Gijs87 - C70 T5 - Verkocht..

Gestart door Gijs87, 11-06-2012 23:24:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs87

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen! Ik ben Gijs, 24 jaar oud en ik heb de C70 van MartijnB en daarvoor BarryC70 gekocht..
Toen 3 jaar geleden mijn 440 de geest gaf en ik op zoek ging naar een nieuwe.. Ook toen al had ik de C70 op het oog maar koos ik voor een Renault Clio.. Toen het uiteindelijk weer ging kriebelen om iets nieuws te kopen en ging ik op zoek naar een Alfa 147, tot RobsterS70R zei;
Gijs, koop toch een C70! En ik me bedacht; JAAA!

Samen met Robbie naar Utrecht gegaan om een C70 T5 automaat te bekijken, maar daar was toch teveel mis mee! Savonds direct weer zoeken en toen kwam er via MP een rode T5 en die van Martijn in het vizier! Op woensdag eerst bij de rode gaan kijken en vervolgens naar Martijn toe gereden.. Eigenlijk op het eerste ogenblik al verliefd! Deal gesloten en de vrijdagavond opgehaald!

Wil ik er een project van maken? Nee, ik wil hem zo origineel mogelijk houden en weer terug maken..
Wat ga ik dan doen? Het volgende:

To-Do Exterieur+Motorisch:
-Versnellingsbak olie vervangen Done!
-Olie lekkage/zweet zoeken + oplossen Done!
-Koelvloeistof slangetje vervangen Done!
-Koppeling nakijken
-Kachelradiateur vervangen Hoeft niet, wel de matten onder de vloerbekleding helemaal vervangen!
-Roestplek rechtsachter verwijderen (laten doen)
-Bumper + Deurstrip + spiegelkappen vervangen en/of spuiten
-2 deuken dak + deukje achterscherm laten verwijderen
-Bumper voor en achter goed ophangen
-Steenslag (laten) verwijderen
-Piepende remmen oplossen Done!
-Deur linksvoor beetje bijstellen (valt niet lekker in het slot)
-Dumpvalve verwijderen (gaat terug naar Martijn_B) Done!

To-Do Interieur:
-Dashboard panelen wrappen
-Brandgaatje achterbank
-Bekleding kofferbak (sloop)
-Stoel vastzetten (lijkt een beetje los te zitten, iets wat ik bij de 440 ook had)
-Deurrubbers vervangen
-Lampje handrem aansluiten (werkt niet)
-iPod adapter installeren
-Leder invetten

En vast nog wel iets! Eigen foto's komen zsm!
Hieronder alvast een gestolen plaatje van Martijn..



C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Robster480

Welkom hier! Volgens mij heb je hiermee inderdaad een prima koop gedaan! Niks Appelvlaai 147 maar gewoon een lekkere C70 T5!

Die in Utrecht had onder andere een zijruit die afgesteld moest worden en bij 100km/h al flink aan het zingen was.. Na de verhalen van Daanium over het afstellen bij zijn rechter zijruit leek het mij verstandig hier niet aan te beginnen.

Ohja, kom je 'm binnenkort even showen? Kunnen we direct wat kleine dingen eraan doen!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

bassethound

Welkom hier op het forum.

En succes met je project met het terug brengen naar orgineel (dan zijn ze het mooist).

We zijn gek op fotos hier van het project.

en wanneer kunnen we hem in het aanschouwen.

Gijs87

Bedankt!!
Nou ben ik normaal gesproken geen meeting ganger, maar een uitzondering is snel gemaakt!
Dus wanneer is de eerstvolgende?
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bassethound

Citaat van: Gijs87 op 12-06-2012 15:39:40
Bedankt!!
Nou ben ik normaal gesproken geen meeting ganger, maar een uitzondering is snel gemaakt!
Dus wanneer is de eerstvolgende?

Persoonlijk vind ik de meetings met een rondrit en eten het leukst.
Zo op een parkeerplaats staan vind ik niet zo.

FGG

Mooi!  :eusa_drool:


Welkom op 't Forum.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Powerpete

Leuk dat Project Sharon weer een nieuwe liefhebber heeft, Barry zal t ook deugd doen dat ze weer een liefhebbende meester heeft... :evil:

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Martijn_B

Barry heeft meerdere malen zijn zorg uitgesproken dat hij aan "zomaar iemand" verkocht zou worden.

Nou, ik kan jullie vertellen: Gijs is na het invullen van een 150 Volvo en algemene autotechniek vragen gerelateerde vragenlijst, 2 uur mondeling assessment en meerdere antecedentenonderzoeken een geslaagd kandidaat gebleken ;)

@Gijs: uitlaat tipje zou ik nog eens een keertje demonteren en met metal polish doen, het is van RVS en kan prima glimmen :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Gimle

Welkom en tis een mooie C70 :)

marcoz84

Welkom, nice car ;D!

L1on

Mooie Coupe, veel plezier ermee!

Gijs87

Oke! Even een lijstje gemaakt met ToDo's! Sommige zijn puur controle punten.. Andere zijn aandachtspunten..

To-Do Exterieur+Motorisch:
-Olie lekkage/zweet zoeken + oplossen
-Koelvloeistof slangetje vervangen
-Koppeling nakijken
-Kachelradiateur vervangen
-Roestplek rechtsachter verwijderen (laten doen)
-Bumper + Deurstrip + spiegelkappen vervangen en/of spuiten
-2 deuken dak + deukje achterscherm laten verwijderen
-Bumper voor en achter goed ophangen
-Steenslag (laten) verwijderen
-Piepende remmen oplossen
-Deur linksvoor beetje bijstellen (valt niet lekker in het slot)
-Dumpvalve verwijderen (gaat terug naar Martijn_B)

To-Do Interieur:
-Dashboard panelen wrappen
-Brandgaatje achterbank
-Bekleding kofferbak (sloop)
-Stoel vastzetten (lijkt een beetje los te zitten, iets wat ik bij de 440 ook had)
-Deurrubbers vervangen
-Lampje handrem aansluiten (werkt niet)
-iPod adapter installeren
-Leder invetten

We zijn voorlopig nog niet klaar! ^_^
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Barry_C70

De spiegelkappen zijn echte carbon fiber, zou zonder zijn om die overspuiten in Saffron. Ik zou ze sneller inruilen met iemand die wel CF spiegelkappen wil en de OEM plastic versie overspuiten.
En de kachelradiateur is geen jaar geleden vervangen FYI ;)

Gijs87

Barry,

Dan ga ik de CF kappen idd niet overspuiten.. En op zoek naar een setje plastic kappen die ik kan spuiten..! Bedankt!
Wat betreft de kachelradiateur.. Ik zal dan nog eens goed kijken.. Er lekt namelijk wel daar iets.. Enig idee wat dat dan zou kunnen zijn? ;-)
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998