweb

Citaat van: Fearless850 op 21-08-2004 04:13:15
Hallo Allemaal !

Allereerst wil ik de beheerders bedanken voor dit superhandige forum !!
als aankomend newbie 850 rijder heb ik hier al een hoop info gevonden.
maar toch heb ik nog een vraag.

de auto die ik in het bezit krijg is een 850 2.0 sedan uit 1995.
zonder enige opties !! auto is helamaal standaard afgezien van de trekhaak dan Hi. auto heeft 158.000 km gedraaid dus net ingereden. en de volledige historie samen met de ex eigenaar is bekend. gewoon een plaatje van een auto (foto volgt nog).
vandaag mee gereden hi en de roffel klinkt nog heerlijk in mijn oren :-)

maar goed nu toch mijn vraag ?,

1. is de kabelboom in de auto een universele zoals in alle type's  of zit daar verschl in ?

ik wil namenlijk in deze auto nog mistlampen, cruisecontrol, boardcomp,en elektrische ramen inbouwen.

ondanks het zoeken op dit forum is het mij nog niet echt duidelijk.
(ondanks dat ik al verschrikkelijk veel info heb gevonden - mijn dank aan de leden)

bij voorbaat dank !!

In nagenoeg elke 850/x70 zijn de meeste benodigde kabels al op de plaats aanwezig, kwestie van apparaat aansluiten, schakelaar op plaats van afdekplaatje (stekker zit er vaak al achter) en een zekeringetje erbij. Blijft vaak toch een kwestie van mazzel hebben. Alle genoemde onderdelen zijn wel een keer door iemand op dit forum uitgevoerd, met de zoekfunctie boven in beeld is dus e.e.a. wel terug te vinden!! De bekabeling in de wagens is in de regel universeel. De verschillen zitten in de wijzigingen van de modellen: eind 1993 (modeljaar 1994), eind 1996 (modeljaar 1997) en de invoering van de x70 hebben wat wijzigingen gegeven. Als het om radio stekkers gaat zijn er twee varianten, de versie van voor 1996 die bij de automaterialenhandel is te verkrijgen als 850-verloopstekker en die van na 1996 welke in de schappen ligt als x70-verloopstekker... de laatste series 850 hadden dus een nieuwer model aansluiting meegekregen!

Succes met je auto!!!

Fearless850

Dank jullie voor de info !! en Sander waarom ik dat wil ?
van deze auto ken ik de complete geschiedenis vanaf zo'n 20000km.
en de eigenaar die heeft de auto volgens mij nog beter vertroeteld dan zijn vrouw hahaha.

en Daan ik had al het een en ander gevonden maar het was nog niet allemaal duidelijk. zoals bijvoorbeeld cc, dat er dan een kapje naast de aansluiting moet zitten van de clignoteurshandle. al zoekende leert men !

ik dank jullie voor de info !!

I AM A VIKING !!!