Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Citaat van: Dirk342 op 01-11-2017 06:59:37
Er is nog steeds niets veranderd met wat we een aantal dagen terug al zeiden.... Behalve de uiteindelijke factuur van Big Nono ;D

Citaat van: Dirk342 op 19-10-2017 15:42:01

a)stel vast of het CVVT tandwiel goed op tijd staat (kosten ?)
b)indien nee, zet deze op tijd (kosten ?).
c)indien ja, vervang nokkenasversteller.
d)goed rijdende auto weer

Laat e.e.a. wel duidelijk op papier zetten en ga ook met die factuur naar die Big Nono toe en probeer wat van je geld terug te krijgen.

The suspense is killing me as well, Dirk-three-four-two, but... wat doet 't ertoe?

Sterker nog, mijn Rebeca (met dubbel D volgens de fijnproevers) liet me per e-mail weten, dat a.s. maandag tot haar spijt dient uitgesteld naar maandag over een week, omdat oma op bez... ehh, er komende maandag door omstandigheden effe geen vervangende auto voor me is...
Que remédio!? Paciência!

http://janblogger.eu/in-gods-naam/

Hans Duiven

Citaat van: Tiago op 03-11-2017 20:20:09
Citaat van: Dirk342 op 01-11-2017 06:59:37
Er is nog steeds niets veranderd met wat we een aantal dagen terug al zeiden.... Behalve de uiteindelijke factuur van Big Nono ;D

Citaat van: Dirk342 op 19-10-2017 15:42:01

a)stel vast of het CVVT tandwiel goed op tijd staat (kosten ?)
b)indien nee, zet deze op tijd (kosten ?).
c)indien ja, vervang nokkenasversteller.
d)goed rijdende auto weer

Laat e.e.a. wel duidelijk op papier zetten en ga ook met die factuur naar die Big Nono toe en probeer wat van je geld terug te krijgen.

The suspense is killing me as well, Dirk-three-four-two, but... wat doet 't ertoe?

Sterker nog, mijn Rebeca (met dubbel D volgens de fijnproevers) liet me per e-mail weten, dat a.s. maandag tot haar spijt dient uitgesteld naar maandag over een week, omdat oma op bez... ehh, er komende maandag door omstandigheden effe geen vervangende auto voor me is...
Que remédio!? Paciência!

http://janblogger.eu/in-gods-naam/

Wat een vaag stukje Tiago  ???

elianmars

Rebeccccccca is ongesteld, Hans.

Duidelijk toch? ;D

Tiago

Peço desculpa, Hans Duiven...

A.s. maandag was D-day (dubbel D volgens kenners) voor wat betreft het definitief vaststellen van het euvel dat mijn Volvo plaagt sinds de chirurgische ingrepen door Big Nono te Grândola (vila morena)...
Plaats van handeling: Volvogarage te Huelva

Waarom moest dat zo lang duren?
Geen vervangende auto beschikbaar.

Nu het moment suprême bijna daar was, kreeg ik het teleurstellende bericht dat er a.s. maandag wederom geen vervangende auto beschikbaar is, en de ingreep derhalve met een week uitgesteld dient...

Vale, vale?
Duidelijk nu? Of ben ik nog iets vergeten?

razorx

Je woont in een heerlijk land, alleen geen Volvo land en een land met een ander ritme.
Daarom zal je daar ook wel wonen. ;) Als ik de kans had zou ik dat ooit zo doen. Heb gedroomd over Kroatië maar daar vieren ze iedere winter de vendetta's. Spanje is te zeer in de mode. Heerlijke mensen verder, maar toerisme verpest veel. Als Amsterdammer weet ik daar alles van.  Ik verwacht niet dat het me zal lukken op een minimale basis in een warmer land te leven. Simpelweg omdat ik dan mijn klanten dus inkomsten moet opgeven. Daarentegen is Noord Holland heel erg mooi en hebben we veel natuur om de hoek. Maar oh, die temperatuur en die geuren van het zuiden. Het maakt dat die zelfde wijn daar beter smaakt, nee is!

Geniet lekker van dat mooie land en die verlegen maar toch trotse Portugezen. Als jij zo kan overleven doe je het goed!

En blijf vertellen.

Tiago

Citaat van: razorx op 03-11-2017 23:50:36
Je woont in een heerlijk land, alleen geen Volvo land en een land met een ander ritme.
Daarom zal je daar ook wel wonen. ;) Als ik de kans had zou ik dat ooit zo doen. Heb gedroomd over Kroatië maar daar vieren ze iedere winter de vendetta's. Spanje is te zeer in de mode. Heerlijke mensen verder, maar toerisme verpest veel. Als Amsterdammer weet ik daar alles van.  Ik verwacht niet dat het me zal lukken op een minimale basis in een warmer land te leven. Simpelweg omdat ik dan mijn klanten dus inkomsten moet opgeven. Daarentegen is Noord Holland heel erg mooi en hebben we veel natuur om de hoek. Maar oh, die temperatuur en die geuren van het zuiden. Het maakt dat die zelfde wijn daar beter smaakt, nee is!

Geniet lekker van dat mooie land en die verlegen maar toch trotse Portugezen. Als jij zo kan overleven doe je het goed!

En blijf vertellen.

Inderdaad, razorx, die geuren van het zuiden...
Vanmorgen bijvoorbeeld klepzuigerde (of zuigklepperde?) ik in een walm van onverbrande benzine naar Mértola, vila muséu. Vandaag was door de IPMA, de meteorologische dienst van Portugal, een maximumtemperatuur van 19 graden voorspeld. Dat zou voor het eerst zijn sedert maart, dat de temperatuur onder de 20 zou blijven.
Welnu, het dashboard gaf ondanks de strakke bries niet minder dan 22 graden aan - en dan alléén als de zon even achter een sporadisch wolkje was verdwenen. Dus zijraampje open, waardoor diezelfde bries dus welwillend de benzinedampen die vanonder de motorkap opstegen, het interieur in joeg. Maar hoor je mij klagen? Ik bleef braaf mijn longen volzuigen zoals de natuur mij ingaf.

Gisteren, op de terugweg van een dagje samen met mijn vrouwe boodschappen doen in Spanje, viel er overigens wel goed nieuws te melden...
Het regende!
Jawel!
Sterker nog, ik heb twee volle minuten de ruitenwissers aan gehad - die deden het nog!

Terug in Pomarão heb ik nog moeten praten als Brugman om de doodsbange dorpsjeugd weer uit de schuilkelder te krijgen. Die hadden op school wel geleerd over fall-out, maar dit natuurverschijnsel was hun vreemd.
Wat onderwijzen ze die kinderen tegenwoordig?
Ik vertelde hun dat het vroeger bij winterdag zelfs regelmatig regende... je vous parle d'un temps que les moins-de-vingt-ans ne peuvent pas connaître...

Maar lekker, hoor... de pannetjes weer even nat!

Tiago

Jemig...

Vanmorgen gehoord op het Portugese t.v.-journaal: "De Hollander Kimi Raikkonen en de Belg Max Verstappen starten vanaf de tweede startrij..."

Is dát effe goed nieuws!

Hup Kimi!!!

elianmars

Tiago

Krijg ik vandaag toch wel even een spiksplinternieuwe vervangende auto mee, een V40 cross country...
Die V wil zeggen dat je als een V op z'n kant, met de punt eerst, door de deur naar binnen moet (en 40 betekent dat dat stukken gemakkelijker gaat op díe leeftijd), maar... áls je dan eenmaal je hoofd in het interieur hebt weten te wringen (en een wreed onthaard achterhoofd voor lief neemt), dan... ja, dán zit je ook prinsheerlijk, hoor.
Wat een genot!

Taranis

Fijn he? Een ondergewaardeerde auto als je 't mij vraagt. Al vind ik 'Cross Country' de lading niet echt dekken, 'GT' had 'm beter gestaan: het ding is wat comfortabeler dan een normale V40 maar off-road kom je nergens. Zeker niet naast een 'echte' Cross Country als een XC60 of XC70.

V70 classic

Citaat van: Taranis op 13-11-2017 20:05:45
Fijn he? Een ondergewaardeerde auto als je 't mij vraagt. Al vind ik 'Cross Country' de lading niet echt dekken, 'GT' had 'm beter gestaan: het ding is wat comfortabeler dan een normale V40 maar off-road kom je nergens. Zeker niet naast een 'echte' Cross Country als een XC60 of XC70.

Ach in de tijd dat een T5 een vier cilinder heeft.
Sta k nergens van te kijken  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Tiago

Ja, hoor, het is weer zover, ik heb jullie hulp weer nodig...

Rebeca had me voorgespiegeld dat ze vermoedelijk alleen effe de distributieriem recht moesten  leggen/hangen/zetten, hetgeen me een manuurtje of vijf zou gaan kosten. Herinneren jullie je dat nog?
Welnu, ik krijg nu een begroting toegemaild met een hele trits onderdelen die besteld moeten worden. Of ik daarmee akkoord ga?

Tja, wat moet ik?
Welnu, ik moet om te beginnen toegeven dat het voor het grootste gedeelte kruimelwerk is - in geld uitgedrukt, bedoel ik. Maar er zit één onderdeel tussen van € 230,40 ex BTW, ene "polea correa dente". Ik vertaal dat maar even met "riemtandwiel" met mijn huis-tuin-en-keuken-Spaans. Zou dat kunnen? Het kwam in mij op om dat eventjes 342 op te zoeken via een link die Dirk123 me eens stuurde, maar die site reageert hoegenaamd niet op productnummer 1275363. Dat heb ik weer!

Wat denken jullie?
Betekent zulks nu, dat Big Nono de timing-belt wél goed geplaatst heeft, maar dat ie effe glad over het hoofd zag dat het "riemtandwiel" naar de ratsmodee is?  Ja, ik vraag dat omdat jullie misschien nu in koor roepen: "O, 1275363!? Maar dat verklaart alles!"

Of moet ik die vraag maar gewoon bij zuster Rebeca neerleggen?

Peultje

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Maestro12

Het kan natuurlijk alletwee, en hij heeft de riem verkeerd geplaatst en hij heeft niet gezien dat de versteller kapot is.

Trouwens, Rebecca is niet duur (nee..., de auto onderdelen bedoel ik) als ik de prijzen op internet zie, wellicht voor jou een idee om een handeltje op te zetten, daar inkopen en duur aan ons verkopen :D
http://www.rendcarparts.nl/volvo/onderdelen/1275363/RD1275363
https://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/Pulley/1128824/1275363.html
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Taranis

Hebben ze de distributieriem al op tijd gelegd en zijn ze er nu achter dat ie stuk is? Zo ja, dan zou ik akkoord gaan: het is inderdaad een koopje vergeleken met hier. Ik heb voor mijn C70 ook zo'n ding nodig en betaal er vrolijk 350 euro voor bij de dealer.

Ik zou alleen even voorzichtig vragen hoe ze zo zeker weet dat dat ding stuk is en niet bijvoorbeeld de solenoid die een paar pagina's terug als schuldige aangewezen werd.