Wagenpark t5joost

Gestart door t5joost, 22-06-2012 12:07:16

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

inlaat gespoten en zit weer in elkaar, ga inrijden met oranje injectoren en hij word afgesteld met groene

opgefriste kop, kleppen zijn opnieuw in geslepen en nieuwe seals. kop is helemaal na gekeken en gemeten en alles was nog in top staat

olie sproeiers er weer ingezet

en nog even een actie foto!

maandag avond gaan we de krukas er in leggen en als het mee zit de zuigers aan de drijfstangen maken.
dinsdag avond kunnen ze er dan in.

vanavond ga ik de walbro pomp monteren

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

t5joost

t5joost

vrijdag avond de pomp er in gehangen en hij werkt.
helaas geen rondje gereden was tekoud en vandaag lag er sneeuw en dan mag het speelgoed niet naar buiten
heb de auto wel een tijdje laten draaien en viel niet uit, ook nog even toeren opgebouwd en ook toen viel hij niet uit dus verwacht geen rare dingen.

t5joost

vandaag de krukas is in gehangen liep allemaal voorspoedig.
dus verder gegaan met de zuigers en drijfstangen, tot zo ver ging het goed.
alleen toen we de zuiger met drijfstang er in hingen en ligt vast gezet hadden en de krukas wilde draaien liep dit vast.
even zoeken waarop hij vast liep, maar blijkt dat de drijfstang vast loopt tegen de cilinderwand.
morgen maar bellen met rica en kijken wat er uit komt

Thys

Zijn dat niet die drijfstangen die nog wat afgeschuurd moesten worden voor montage?

t5joost

heeft rica niks over gezegd maar lijkt me raar als dat moet

-D©©©L-

Je moet toch een klein beetje ruimte maken in het blok ?

t5joost

is dat bij iedere h profiel drijfstang?

Wout309t

Nee niet bij elke, maar bij deze dus wel. Wordt vaker gedaan. Mitchelli heeft het ook gehad dacht ik.
2011 V70 2.0T R-Design MT

t5joost

waar zou dit weg gehaald moeten worden dan?

Martijn_B

Waar hij de cilinderwand raakt? Gewoon wegdremelen die hap.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

De cylinderwand dus, niet de drijftstang.

Hadden ze overigens best even mogen vertellen ;)

t5joost

zit ik niet echt op te wachten kan ik de krukas er weer uit trekken

Martijn_B

I know... Daarom hadden ze het wel even mogen zeggen ;)

Ik heb expres voor een versie gekozen die een minder brede voet had, maakt qua sterkte weinig uit en je hoeft niet te dremelen.