meld je aan voor de rijtraining op 16 juni of 7 juli 2018 (inschrijving gestart)

Gestart door mbouwheer, 06-06-2012 19:02:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM


Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Pino143

Ik heb voor het eten 1 afmelding. Daan gaat niet mee morgen (ook met de rijtraining niet, maar daar is Martijn al van op de hoogte).
Ik rij vanuit het pitoreske Heemstede, ongeveer 160 km.

Peultje

Henriette belde me net. Ze had 50 meter met de rode R gereden toen hij opeens niets meer deed. Ze dacht een kortsluitlucht te tuiken maar is daar niet zeker van. De bolide wilde ook niet meer starten. Alle alarmlampjes gingen aan. Een kwartier later weer gestart, ding sloeg aan en gewoon rijden (enkel de 50 meter naar huis terug). Iemand een idee? Is het handig zo morgen naar Meppel te komen of zouden jullie dat er niet op wagen.?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

michel500

Citaat van: Peultje op 04-10-2013 12:42:02
Henriette belde me net. Ze had 50 meter met de rode R gereden toen hij opeens niets meer deed. Ze dacht een kortsluitlucht te tuiken maar is daar niet zeker van. De bolide wilde ook niet meer starten. Alle alarmlampjes gingen aan. Een kwartier later weer gestart, ding sloeg aan en gewoon rijden (enkel de 50 meter naar huis terug). Iemand een idee? Is het handig zo morgen naar Meppel te komen of zouden jullie dat er niet op wagen.?

zo in mijn kristallen bol kijkend zeg ik gewoon komen,  even aangeven via welke weg je rijd en dan is er altijd een behulpzame Collega die dezelfde richting opgaat.
maar zou ook even kijken of je het probleem kun reproduceren, daarna kan je pas echt beslissen
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

Sbv

Ik neem laptop wel mee voor uitlezen eventueel

michel500

Citaat van: Sbv op 04-10-2013 13:15:41
Ik neem laptop wel mee voor uitlezen eventueel

graag!
ik heb een Bluetooth OBD dongle gekocht , maar krijg die niet werkend ( kan aan mij liggen, maar mogelijk defect )
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

Peultje

Ik zie vanavond bij thuiskomst wel even of ik wat kan vinden. Normaliter rijd ik morgen via A15, A20, A12, A27, A28 en A32 van Hellevoetsluis via Rotterdam, Gouda, Utrecht, Amersfoort, Harderwijk, Zwolle naar Meppel. Zie jullie dan daar hoop ik want ik heb er best wel zin in.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

san


de geneRaal

Ik rij morgen via de A7 vanaf hoorn,kleine 168 km.
Vrouw gaat mee,zit met linkerhand in het gips dus dat wordt nog feest met de rijtraining :eusa_shifty:
En voor de slimmerikken hier, nee ze rijdt niet  :evil:
Blackstone under construction

henry classic v70

Misschien kom ik nog eventjes kijken, wat is het adres eigenlijk?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Peultje

Dus net weer thuis de bolide even geprobeerd. Na tweehonderd meter ABS en EPS lampje branden. Daarna slaat de motor af en niet meer te starten. Wel alle lampjes op het dashboard aan en een klik van het startrelais. Na een half uur wachten startte zij zonder problemen. Voor de garage gezet en garagedeur open. Daarop, ik had hem uitgezet, weer niet te starten. Kwartiertje wachten en zij slaat aan. Dus morgen als ik vanavond het probleem niet oplos niet lekker slippen in Meppel.  Iemand een idee. Ik dacht zelf aan een aardprobleem maar dat zou permanent moeten zijn en niet na een kwartier verdwenen. Zit net nieuwe accu in dus dat kan niet. Als ie eenmaal loopt is er niks mis mee. Voor de gelukkigen die morgen veilig leren rijden een heel plezierige dag toegewenst!
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

michel500

een klik van het startrelais lijkt toch op stroomgebrek, of een slechte startmotor.
aangezien je na een tijdje weer kan starten lijkt de startmotor goed.

ik zou het dan toch zoeken in een defecte accu ( een van de platen defect) kun je een andere accu gebruiken om te proberen ?

of toch ergens een massacontact probleem
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

KIM

Meet dan even de spanning op de accu met contact uit en met draaiende motor.
Je accu zou toch wel zo'n 12,5 V moeten aangeven bij contact uit en bij draaiende motor moet je richting de 13,7 V gaan.

mbouwheer

Ik heb op één na alle betalingen binnen. Bedankt mensen!
Het wordt volgens de berichten morgen redelijk weer dus het gaat weer een lekker dagje worden.
Ik ben er klaar voor en heb er zin in.
Als extraatje heb ik nog iets leuks bedacht wat door de meesten wel gewaardeerd zal worden.
Hier een teaser. Raad maar wat het is: