festina horloges

Gestart door rifwachter, 10-06-2012 19:22:38

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Ik wil mezelf graag eens verwennen met een nieuw horloge.

Heeft iemand ervaringen met horloges van festina ?

Het gaat om dit horloge dat ik wil kopen.

http://www.lucardi.nl/horloges_sieraden/product/44957/festina-festina-horloge-tour-de-france-2011-f16543/6/
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Turbobiker

De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 10-06-2012 19:24:10
www.hethorlogeforum.nl

Da's de verkeerde, Lars. http://www.horlogeforum.nl/ moet je hebben  ;D

Maarre....... Festina? Dat zijn toch ijsjes?  :eusa_shifty:

Edit: Nee, toch niet. Da's Festini  :eusa_doh:

cas

Ben ze nog niet tegengekomen in mijn inboedels..... heb nog wel een mooie klok in mn shop liggen, van breill ofzo? moet ik even kijken. Dubbelzijdige klok is het ook nog, 2 in 1  ;D 

Ik ben benieuwd wat voor uurwerk erin zit.

edit: zo.... flinke prijzen voor sommige modellen op Marktplaats.... dan is dit model een soort van niet al te duur.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

Het is maar wat je zoekt in een horloge.
Ben zelf een redelijke horloge freak en vind Festina een beetje net niet horloges.

Daarbij zou ik altijd gaan voor een automaat of een quartz met automaat als stroomvoorziening (kinetic) of zonne energie.
Ben je meteen met dat geklooi van die batterijen af en hoe je niet steeds het horloge weg te brengen en weer waterdicht te laten maken.
Die batterijen die 7 jaar mee gaan (volgens de juweliers) heb ik nog nooit gezien in de praktijk.

Mijn advies voor mooie horloges voor niet te veel geld:

Casio Edifice serie
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

peteRRR

Ik heb toen van Festina ook elk jaar het Tour horloge gekocht,zijn prima horloges.
1 keer een miskunkel er tussen gehad maar op de 1 of andere manier doet die het nu ook weer goed.

Ook nog een keer de Festina racefiets gewonnen bij de koop van een klokkie :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Boemeltje

Citaat van: Turbo-Geek op 10-06-2012 19:57:14
Het is maar wat je zoekt in een horloge.
Ben zelf een redelijke horloge freak en vind Festina een beetje net niet horloges.

Daarbij zou ik altijd gaan voor een automaat of een quartz met automaat als stroomvoorziening (kinetic) of zonne energie.
Ben je meteen met dat geklooi van die batterijen af en hoe je niet steeds het horloge weg te brengen en weer waterdicht te laten maken.
Die batterijen die 7 jaar mee gaan (volgens de juweliers) heb ik nog nooit gezien in de praktijk.

Mijn advies voor mooie horloges voor niet te veel geld:

Casio Edifice serie

Mijn Seiko gaat al ruim 5 jaar mee op de originele batterij. Moet wel zeggen dat ik verwacht dat hij binnenkort aan vervanging toe is, maar ik ben tot noch toe al verbaast dat hij het zo lang uithoudt :eusa_clap:

henry classic v70

Persoonlijk vind ik de Festina wat "druk"... je moet 'm ook om je pols zien voordat je weet of zoiets bij je past ;)
Zoals Sergio al aangeeft: automaat of solarcellen etc.
Ik heb zelf de Citizen AS2020-53e (gekocht vrijwel meteen nadat ze op de markt kwamen, jaar of 6-7 geleden), alles gaat automatisch ook zomer en wintertijd en geen batterij maar solarcellen.
Kost wel meer dan Festina maar een super degelijk (en mooi) horloge ;)

Deze dus.....

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk855

Ik heb 5 jaar geleden een Rolex aan geschaft en er nog geen dag spijt van gehad. Voordeel is dat een Rolex redelijk waardevast is dus het is ook een vorm van belegging.

Plaatje van het model, een Submariner
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ben

Ik draag al jaren tot volle tevredenheid een T-Touch van Tissot. Het batterijtje was vorige zomer voor het eerst in 5 jaar aan vervanging toe.
En dan moet ik erbvij vertellen dat ik 'm dagelijks als wekker gebruik.

elianmars

Ik draag nooit een horloge. Kan er niet aan wennen. Ik kijk wel op m'n telefoon hoe laat het is  ;D

hendrik32

Citaat van: elianmars op 10-06-2012 21:23:46
Ik draag nooit een horloge. Kan er niet aan wennen. Ik kijk wel op m'n telefoon hoe laat het is  ;D

mee eens

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 10-06-2012 21:23:46

Ook mee eens!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BaRRaCuDa

Ik heb idd ook het idee dat Festina een "net niet" horloge is...
Ik heb zelf een Tissot, ook wel een mooi merk, bestaat al sinds 1853 en zijn betaalbaar  ;)

Tag Heuer is ook erg mooi, net als omega, maar dan praat je over serieuze bedragen  ;D

Ik heb pas 1keer meegemaakt dat een batterij 7 jaar is meegegaan en dat was in een Swatch (fabrieksbatterij). Met mijn Tissot sta ik regelmatig bij de juwelier...