Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Ik zou me niet te druk maken, gewoon afwachten hoe de auto straks rijd, is het niet goed dan vooral een andere garage zoeken voor de reparatie maar absoluut niet terug gaan.

En tot die tijd vooral geen spoken zien en gewoon hopen dat de wagen straks probleemloos is, want ook al is die kans niet zo heel groot, het kan toch nog altijd!

Taranis

Citaat van: Tiago op 04-09-2012 20:07:48
Was het niet Taranis die me vertelde dat de elektronica van de auto (na het resetten, als ik 't me goed herinner) "leert" en zichzelf instelt op het (wan)gedrag van de berijder?
Waar, Taranis, of niet waar?
Jij was het toch die me - for argument's sake - even vergeleek met een lompe aardappelboer die het gaspedaal steeds tot op de bodem indrukt, waarna - na verloop van tijd - de lerende elektronica aan een knipoog voldoende heeft om de wagen als een Shuttle van Cape Canaveral te lanceren?
Ik bedoel... stel nou heel even dat Paulo zijn zin had gekregen en vijfhonderd kilometer lang als een reumatisch omaatje-met-osteoporose rondgedarteld had... had dan ondergetekende pieperkweker een wagen teruggekregen die volgas nog moeite heeft met het inhalen van een ambulator?

Ja, de automaat past zich aan aan de rijstijl van de bestuurder maar nee, je auto wordt niet trager. Je raakt geen motorvermogen kwijt, de automaat reageert alleen anders bij een bedaarde rijstijl dan wanneer je continu je Formule1-ambities botviert op het gaspedaal.
Bovendien past de bak de druk in de bak aan wanneer de olie ververst is om het schakelen netjes en soepel te laten verlopen. Dat laatste zal dus gebeurd zijn in Santarém.

Dus ja, je hebt deels gelijk: als Paulo 500 kilometer rijdt alsof de duivel op z'n hielen zit, dan hoef jij nog maar naar het gaspedaal te kijken en het ding gaat er vandoor. Maar als je vervolgens zelf een tijd wat rustiger rijdt, zal de bak zich weer langzaam aanpassen aan jouw rijstijl. Je kunt 'm overigens prima zelf resetten door de accupolen er een uurtje af te laten, dan is de bak qua rijstijl weer 'blanco'.

Tiago

Het begint erop te lijken dat ik mijn Volfje van de Baader-Meinhof Gruppe gered heb... en in één moeite doorgespeeld in handen van de Rote Armee Fraktion...
Hoe heet dat in rond Hollands?
Precies, ja! Van de regen in de drup!

Kennelijk mag men niet te toeschietelijk zijn tegenover garagisten. Zien ze een gaatje dan duiken ze daar zonder voorbehoud en zonder voorbehoedsmiddel met volle bemanning meteen bovenop. Mijn luchtige "ach meneer, 55 dagen of 8 weken, kniesoor die nu nog op een dagje kijkt" wordt meteen opgevat als toestemming om eerst die andere auto's dan maar even te "doen".

Zoals gemeld zou het onderdeel, het goede deze keer, vanmorgen arriveren en dan zou ie me bellen wanneer de auto klaar was, hetgeen een manuur of twee zou vergen.
Diddley squat dus! Geen enkel telefoontje!
Zojuist om halfzes zelf maar even gebeld...
In gesprek.
Vijf minuten later: Het nummer dat u probeerde te bellen is nu beschikbaar!
Maar... wordt niet opgenomen.

Ik reageer nu overdreven, zegt u?
Mogelijk! Maar men wordt een tikje bezorgd zo langzamerhand. Gek, hè?

Ben

Ik zou emigreren naar een beschaafd land.

elmarconi

Ik zou een traktor kopen. Of een Dacia. ;)
--
Autogas Inside . . .

Misha

Zou Tiago al kennis hebben genomen van Franz-Joseph ? :eusa_think:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Ik had echt al lang een oprijwagen geregeld en de Volf terug gehaald. Dit kan toch niet?  :eusa_eh:  :eusa_wall:

Tiago

Jij leeft denkelijk in een droomwereld, Ben, of je gelooft in utopieën, of beide...
Een beschaafd land!???
Waar mag dat dan liggen volgens jou?

Tiago

Leg me eerst het verschil even uit, elmarconi, tussen een tractor en een Dacia! Je schijnt er verstand van te hebben.

Tiago

Who the f... is Franz-Joseph, Bruce Lee?

Sbv

Citaat van: Tiago op 06-09-2012 18:10:10
Who the f... is Franz-Joseph, Bruce Lee?
Een Cavia

elmarconi

Citaat van: Tiago op 06-09-2012 18:08:53
Leg me eerst het verschil even uit, elmarconi, tussen een tractor en een Dacia! Je schijnt er verstand van te hebben.

Een Dacia is een Renault met techniek van de vorige generatie, en zonder fancy moderne dingen.

In landen waar je geen betrouwbare reparaties aan hoogwaardige techologie kunt (laten) doen is een machine welke ook door de lokale dorpssmid onderhouden kan worden ondanks het gebrek aan comfort/luxe een beter keuze.

Anekdote van iemand die voor de olieindustrie werkte in diep-rusland:
Promotie met bijbehorende salarisverhoging en lease-japanse SUV ipv de Lada Niva.
Na 1 halve winter de SUV weggedaan en weer een Niva gekocht. Te veel ellende.

--
Autogas Inside . . .

Tiago

Hallelujah, I'm out of the woods!!!
Tenminste, ik zie door het bos de bomen weer.

Heb net gebeld...
En warempel, de heer Pedro Marques nam na twee keer overgaan op.
Wil u me niet zo laten schrikken?
Pardon?
Vertel... wat is er aan de hand? Is het goede onderdeel nog niet aangekomen, heeft een monteur weer eens wat anders gemold, is de wagen spontaan in de fik gevlogen, heeft de bedrijfsleider harikiri gepleegd, is Santarém door een aardbeving getroffen... vertel op, wat is er gebeurd? Ik verdraag 't niet langer! Alles is goed, behalve in het duister moeten blijven tasten! Die moordende onzekerheid...
Ik weet niet waar u het over heeft, senhor Tiago, uw auto is klaar, was gisteren al klaar, dat had ik toch gezegd?

Verbijsterd was ik...
Dit is niet mogelijk, dit is een droom, ik heb het verkeerde nummer gedraaid, zeker! Waar zit de verborgen camera? Ralph, jongen, kom maar tevoorschijn! Ik trap hier echt niet in!

Ik geloof dat ik nog iets gemurmeld heb van: Ja, inderdaad, dat hád u gezegd, ja.... maar u had ook gezegd dat u me even zou bellen als ie klaar was. En aan wie dacht u dat die voicemail van gisteren gericht was? Aan uw jongeheer?
Misverstandje, stapte de heer Marques luchtig over mijn gemurmel heen.
Die buitenlanders kun je immers van alles wijsmaken, nietwaar!? Men kan altijd nog roepen dat ze je waarschijnlijk niet goed begrepen hebben, de achterlijke gladiolen!

Ga ik daar een halszaak van maken!?

NATUURLIJK NIET!!!
We gaan ons gemangelde Volfje morgen ophalen en eens lekker vertroetelen.
Hoop dat ie dat ook met ons doet...

Tiago

Kennisgenomen van een... cavia, Sbv?
Ik ben bang dat ik er nu nog minder van begrijp!

Tiago

Dank voor de heldere uiteenzetting, elmarconi!
Ik wou dat ik je eerder tegengekomen was!
Dan had ik nu op het DaciaClassic-forum kunnen schrijven dat er weer eens niets te melden valt...