schroefdraad bout kijkgat kleppen kapot

Gestart door jony, 05-08-2012 18:49:31

Vorige topic - Volgende topic

jony

hallo, vandaag alle schoeven van de kijkgaten van de kleppen eens opgengedraaid omdat er steeds olie uitkwam

nu zijn allemaal lekvrij behalve 1 waarvan de draad stuk is

hij kan hij er nog in gedraaid worden maar alles behalve vast

heeft iemand een oplossing ?

alvast bedankt

grtz

UserID6342

Helicoil setje erin zetten en een grotere afdekbout pakken.  Werk wel nauwkeurig aub.

-D©©©L-

Vastzetten met een goede draadafdichten (van locktite o.i.d.). De verbinding is nl niet mechanisch belast.

jony

hallo, ok bedankt voor de info

probleem is dat het gat rechtstreeks ivm het olie reservoir staat dus als ik er in moet ruimen valt het vuil in de olie

of heb ik het verkeerd

zou ik het kunnen oplossen met hittebestendige silicone ofzo

alvast bedankt

grtz

Jack v

Wat Marco al zegt.
Loctite schroefdraadafdichting.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jony

ok bedankt mag het gewone zijn of best hitte bestendige ?

grtz

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 05-08-2012 19:51:24
Vastzetten met een goede draadafdichten (van locktite o.i.d.). De verbinding is nl niet mechanisch belast.
Maar dan loop je de volgende keer weer te prutsen.  In mijn optiek beter een helicoil gebruiken dan kun je 'm gewoon blijven gebruiken zonder extra toevoegingen (eventueel een koperen pakringetje eronderleggen tegen lekkage)

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 05-08-2012 20:11:41
Citaat van: -D©©©L- op 05-08-2012 19:51:24
Maar dan loop je de volgende keer weer te prutsen.  In mijn optiek beter een helicoil gebruiken dan kun je 'm gewoon blijven gebruiken zonder extra toevoegingen (eventueel een koperen pakringetje eronderleggen tegen lekkage)

Ja, alleen moet je dan wel de deksel lichten om geen boor & tap krullen bij de olie te krijgen. Dat betekent dat ook de distibutie eraf moet.

Borgmiddel moet uiteraard wel hitte, olie en brandstof bestendig zijn, persoonlijk zou ik voor deze toepassing geen siliconen gebaseerd product kiezen.

jony

zou dit goed zijn ?

tite 5926 Blue Silicone

Blauwe silicone pakking / afdichtmiddel.
Universeel, flexibel siliconenafdichtmiddel..
Voor flenzen van alle maten en vormen..
Geschikt voor metalen, kunststof en gelakte onderdelen..

Toepassingen:

Oliecarter, kleppendeksel, inlaatspruitstuk, distributiekettingdeksel, versnellingsbakdeksel, versnellingsbakcarter, differentieeldeksel, waterpomp, thermostaat enz.

MVeldhuis

Je kijkt naar vloeibare pakking terwijl je draadafdichting geadviseerd wordt.

jony

hallo, dat is waar maar ik antzie het een beetje om distributie enzo weer af te halen

infeite komt er geen kracht op die bout ( en ook geen druk) dus zou het niet makkelijkste oplossing zijn met borgvloeistof enkel weet ik niet welke het best is

alvast bedankt

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Zou ik niet doen! dan draai je de volgende keer zeker alles naar de ^%!$^!@
Het moet niet borgen, het moet afdichten.

Loctite geel is hiervoor gemaakt (BV Loctite 511; Loctite 542; Loctite 582; etc.)

Maar ook blauwe/rode siliconen kan hiervoor gebruikt worden, wel laten uitharden/drogen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz