De Silversand Schicht

Gestart door Lammert, 30-05-2012 22:07:24

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Weer aan de Kronenbourg? Ik mis de foto's ;) Of heb je geen foto's?
Je zei 'Resultaat hieronder, nog niet helemaal naar wens helaas' dus ik verwacht foto's maar kan ook aan mij liggen  ;)

Het is serieus gevaarlijk hoor die Kronenbourg, eind mei heb ik een week 'vissend' in Frankrijk vertoeft en me daar ook
regelmatig moed in gedronken met Kronenbourg, zoveel flesjes opengedraaid dat ik een heuse bierdrinkblessure had, botje in m'n hand
zat scheef door al die schroefdoppen open te draaien de godganse dag  :eusa_wall:  ;D

peteRRR

Goed onvetten na het schuren ,..het liefst met een ontvetter die van Motip bv http://www.coating4all.com/c-1812938/auto-reparatie-lakken/
in thinner en wasbenzine zitten ook nog een deel aan vetstoffen.

En wat belangrijk is voor het vloeien is dat de ruimte warm is en blijft tijdens het gebeuren/drogen.
Niet te veel en niet te weinig is het oefen gebied idd.

Groet.

Edit:na een week of wat kan je evt licht polijsten en waxen.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lammert

Citaat van: kulk op 22-08-2014 20:36:28
Weer aan de Kronenbourg? Ik mis de foto's ;) Of heb je geen foto's?
Je zei 'Resultaat hieronder, nog niet helemaal naar wens helaas' dus ik verwacht foto's maar kan ook aan mij liggen  ;)

Het is serieus gevaarlijk hoor die Kronenbourg, eind mei heb ik een week 'vissend' in Frankrijk vertoeft en me daar ook
regelmatig moed in gedronken met Kronenbourg, zoveel flesjes opengedraaid dat ik een heuse bierdrinkblessure had, botje in m'n hand
zat scheef door al die schroefdoppen open te draaien de godganse dag  :eusa_wall:  ;D
LOL ;D ;D klinkt bekend, maar vandaag voor de zekerheid zonder Kronenbourg gedaan. Ik heb in ieder geval de volgorde goed deze keer

Link naar de foto is gefixt trouwens! Ik had t prive ip-adres in plaats van publieke domeinnaam van mn NAS nog in de link.

Lammert

Citaat van: peteRRR op 22-08-2014 20:49:17
Goed onvetten na het schuren ,..het liefst met een ontvetter die van Motip bv http://www.coating4all.com/c-1812938/auto-reparatie-lakken/
in thinner en wasbenzine zitten ook nog een deel aan vetstoffen.

En wat belangrijk is voor het vloeien is dat de ruimte warm is en blijft tijdens het gebeuren/drogen.
Niet te veel en niet te weinig is het oefen gebied idd.

Groet.

Edit:na een week of wat kan je evt licht polijsten en waxen.
Bedankt voor de tips! Ontvetten heb ik tot nu toe met een doekje met wat aceton gedaan... (bij gebrek aan beter, en t was toch de grondlaag), maar een goede ontvetter is idd een beter idee. Zeker omdat ik hierna ook nog mn bumper aan wil pakken (spotrepair, niet volledig opnieuw).

C.punTeR

De spuitbussen van te voren 10 minuten in een emmer heet water leggen.
Dan vloeit de lak beter en tussen de laklagen genoeg uitdamptijd aanhouden.

Succes ,3x is scheepsrecht. ;)

Groet..

Lammert

Nog even geen knikkerbus update, maar wel iets beters: de remmen achter zijn volledig vernieuwd: dus nieuwe remklauwen, schijven, blokken en remschoenen  8) Tezamen met eerdere werkzaamheden aan de voorremmen heb ik nu dus, naast een lege spaarrekening, rondom volledig vernieuwde remmen inclusief alle remklauwen. Dirk & Ronnie wederom bedankt!

De oude schijven en blokken waren zo slecht nog niet, maar 1 remklauw zat echt muur en muurvast en daarbij lag 1 remshoen in 2 stukken in de schijf  :eusa_silenced: , gelukkig zonder gevolgen. De lichte trilling die ik bij stevig remmen voelde lijkt ook verdwenen te zijn, zal te maken hebben gehad met de vastgeroest remklauw.

Een maandje terug ook de 3 ton gepasseerd, dus van die club is de Schicht nu ook lid  :eusa_clap:

En tenslotte nog een compliment en een jaartje APK van de garage gekregen na vervangen van een ashoes die op t randje zat (was al bekend) en een lekke koplamp. De koplamp is na de keuring weer terug vervangen door de oude en de leenlamp is weer bij Dirk  :angel:. Als iemand nog goede koplampen heeft liggen... pb aub

UserID6342

Was weer gezellig Lammert, maar dit was de beste methode om het zo te doen. Nu geregeld de remolie (2 jaar) vervangen en dan blijven de klauwtjes wel gangbaar.

Lammert

Allerhoogste tijd voor een update weer. Vorige week bij Dirk langsgeweest voor de kachelradiateur, oliewissel en wederom  :eusa_think: een benzinelekje (bij volgooien). Dit probleempje was vrij plotseling weer teruggekomen, nadat Dirk vorig jaar zo ongeveer alles wat los en vast zat aan de tank had vervangen.

