Achteruitrijsensors Het merk

Gestart door dopie, 27-05-2012 09:13:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dopie

Gisteren dus bezig geweest met het installeren van een setje sensors.
Ik wilde alleen niet dat de sensors zo in het zicht zouden komen te zitten want vind dat niet echt heel mooi die doppen in de bumper.
Even een uitleg van Maarten gehad waarvoor mijn dank :eusa_clap:.
Alleen wilde toch de sensors op een andere plek.
Dus zijn we aan het meten en testen gegaan om te kijken waar de sensors ook konden komen te zitten.
En dit is dan de plek geworden waar ze zijn gekomen :)





Het systeem werkt samen met mijn achteruitrijcamera zodra ik die inschakel gaat ie aan. Hij gaat dus alleen aan als ik het wil en dat wilde ik ook graag omdat ik de bliepjes niet altijd nodig heb ;D

rogerV701998


Vulk

Dat is inderdaad een goeie plaats! Heb je ook foto's van op een afstandje?

dopie


Zal ik binnenkort ff maken zat nu met mijn kont tegen de muur dus dit is het nu even.
Maar je zit ze echt bijna niet als je er achter staat, ze zijn niet weg maar iig niet prominent aanwezig.
Heb wel 3 ipv 4 sensors gebruikt maar vond dat ie hem nog snel pakte als ik voorbij de auto liep.

henry classic v70

Dat is er een mooie plek voor, zoniet de mooiste.... wat misschien minder is dat je er maar 3 kwijt kunt.
Als het resultaat hier niet onder lijdt, tja dan maakt het natuurlijk niet uit ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dopie

Citaat van: henry classic v70 op 27-05-2012 16:14:19
Dat is er een mooie plek voor, zoniet de mooiste.... wat misschien minder is dat je er maar 3 kwijt kunt.
Als het resultaat hier niet onder lijdt, tja dan maakt het natuurlijk niet uit ;)

Heb gisteren op veel manieren gekeken wanneer die af zou gaan.
Is ook wel een goed setje je kunt deze mooi stellen, ook op schuine bumper delen, zoals ik ze nu bijv heb.
En volgens mij mis ik die 4e sensor niet en heb er 1 op reserve :)

Broabander

Wow, fraai weggewerkt! Inderdaad veel mooier dan 4 gaten in de bumper!!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dopie

Waar ik nog wel van stond te kijken en misschien zijn er mensen die het weten? :)
Waarom de de lengte tussen de linker rode markering langer dan de rechter markering? Denk dat er wel 3cm verschil in zit.



Het lijkt nu door de foto ook zo alleen is het echt ook zo :)

francois

ziet er goed  :eusa_clap:



bij mij zitten ze in de bumper werken ze wel goed ook op een afstand van 2 meter

grfr

dopie



De plek waar ik de foto genomen heb is ongeveer 2m van de achterkant van de auto en hij piepte er vrolijke op los. Was eerst bang dat ie ook een beetje zou reargeren op de sierstukken :), maar gelukkig niet.

-D©©©L-

Welke set heb je gemonteerd ?  De meeste sets willen recht achteruit kijken of zelfs iets naar boven om onechte meldingen op stoepranden te voorkomen en een iets hogere voorbumpers van achterstaande wagens ook te zien (bestelbussen etc). 

dopie

#11
Citaat van: -D©©©L- op 29-05-2012 21:04:20
Welke set heb je gemonteerd ?  De meeste sets willen recht achteruit kijken of zelfs iets naar boven om onechte meldingen op stoepranden te voorkomen en een iets hogere voorbumpers van achterstaande wagens ook te zien (bestelbussen etc).  

Dat moet ik even gaan kijken durf dat nu echt niet te zeggen, had het setje namelijk al een tijdje.
Heb er een extra ring tussen gezet zodat ie bijna recht naar achter staat gericht (dus staat ie minder schuin) die ring kun je op de foto niet echt zien. Heb vandaag nog wel ff gemeten maar hij piept vanaf 1,5m. Hij pakt wel de stoeprand mee en dat wilde ik ook graag ivm stoeprandschade aan de velg. En ik kan met de achteruitrijcamera zien wat het is, dat heb ik dan wel extra. Maar ik zou hem wel zo kunnen krijgen dat ie de stoeprand niet mee pakt en je kunt de gevoeligheid instellen. En verder piept ie pas als ik hem inschakel als ik denk dat ik hem nodig heb :)

dopie



Hij ia van het merk: Cobra CO0158

dopie


Ben er net nog aan het afstellen geweest en hij pakt nu de stoeprand niet meer maar. En heb nog even met de stelknop lopen spelen en hij staat nu helemaal perfect voor mij.
Heb nog 1 sensor over en denk dat ik die ergens voorin ga verwerken in een rooster. Heb ik voor ook nog wat bescherming :)

de geneRaal

totdat je iets raakt en dan hebben die dingen helemaal geen nut,zie ik zo vaak  ;D
maar het ziet er wel netjes uit hoor,complimenten  :eusa_clap:
Blackstone under construction