Trekhaak aansluiten met orginele kabelboom maar past niet

Gestart door gjaa, 24-05-2012 21:19:37

Vorige topic - Volgende topic

gjaa

Hallo allemaal,

Ik mij zelf verwend met een trekhaak onder mijn S70 uit 2000. bij de Volvo-dealer een origineel 13-polige kabelboom besteld en aan de slag gegaan.
Ik lees de handleiding en die vertelt mij dat in een gele stekker achter het rechter achterlicht moet aansluiten op de gele stekker op de kabelboom. Ze zijn allemaal zwart maar dat geeft niet, wal wel een probleem is dat alle stekkers vrouwtjes zijn en de stekker achter het achterlicht ook. Terug naar de Volvo-dealer gegaan en die is voor mij aan het zoeken geweest maar kan geen juiste kabelboom vinden. De S70 is uit mei 2000 en op de achterlichten zitten geen contrastekkers die er volgens de Volvo monteur voor deze kabelboom wel zouden moeten zitten.
Ik heb nu het advies gekregen om de kabels te knippen en aan elkaar te solderen. Maar voor ik dit doe hoop ik dat er iemand een tip heeft voor mij.
Ik heb dezelfde kabelboom als in dit draadje http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26729.msg540745.html#msg540745

Alvast bedankt
Gerard

-D©©©L-

NinaPaul

Bij mijn alter 1 lagen de stekkers niet bij de lampen maar verder naar onder, zijpaneel moest weg.
Aan de linker kant was dit onder de lamp bij de "check control" module.
dan 1 kabel nog verder naar de elektrische antenne aansluiting.

Misschien de moeite waard om het te checken ;)

Vergeet het onderbreek relais voor je mistachterlicht niet, enjoy!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

gjaa

gjaa

Ondertussen iemand blij gemaakt met de handleiding
Maar mijn probleem is nog niet opgelost

Voor wie er nog meer op zoek is naar de handleiding, ik hem hem ingescand
http://dl.dropbox.com/u/2663573/Installatie_instructie_kabelboom_voor_trekhaak_7-13_polig.pdf

Gerard

-D©©©L-

Ik denk dat je toch al wel een trekhaak voorbereiding in je auto hebt zitten.  Je omschrijving is erg vaag, om 1 of andere reden heb ik het idee dat je de trekhaak kabelboom in spiegelbeeld hebt liggen o.i.d.

Een paar goede foto's (niet teveel closeup) dragen wel bij aan probleem oplossing.

gjaa

Hierbij de foto van het linkerachterlicht
en een foto van het rechter achterlicht

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is

Gerard

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

gjaa

NinaPaul

de grote stekker op het relais blok (check control)
de kleine op de stekker bij lamp unit

en indien 13polig de langste draad naar de electrische antenne aansluiting/connector
en relais plaatsen in de kabel.

Mistlamp onderbreek relais aansluiten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

gjaa

Helaas er is geen stekker die op de gele stekker past.
Ik ben gistermiddag er maar eens rustig voor gaan zitten
Maar ik heb alle stekkers aangesloten die pasten, toen werkte rem en achterlicht.
Stekkers afgeknipt van de draden die het signaal van de knipperlichten horen door te geven (corresponderen met nummer 1 en 4) en daar een kabelschoen op geknepen. De stekkers in de gele stekker gestoken in het gat dat het signaal van de knipperlichten doorgaven.
Nog 3 foto's ter verduidelijking
de knipperlichtdraad
de kabelschoen
aangesloten op de stekker
Nu nog even de overige losse draden uitzoeken
Wordt vervolgd

volvo_sport

Gerard,
Nog bedankt voor de handleiding, alle stekkers passen bij zo in de armatuur van de achterlichten.
Jij heb de laatste versie van de V70 classic, volgens mij heb jij ook al canbus aan boord.

Daardoor kan het zijn dat je draden van de verlichting niet zomaar mag/kan aftakken.
Ik zal eens kijken of je inderdaad de goede kabelboom hebt.

Wordt vervolgt

Gr. Stephan.