Wagenpark t5joost

Gestart door t5joost, 22-06-2012 12:07:16

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Na het samenbouwen met nieuwe stoters was bij mijn motor het tikken na  een paar minuten over.
We hebben de stoters niet eerst in de olie gelegd ofzo. Gewoon zo uit de verpakking erin.

Hoor je het knakkende geluid ook al je de motor met de startmotor zonder compressie laat rond gaan?

t5joost

dat is nog eens een goede vraag, ik ga dit nog even proberen.
ik zal als ik hem start eens filmen en kijken of ik het geluid hoorbaar krijg op de film

Martijn_B

Schijnen dus verschillende ervaringen te zijn, ook bij mij duurde het dus best even voordat het getik compleet weg was. (idd tijdje na aanslaan van de fan bij -3 buiten). Bij Marco ging het dus veel sneller...

Bespaar je de moeite van het filmen (mijn mening..). Afhankelijk van de volume instellingen, microfoon en speakers kan dit op 5 computers totaal verschillend klinken. Ik zou echt geen diagnose durven te stellen (en accepteren) via een video.

Hoor je het geluid ook goed onder de auto? (drijfstanglagers iets fout gegaan?)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

t5joost

geluid lijkt echt uit de kop/boven blok te komen
als ik onder de auto luister hoor ik het nauwelijks maar durf niks meer uit te sluiten

dielie850

Bij mij heeft het zon 20 minuten gedurd voordat het getik bijna weg was blok had een jaar stilgestaan maar startte bij de eerste slag.
Het getik en geklapper was zelfs zo erg en hevig ik dacht die loopt zo vast ik had de moed eigenlijk alweer opgegeven maar heb heb toch laten warmlopen wachten tot de fan aansloeg en rondje gereden en getik weg :eusa_dance: :eusa_dance:
Heb een 144 met B21 blok gehad waar de drijfstanglagers over elkaar heen geschoven waren en het was precies zon geluid :D

t5joost

nou we gaan de gok maar wagen.
we gaan hem laten draaien tot de fan aan slaat.
als hij echt extreem gaat tikken/klapperen dan is het nu toch al stuk, dus gaan proberen wat hij doet.
gr

snix

Zit me gewoon nu ik dit lees iets te bedenken. De oliepomp is dus een vloeistof pomp. Wanneer er lucht in die pomp zit zal hij minder makkelijk / heel moeilijk / niet werken (doorhalen wat niet van toepassing is)

Ik heb dus het vermoeden dat de pomp in de lucht staat de draaien en niet veel doet. Alles is uit elkaar geweest en overal zit nu lucht in. Wellicht duurt het dus even voordat dit naar behoren werkt. En heb je meer dan stationair nodig om de " druk " zodanig te krijgen dat hij de olie opslurpt. Is er een mogelijkheid om de pomp een beetje in de olie te zetten.

Gewoon maar even een "hersenspinsel" (voor zover ik die heb) van een leek op dit gebied.

(ik vergelijk dit even met het verversen van koelwater, ik zie altijd na enige tijd een dikke luchtbel proesten en daarna heb ik pas fatsoenlijke ciruclatie)

NinaPaul

Oliepomp is van het type verdringerpomp. Lucht zal na de eerste omwentelingen weg zijn.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Arjanestate

Onze waterpompen zijn van het type centrifugaal, deze doen niks als ze in een luchtbel staan te draaien,

vervelend Joost, ik hoop dat het mee valt, heb je al voorzichtig het toerental opgehoogd?

854 T-5 ROOD 1994

t5joost

Ja dan loopt het getik en geknak ook op rare is dat het soms lijkt als of het weg/minder is

Arjanestate

Ik zou er toch een geluidsopname van maken, mss dat er toch iemand hier tussen zit met een eureka moment.
854 T-5 ROOD 1994

NinaPaul

Citaat van: Arjanestate op 20-03-2013 12:27:31
Onze waterpompen zijn van het type centrifugaal, deze doen niks als ze in een luchtbel staan te draaien,

vervelend Joost, ik hoop dat het mee valt, heb je al voorzichtig het toerental opgehoogd?

"En olifanten hebben een slurf" reactie?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Johann

Je had eigenlijk even de motor rond moeten laten gaan zonder bougies.
Neem aan dat de oliedrukschakelaar het doet? Goed op het lampje letten.

t5joost

Ik heb hem eerst rond laten draaien

t5joost

Ga vrijdag even compressie testen als ik een handje extra kan vinden anders word dit maandag avond
Meteen goed luisten wat ik hoor als we dit testen