Benzinelek was zo opgelost trouwens: kwestie van aandraaien van een slangklem op de tank en vervangen van het benzinepomprubber (je weet wel, die je vanuit je kofferbak vervangt).

Kachelradiateur was ook zo gepiept. Nog een poging gedaan om de stoelverwarming werkend te krijgen, maar helaas. Na wat doormeten en draadjes aansluiten leek de bedrading, zekering, thermostaat en matten lijken allemaal in orde, maar nog steeds geen warme billen  :eusa_snooty:

Een mens moet wat te wensen overhouden zullen we maar zeggen. Dirk, bedankt weer voor de gezelligheid en koffie!

Lammert

Citaat van: Lammert op 29-01-2015 21:24:58
Allerhoogste tijd voor een update weer. Vorige week bij Dirk langsgeweest voor de kachelradiateur en wederom  :eusa_think: een benzinelekje (bij volgooien). Dit probleempje was vrij plotseling weer teruggekomen, nadat Dirk vorig jaar zo ongeveer alles wat los en vast zat aan de tank had vervangen.

Benzinelek was zo opgelost trouwens: kwestie van aandraaien van een slangklem op de tank en vervangen van het benzinepomprubber (je weet wel, die je vanuit je kofferbak vervangt).

Kachelradiateur was ook zo gepiept. Nog een poging gedaan om de stoelverwarming werkend te krijgen, maar helaas. Na wat doormeten en draadjes aansluiten leek de bedrading, zekering, thermostaat en matten lijken allemaal in orde, maar nog steeds geen warme billen  :eusa_snooty:

Een mens moet wat te wensen overhouden zullen we maar zeggen. Dirk, bedankt weer voor de gezelligheid en koffie!
Een beetje 850 heeft natuurlijk meer onderhoud nodig dan dat, dus daarom zelf ook nog het volgende uitgevoerd:

1. Vervangen koplamp units, door Depo's. De originele Hella's zijn me echt te duur (ruim 200,- ipv 50,-). Bovendien zaten er al Depo's in die 5 APK keuringen doorstaan hebben (waarvan 2 bij mij).

2. Vervangen voor knipperlichten, waren gewoon te smerig om aan te zien, en kosten nog geen 30,- per set.

De situatie voor:

En de looks er na:

3. Tenslotte nog de 6  jaar oude accu vervangen. Nadat één van mijn kleintjes in de kerstvakantie met de binnenverlichting had zitten spelen waardoor de accu tot op de laatste drup leeg was gelopen is die niet meer de oude geworden. Was elke morgen weer hopen dat de schicht aan zou slaan en dat ging steeds moeizamer. Ik heb er een 63Ah Duracell ingezet met flink wat startvermogen (600 geloof ik). Het werd tevens duidelijk dat de massakabels en pluskabel echt aan vervanging toe zijn. Nu nog geen problemen, maar die ben ik liever voor.

4. Na de vervanging afgelopen jaar van de volledige remmerij (klauwen, schijven, blokken, slangen, olie) had ik toch weer een kleine kromming in de (imi) Delphi schijven. Na de diverse goede verhalen op dit forum over van Dijk in Lunteren daar maar langs gegaan. Het is een kleine 10km van mijn werk, dus dat ging prima. Afdraaien van de remschijven met slechts een minimale 0,15mm heeft uitstekend gewerkt, maar ik hou nog even een slag om de arm... over 2000km durf ik er met zekerheid iets over te zeggen.

5. Een onverwacht voordeel van deze kromme schijven: toen de wielen eraf lagen zag ik RV mijn (nog vrij jonge, 14mnd oude) remslang die blijkbaar tegen de schokbreker aanschuurde in bochten. Het rubber was al doorgesleten en ik keek zo op het canvas, niet goed :eusa_hand: Gelukkig had de dealer nog op voorraad liggen en die is dan ook meteen ook gemonteerd. Kan ik volgende week met een gerust hart de Autobahn op richting het hoge noorden van DE.

Jurijn R

Kan geen foto's zien

Lammert

Lammert

Twee weken terug een bezoekje aan WheelCare gebracht, op aanraden van diverse forummers. Ik had nog een oude set Columba's liggen waar nog wel wat werk aan zat. Hieronder het resultaat, de 5e (kromste) velg naast één van de 4 die gericht, chemisch ontlakt, opgelast,  afgedraaid en gepoedercoat zijn. Resultaat is werkelijk alsof ze nieuw zijn :eusa_clap:. Behalve dan de kleur, want die hoort zilver, maar ik wilde wel eens antraciet onder de Silversand Schicht zien, geeft net wat meer contrast dan zilveren velgen. Nu nog even de zomersloffen erop leggen en laten balanceren (géén slaglood  :eusa_snooty: )

)()()sT

V70geRwin

Erg mooi geworden die velgen, gauw eronder zetten!

Lammert

Citaat van: V70geRwin op 04-04-2015 08:46:23
Erg mooi geworden die velgen, gauw eronder zetten!
De velgen zitten er al een poosje onder, maar pas gister tijd gehad om de auto fatsoenlijk te poetsen en voor de mooi wat gekookte lijnolie op het plastic te smeren:

Ik ben tevreden met t resultaat in ieder geval :eusa_dance:

En om nog even terug te komen op het afdraaien van de remschijven voor afgelopen januari: na 6000 km rijden nog geen enkele trilling gehad bij het remmen. Probleem opgelost dus!