aankoop t5 met veel km???

Gestart door post767, 10-06-2012 21:27:37

Vorige topic - Volgende topic

R.Bijl

Nee, want daar komt de turbo eerder in. Ik dacht vanaf 1900 rpm.
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Martijn_B

De autos zijn normaliter helemaal niet nerveus... tot je er een super snel spoelende 19T Turbo in lepelt die 1.4 bar draait...dan wordt het anders en is het nog afhankelijk van je mapping.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Turbobiker

Citaat van: Martijn_B op 18-06-2012 23:52:36
De autos zijn normaliter helemaal niet nerveus... tot je er een super snel spoelende 19T Turbo in lepelt die 1.4 bar draait...dan wordt het anders en is het nog afhankelijk van je mapping.

Uhm, een getunede 15g spoelt nog steeds sneller op en juist die zal nerveus aanvoelen.

Je moet wel even wennen aan een T-5 (maar ook aan een 2.5T). Je hoeft veel minder gas te geven om een flinke reactie te krijgen. Veel mensen die met mij mee rijden hebben absoluut geen idee dat ze in een enigzins snelle auto zitten. Gewoon rustig optrekken gaat perfect.
De Tussenpaus

GeertG

Citaat van: Turbobiker op 19-06-2012 09:28:24

Uhm, een getunede 15g spoelt nog steeds sneller op en juist die zal nerveus aanvoelen.

Je moet wel even wennen aan een T-5 (maar ook aan een 2.5T). Je hoeft veel minder gas te geven om een flinke reactie te krijgen. Veel mensen die met mij mee rijden hebben absoluut geen idee dat ze in een enigzins snelle auto zitten. Gewoon rustig optrekken gaat perfect.

Goh, dat heb ik sinds woensdag ook  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

marcoz84

Citaat van: GeertG op 19-06-2012 10:16:38
Citaat van: Turbobiker op 19-06-2012 09:28:24

Goh, dat heb ik sinds woensdag ook  ;D

Het blijft mensen verbazen keer op keer als je het gas in trapt! "Dat had ik niet verw8 van zo'n ouwe bak" is dan de reactie die je krijgt ;D