Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Ik weet niet wie er ongevraagd mijn berichten redigeert, maar... "who the sjips is Wachamacollit" bekt toch echt niet zo lekker als "who the sh.. is Wachamacollit"
Waarvan acte!

elianmars

Citaat van: Tiago op 31-07-2012 12:32:42
Ik weet niet wie er ongevraagd mijn berichten redigeert, maar... "who the sjips is Wachamacollit" bekt toch echt niet zo lekker als "who the sh.. is Wachamacollit"
Waarvan acte!

Dat doet de automatische-stoute-woordjes-in-lieve-woordjes-verander-machine van het forum.

Wout309t

Probeer maar eens "ve der", aan elkaar te typen, ook zo iets.
Hebben we aan ons forumlampje te danken.
2011 V70 2.0T R-Design MT

dbs1

Tiago, je schrijfstijl is onnavolgbaar. Ieder ander zou de gebeurtenissen in 3 zinnen samenvatten, maar jij weet er een boeiend verhaal van te maken.
Jammer dat het om een boel narigheid gaat, maar het is desalniettemin geweldig om te lezen.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Tiago

Aha, een soort "omvormdinges" dus, om 't maar even bij de formulering van Claudia aan te sluiten, die "stoute" woordjes... ehhh, omvormt.
Bedankt, elianmars, ik zal er voortaan rekening mee houden.

Wat zeg je, Wout309t, moet ik "ve der" aan elkaar proberen te schrijven? Zoals in... Arendsoog en Witte verder?

Dankjewel, dbs1... ik word er verlegen van.

Overigens heb ik vandaag mijn vrouw laten bellen met de garage...
Er zijn nu drie weken om sinds we onze bolide als de-eerste-de-beste sleurhut derwaarts hebben laten slepen. In mijn ogen zou het van fatsoen (en bovendien goed ondernemerschap) getuigen dat men even een telefoontje pleegt wanneer de klus een niemendalletje langer dan de aanvankelijk beloofde 24 uur blijkt te duren. Doet men dat niet... laat me dan alstublieft na drie weken nagelkluiven niet zelf aan de telefoon met de ondernemer in kwestie, want mijn sarcasme bijt een gat in zijn oor waar een vrachtwagen met oplegger met losse handen nog wel doorheen kan...

Wat zegt u?
Ik was diegene die de Portugees gebrek aan respect verweet, ja. Dat is helemaal waar! En ik zal ieder medemens dan ook met alle respect tegemoettreden. Mijn respect hoeft echt niet eerst "verdiend" te worden (zoals sommige zuinigaards het willen hebben) maar... men kan 't WEL verliezen, en wel in ene keer - en daarna moet men het WEL (terug)verdienen... als u voelt wat ik bedoel.
Anders gezegd: Krijgt ondergetekende het gevoel dat hij aan het lijntje gehouden wordt...

Afijn, mijn vrouw bellen...
Want dat kan de Portugees dus wel uitstekend, hè: Aan de buitenkant - in woord en gebaar, meen ik - gevoelens veinzen die van binnen helemaal niet gevoeld worden. Dat kan deze jongen echt niet, met geen zeven paarden!
Heb ik u al wel eens voorgerekend dat de Portugees - even uit het blote hoofd - 32 manieren in zijn vocabulaire heeft om "u" te zeggen?
Hè?
Nee, wees maar niet bang, dat ga ik nu niet doen, want dat valt buiten het bestek van dit betoog. Ik blijf graag een beetje to-the-point, ziet u...

Waar was ik gebleven? O ja....
Nou, je had haar moeten horen, zeg! "Alles goed met u?  En hoe is 't met uw eerbiedwaardige vader, als ik zo vrij mag zijn om....?" Het hele magazijn aan formaliteiten moet iedere keer weer helemaal leeggeschoten.
Dat duurde LANG...
Ik wilde juist aan mijn teennagels beginnen... toen mevrouw ter zake kwam. Kijk, dáár houd ik van!

