Plaats vulnippel en schakelaar

Gestart door Wico, 28-03-2012 21:01:06

Vorige topic - Volgende topic

Wico

Van Vogels kreeg ik deze foto voor de plaats van de in te bouwen vuldop. Weet iemand of het echt niet mogelijk is om dit achter de benzine klep te doen, bv na vervanging van de grote benzinedop door een kleinere?

Uploaded with ImageShack.us

Als tweede vraag of iedereen zo'n lelijk knopje (vind ik tenminste) heeft, of zijn er andere mogelijkheden?:

rpakuypers

Citaat van: Wico op 28-03-2012 21:01:06
Van Vogels kreeg ik deze foto voor de plaats van de in te bouwen vuldop. Weet iemand of het echt niet mogelijk is om dit achter de benzine klep te doen, bv na vervanging van de grote benzinedop door een kleinere?

http://img850.imageshack.us/img850/2703/vulpotbump.jpg

Als tweede vraag of iedereen zo'n lelijk knopje (vind ik tenminste) heeft, of zijn er andere mogelijkheden?:

http://img407.imageshack.us/img407/8373/p4150798.jpg

Slechte plaats om in te bouwen ! Veel te laag .............. ik heb ook een Vogels systeem en bij mij zit het toch op een betere plek. Ik zou er zeker niet voor gaan achter de tankklep want daar gaat je plaatwerk lekker van buigen. Op deze plek is je plaatwerk het stevigst :

Van de zomer een spuitbusje lak in de kleur halen en dan spuit ik het dopje mooi en zie je er niets van  :P

Groet,
Roger

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Onder het achterlicht is erg handig, je kan aan beide zijden van de pomp gaan staan.
Achter het tankklepje is fraaier, en indien juist uitgevoerd net zo sterk als onder het achterlicht. Het plaatwerk is daar namelijk dubbel uitgevoerd.
Je moet wel altijd een adapter gebruiken. Omdat ik sowieso veel buitenland tank is dat voor mij nauwelijks een nadeel.

en hier nog 1 in wording:

Wico

Ik ben er uit: hij komt ook achter de tankklep. Bedankt voor alle reacties!

marrrcel

Ik ga ook LPG laten inbouwen in mijn 850. Die oplossing achter de tankklep is wel heel elegant! Niemand roestproblemen gehad met deze oplossing? Je ziet namelijk wel eens roestblazen rond zo'n LPG vulopening die in het plaatwerk geschroeft zit.

V70geRwin

het knopje kan ook nog mooi onder de handrem, tegen het schuine vlak aan.

Robster480

De schakelaar heb ik bij mijn R ook onder precies de handrem en de vuller achter het tankklepje laten inbouwen:

Te zien als je hem nodig hebt, niet te zien als je aan het rijden bent :)

Laat je niet afschepen met dat het niet mogelijk is, vaak vindt men het te lastig/te veel werk.

Succes!

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

THIJS-V70

Citaat van: rpakuypers op 28-03-2012 21:07:34
Citaat van: Wico op 28-03-2012 21:01:06

http://img850.imageshack.us/img850/2703/vulpotbump.jpg

http://img407.imageshack.us/img407/8373/p4150798.jpg

Slechte plaats om in te bouwen ! Veel te laag .............. ik heb ook een Vogels systeem en bij mij zit het toch op een betere plek. Ik zou er zeker niet voor gaan achter de tankklep want daar gaat je plaatwerk lekker van buigen. Op deze plek is je plaatwerk het stevigst :
http://familiekuypers.nl/images/lpg8.JPG

Van de zomer een spuitbusje lak in de kleur halen en dan spuit ik het dopje mooi en zie je er niets van  :P

Groet,
Roger

Ik ben het hier mee eens.

Bij die van mij zit hij net onder de invallende rand van de bumper, aan de zijkant... Mesman doet het vaker hier heb ik zo het idee en is een prettige plek omdat je tevens mooi uitkomt aan de binnenzijde onder het klepje rechts achterin.

En om nu steeds een vul nippel erop te moeten schroeven, je het klepje dicht probeert te doen wat niet wil omdat je hem vergeet te verwijderen :)

Ik vindt onder het achterlicht ook niet echt het...

Knopje ? Lekker in je paneel, kun je hem ook altijd uit halen.
Ik rij net zo goed op gas als ik kan koken ;)

Ludo

Ik hou hem gewoon zwart, en in de bumper.
Iedereen mag gerust zien, dat ie ingehaald word door een kookpot.  :eusa_whistle:

;D

NinaPaul

CiteerEn om nu steeds een vul nippel erop te moeten schroeven, je het klepje dicht probeert te doen wat niet wil omdat je hem vergeet te verwijderen Smiley

Als je veel in het buitenland komt (grens verkeer), dan is dit een gewoonte.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FRANQ

Citaat van: THIJS-V70 op 23-04-2012 21:38:21
En om nu steeds een vul nippel erop te moeten schroeven, je het klepje dicht probeert te doen wat niet wil omdat je hem vergeet te verwijderen :)

Volgens mij moet ik mijn tankdop losschroeven voor het tanken, en niet vergeten terug te schroeven erna.
En zonder tankdop kan het luikje wel dicht...

Persoonlijk zou ik de vulnippel achter het tankluikje doen, of naast de trekhaak.
Op een andere plaats in het plaatwerk is gewoon de waarde van de auto direct op 0 zetten.

Gr,
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Thaii

Heb zonet LPG laten leggen met de vulnippel achter het benzineklepje. Standaard verwerkten ze dit in de bumper, maar voor 100€ extra achter het benzineklepje.

Wico

Citaat van: Thaii op 04-05-2012 11:06:25
Heb zonet LPG laten leggen met de vulnippel achter het benzineklepje. Standaard verwerkten ze dit in de bumper, maar voor 100€ extra achter het benzineklepje.

Bij Mesman kostte dit eind maart € 50 meer. Wel jammer dat het vullen lang duurt, maar ja, dan zit de nippel wel uit het zicht  ;)

Citaat van: rifwachter op 28-03-2012 21:17:06
Hier mijn aansluiting, LPI.
http://i39.tinypic.com/344pjdy.jpg

Deze oplossing kan alleen bij een sedan, naast de klep van de station is het strookje te smal.