Roof rack rubberen afdichting

Gestart door volvogeo, 23-06-2012 20:13:29

Vorige topic - Volgende topic

volvogeo

Hallo 850ers,

Bij iedere wasbeurt (zelf was station) spuit ik altijd (al 13 jaar) de binnenkanten van de twee roof racks (t.o.v. de dakbeplating) goed schoon en daar komt bij mij altijd veel troep uit (dennennaalden, takjes, mos etc.). Laatst kwam er tijdens het hoge druk reinigen een strook rubber onder de rechter roof rack vandaan, een soort zelfklevende half open tochtstrip (V-profiel) van ca. 7 mm breed. Ik kon deze strip (volledig intact) heel gemakkelijk van achteren naar voren verder lostrekken en uitnemen. Daarna weer met hoge druk gespoten en toen kwam er nog véél meer troep uit tevoorschijn. Ik kon eigenlijk niet goed bedenken waarvoor deze "tochtstrip" zou kunnen dienen, erachter hoopt zich alleen maar vuil op. Nadien heb ik ook na enorme hoosbuien geen enkele lekkage in het interieur kunnen ontdekken. Weet iemand mij wellicht te vertellen wat het doel geweest kan zijn van deze strip? Wat mij betreft zou ik de strip van de linker roof rail ook wel willen verwijderen.

Vijf jaar geleden heb ik de strip tussen de achterruit en het plaatwerk verwijderd en nog steeds zie ik dat alleen maar als een positieve actie omdat het er veel strakker uitziet en bovendien geen roestvorming teweeg kan brengen.

Ik ben benieuwd!

Dank!
Groet,
volvogeo

Bouke

Heb je een foto van wat je bedoeld :eusa_think:

francois

rubber gaat los
als je het weer wilt monteren moet je de roofrail los halen

hoe ziet het er uit zonder rubber

grfr