Mijmeringen over een tweede auto

Gestart door Broabander, 12-06-2012 22:22:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogerV701998

Citaat van: Broabander op 13-06-2012 20:38:54
Overigens ging ze, toen ik haar zojuist vroeg wat voor auto zij uit zou zoeken, direct op marktplaats op zoek naar kleine wagentjes, Polo'tjes en Golfjes, maar als ze onbeperkt budget had zou ze gaan voor een witte X5 of een Range Rover ;D


Ik had voetballer moeten worden, ik hoor het alweer.

;D

Niks presteren en toch goed betaald krijgen. :eusa_shifty:

CarolineB

Citaat van: Broabander op 13-06-2012 20:38:54
Overigens ging ze, toen ik haar zojuist vroeg wat voor auto zij uit zou zoeken, direct op marktplaats op zoek naar kleine wagentjes, Polo'tjes en Golfjes, maar als ze onbeperkt budget had zou ze gaan voor een witte X5 of een Range Rover  ;D

Ik had voetballer moeten worden, ik hoor het alweer.

Als zij een Range Rover wil, is een 850 toch een optie qua formaat  ;)

Broabander

Ja dacht ik dus ook maar zij vindt de 850 stiekum helemaal geen fijne auto, want zij kan op de hoogste stand van de stoel nog niet over het dashboard heen kijken en wordt dus snel misselijk/wagenziek in de 850. Zo lang als ik ben, zo klein is zij.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Thijs T5

http://link.marktplaats.nl/567519026

Beetje boven budget... Maar misschien PL etje... afsluiten?

Wereldse autotjes.


pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ron 123gt

Citaat van: Thijs T5 op 14-06-2012 01:34:50
http://link.marktplaats.nl/567519026

Beetje boven budget... Maar misschien PL etje... afsluiten?

Wereldse autotjes.



PL etje????   Voor een auto :eusa_doh:

Matthieu123

Ik zeg: Peugeot 205.. Ik heb er ook meerdere gehad en ze zijn echt zeer betrouwbaar en heel makkelijk zelf te onderhouden.

Een oudere alto kan ik je afraden..en een twingo is in stadsverkeer niet zo zuinig..
Opel corsa b zou ook nog kunnen. M'n ex had een 1.2 16v.. Gemiddeld 1 op 15. Op vakantie haalden we zelfs tegen de 1 op 19. Onderhoudskosten waren ook erg laag.

Broabander

Nou ja als student leen je natuurlijk sowieso al, en moet je denk ik geen lening af willen sluiten voor dingen die je niet kan betalen van het geld wat je hebt liggen. Vind ik overigens überhaupt wel hoor, ik zou nooit geld lenen voor een auto of een nieuwe TV, ook niet met een vaste baan!

Plus: zie maar eens in aanmerking te komen voor een lening zonder aantoonbaar vast maandelijks inkomen.

En daarnaast is een gebroken krukas nou niet echt een reparatie in de categorie draagarm/schokbreker/remmen/radiator waarvan ik nog wel aandurf het zelf te doen ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

FRANQ

#53
Mijn vriendin rijd een peugeot 106 1.6 automaat uit 1995.
Rijd flink door (vanwege de 1.6) waardoor ik er ook nog plezier in heb om ermee te rijden. Ik ben zelf ook 1.92 lang, en pas er goed in.

Mijn broertje heeft een Ford Fiesta, is iets meer auto. Maar ze rotten wel op bepaalde punten. Dus hierbij een kenner mee nemen, of zelf erg kritisch kijken.
Klein roestplekje is meestal een grote ramp onder de lak...

De fiesta kan goed meekomen op de snelweg, en is daar ook wat stiller en door het hogere gewicht wat meer auto.

De peugeot is meer een stadsautotje, zeker met een kleinere motor. Maar de 1.6 gast flink door op de snelweg, en 160km/h zit je echt zo aan, en dan gaat hij nog door. (ik ben cruisecontrol gewend en moet dus uitkijken want plankgas kost gewoon veel geld...)  De 106 is gewoon een heerlijke gooi en smijt wagen, die met een juiste motorkeuze erg vlot is. (thuis zeg ik het niet, maar ik rij woon werk met de 106 10min sneller als met de 850...)

Gr,
Frank

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Luc

Heb de Renault 19 nog niet voorbij zien komen...
Weet inmiddels dat t degelijke auto's zijn, zeker de phase II's, zijn gewoon nette auto's, fatsoenlijk interieur, goede stoelen (niet des Volvo's, maar toch), goed afgewerkt, weggedrag niks mis mee, zuinig en voor een habbekrats te koop.

De cabrio zou ik je niet aanraden als je 1,92 bent, dan zit je met je kop tegen de zonneklep, maar de 4- of 5 deurs kom je prima mee weg. Ik heb ook een kabouter als vriendin, ze kon met mijn 440's en 460 eigenlijk niet uit de voeten, maar in onze 19 rijdt ze met alle plezier, ze vindt ook gewoon een goeie zitpositie.
De sedans rijden het beste omdat ze (heb ik van horen zeggen, maar ik heb met zowel de 3, 4 als 5-deurs gereden en het verschil is goed te merken) een dikkere torsiestang achter hebben (zelfde als de cabriolet, die de stijfheid die die mist als het dak eraf is, terug moet winnen uit het onderstel/bodemplaat).
De 1,8i 16v zou ik om obvious reasons laten staan, maar de latere 1,4 (de 80pk versie, heeft dacht ik een distributieketting, dus die hoef je niet te vervangen), de 1,7 en de 1,8i met 94 of 110 pk's zijn allemaal fijne, smeuiige motoren die erg zuinig kunnen zijn, in de stad ligt je verbruik gewoon altijd hoog.
Onderdelen ook volop te krijgen. Tuurlijk heeft ook de Renault 19 zn eigen typische kwaaltjes, maar die zijn makkelijk te verhelpen.

Bijvoorbeeld : http://link.marktplaats.nl/562912776
Net een tonnetje gelopen, gooi dr 15 inch lichtmetaal onder, veerpootbruggetje uit een cabrio en een paar jaar karren ermee. Van eerste eigenaresse, staat bij Renault-dealer die m geleverd heeft te koop, dus hele onderhoudshistorie zal bekend zijn. Als je m roestvrij kunt houden krijg je m niet kapot geloof ik.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet