Bougiekabels

Gestart door FRANQ, 14-06-2012 08:38:46

Vorige topic - Volgende topic

FRANQ

Hallo,

(vraagstelling onderstreept)

Afgelopen week begon mijn auto te stotteren op vollast, en bleek mijn bougiekabel van de bougie af te zijn geschoten.

Deze heb ik weer terug geduwd, maar het past niet helemaal lekker, en daardoor schiet hij er nu bijna dagelijks vanaf.

Tot het gister gebeurde op de snelweg en ik de eerste 10KM niet kon stoppen, en heb dus op 4 en later 3 cilinders door moeten rijden. (combinatie van haast en geen vluchtstrook aanwezig..)

Nu loopt hij helemaal niet meer zonder stutteren, hoe goed ik de bougiekabels ook terug duw.

Dat word dus een nieuwe set, maar deze is nogal prijzig.
Ik wil ook meteen de bobine vervangen, aangezien die ook helemaal wit is uitgeslagen in een week tijd.

Mijn vader vroeg zich af waarom ik de kabels niet gewoon zelf maak uit losse onderdelen.
Zijn er forummers die zelf de bougiekabels gemaakt hebben?
Of is dat gewoon vragen om problemen?

Kan over het zelf maken van bougiekabels op het forum in ieder geval niets vinden.

Mvgr,
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Sbv

Tja, wat is duur. Ik heb zelf een set originele gehaald en dan ben ik er weer voor tig jaar vanaf. Voordeel, ik weet dat het gelijk werkt.
Zelf maken kan denk ik wel, alleen begin ik er persoonlijk niet aan

FRANQ

Normaal zet ik er alleen volvo spul op.
Alleen sta ik op het punt de auto weg te doen, en een S60 aan te schaffen.
Momenteel vind ik alleen geen S60 naar mijn wens, dus moet ik even door rijden.

De 850 is technisch verder helemaal in orde en heb in februari nog bijna 1000 euro geïnvesteerd, alleen het uiterlijk is wat minder.
Dus op marktplaats komen biedingen van 200 euro voorbij. (ben misschien te eerlijk in mijn advertentie...

Dus, het is een beetje afwegen. of nu nog meer investeren en er in ieder geval nog een jaar mee doorrijden, of voor goedkoop lappen gaan en meer vaart achter de s60 zetten.

Het eerste zal het wel worden, want hij moet gewoon betrouwbaar zijn. Ik heb de auto voor mijn werk hard nodig.

Is er iemand die de prijs weet van een bougie-kabelset bij de dealer?

Sbv

Estate services ? ik kwam heel snel kijkend 85 euro tegen. Eventueel gewoon dealer eens bellen ?

FRANQ

Dat is nog goed te doen, ik kom overal minstens het dubbele tegen.

Ik ga even kijken  :)

EDIT: Helaas, ze zijn dicht tot 24 juni.

Boeijke

henry classic v70

Je zou toch ook een setje kabels van een sloper kunnen halen, er staat een datum op de kabels als het goed is en vaak zijn deze kabels na een x-aantal km's al eens vervangen voor nieuwe. Zo kun je er een vrij recent setje op zetten
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo

Citaat van: FRANQ op 14-06-2012 08:56:39
Alleen sta ik op het punt de auto weg te doen,

Gaat ie naar de sloop?.

grijzev70tdi

Citaat van: henry classic v70 op 14-06-2012 10:46:34
Je zou toch ook een setje kabels van een sloper kunnen halen, er staat een datum op de kabels als het goed is en vaak zijn deze kabels na een x-aantal km's al eens vervangen voor nieuwe. Zo kun je er een vrij recent setje op zetten

Heb hier nog wel een paar goede liggen, tenminste zijn goed werkend van de auto af gekomen.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

remcov13

Bij scandcar in Moergestel zijn ze ook goed betaalbaar.
Let op prijzen ex btw.
Zelfde prijs als estateservices...

volvotje850

Citaat van: Boeijke op 14-06-2012 09:23:55
Of een leuke upgrade:
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/category&path=1663_1669_1766
Maakt dat echt zoveel verschil?150 eurotjes voor een paar kabels is behoorlijk aan de prijs.Maar als het echt zo goed werkt natuurlijk het overwegen waard.

Boeijke

De blauwe zijn iets goedkoper.
Zijn wat dikker en van silicone. Maar originele zijn ook zeker niet slecht.

)()()sT

Waarom zou ie? Hij zegt toch dat ie weg gaat? ;)

FRANQ

Bij de dealer kost het incl de kabel naar de bobine een kleine 200 euro.
Heb de kabels dus maar bij de automaterialen handel gehaald voor 140 euro.
Bij de dealer wel weer de orginele volvo bougies.
Heb hem toch maandag weer nodig voor mijn werk.

De auto rijd weer helemaal goed.

Mvg,
Frank

FRANQ

Citaat van: Ludo op 14-06-2012 18:22:08

Gaat ie naar de sloop?.

Nou, nee dat was ik niet van plan.

Gr,
Frank