Nee, heer garagist had nog niet gebeld, want hij wilde dat ons automobiel eerst helemaal tip-top was, vóórdat hij ons zou gaan optelefoneren.... (alsof zulks een ritueel is, zeg, waar een roedel heilige maagden aan te pas komt).... afijn, om een lang verhaal kort te maken, zei hij (kijk, dáár houd ik van!)... hij dacht vandaag of morgen zijn volle zegen te kunnen geven aan de reparatiewerkzaamheden en zou daarna subiet bellen...

Om kort te gaan, waarde medeforumleden, want ik houd 't nu even kort.... ik verwacht over een dag of veertien een telefoontje dat ik de patiënt mag komen halen.

grijzev70tdi

Pffff wat duurt dat lang....

Lijkt mij dat hij hem zel fook zo snel mogelijk weg wil hebben, heb zo'n auto toch vast op de brug staan.

Hoop dat het snel is oppgelost!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Heb respect voor je geduld hoor.  Ik zou zelf allang hoorndol door die werkplaats hebben gevlogen....  :eusa_clap: :eusa_clap:

Taranis

Wederom respect voor je geduld, maar wat Dirk zegt: ik had de werkplaats inmiddels al eens een bezoekje gebracht om te kijken hoe het er mee stond... :)

BBS

Ik was inderdaad ook gaan wezen kijken in de werkplaats of dat de motorkap ook daadwerkelijk al open stond of niet.

En de vrouw de volgende keer niet laten bellen, daar wordt een kort verhaal alleen maar lang van.... :eusa_wall: ;D
Volvoloos....

Wout309t

Citaat van: Tiago op 31-07-2012 22:49:11

Wat zeg je, Wout309t, moet ik "ve der" aan elkaar proberen te schrijven? Zoals in... Arendsoog en Witte verder?

;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70geRwin

Je kunt gaan kijken, afspraken maken etc.
Zodra je je kont keert agaan ze weer terug in oude tempo.

Kost je uiteindelijk alleen geld om daar te komen.

Blijf maar lekker schrijven.
Het is om te smullen  ;D

dbs1

Als ik zo naar de werkwijze van deze man kijk (waarbij het woord "werk"behoorlijk overdreven lijkt) denk ik dat een reactie binnen 14 dagen nog aan de snelle kant is, het kost hem waarschijnlijk al een maand om zijn zegen aan de reparatiewerkzaamheden te geven  :-X

Tiago, dit zal je wel bekend voorkomen:

Ooit was ik eens op vakantie in de Algarve, alwaar een spoorlijn midden door het dorp liep.
Op een dag kwam ik in het dorp en trof de spoorbomen gesloten, ervoor stonden enkele auto's gestald, ogenschijnlijk verlaten. Ik sloot achteraan in de rij en verbaasde me over alle voetgangers, fietsers en bromfietsers die gewoon tussen de bomen door het spoor overstaken.

Na 20 minuten wachten kwam een trein stapvoets voorbij en had ik door wat er gaande was: iedereen wist natuurlijk van deze werkwijze van de PS en ging gewoon iets anders doen of reed tussen de bomen door.
Na nog eens 15 minuten kwam een mannetje op zijn dooie akkertje met de hand de bomen weer openen, het was maar goed dat ik vakantie had want gebeurt dit in NL dan  :eusa_wall:, een enkele auto bleef na het openen van de bomen overigens nog even staan, maar daar kon iederen gewoon omheen rijden.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Ewout Schalkwijk

Kan iemand mij uitleggen wat er 'fout' is aan het woord 'verder'? Ikke nie begrijp nie... ???

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Met 'verder' is niks fout, maar als je v.e.d.e.r. zonder die puntjes typt, dan wordt dat automagisch veranderd naar 'verder'. ;) Er was namelijk eens een forumlid (wiens naam wij niet noemen) die steeds weer 'v.e.d.e.r.' schreef (maar dan dus zonder de puntjes ;D) i.p.v. 'verder'. :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Oh, ik heb m'n hele 'schunnige woorden' database in m'n hoofd doorgebladerd maar niks gevonden... Dank voor de uitleg. Hoef ik het woord dus niet toe te voegen aan die lijst.

Ewøut

@Tiago: sorry dat ik het even in jouw blog vroeg. :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein