Aankoopadvies V70 voor LPG G3..

Gestart door Marty__Mouse, 25-06-2012 16:05:55

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Heb ik wel, ik begreep van Joost al dat het een AWD is, dus dan durf ik de link wel te delen zonder dat ik bang ben dat iemand anders de auto wegkaapt  ;D

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/s476453fa46a66cc2a9f8ed152e0772d7/bd682/details/?sid=2776477

Hele fraaie auto met zeer interessante km-stand, maar helaas dus AWD en dus niet voor mij weggelegd..
Toch vreemd dat ze het niet vermelden in de advertentie.. En dus wel een T5... ?!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sbv

Is dat geen Italiaanse auto met een 2.0 motor. Km stand.....tja.....

Miel850

Citaat van: Marty__Mouse op 27-06-2012 11:44:47
Heb ik wel, ik begreep van Joost al dat het een AWD is, dus dan durf ik de link wel te delen zonder dat ik bang ben dat iemand anders de auto wegkaapt  ;D

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/s476453fa46a66cc2a9f8ed152e0772d7/bd682/details/?sid=2776477

Hele fraaie auto met zeer interessante km-stand, maar helaas dus AWD en dus niet voor mij weggelegd..
Toch vreemd dat ze het niet vermelden in de advertentie.. En dus wel een T5... ?!

Marty,

heb je ook de prijs gezien?
Heb je al pijn aan je hoofd van het steil achterover vallen?

Voor dat geld koop je een (850 of V70) R in hele goede staat en houd je nog geld over voor LPI inbouw.
En als het inderdaad een Italiaan is en ik zie de km-stand dan begin het bij mij altijd een beetje te jeuken.

Gr.
Miel

:eusa_snooty:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

)()()sT

Ow ja inderdaad, had ik nog niet eens bekeken....
Mijn hemel, wat een prijs :o

Miel850

Citaat van: )()()sT op 27-06-2012 13:08:33

Ja, echt absurd.
Daar moet ik bijna een hele maand voor werken  ;D

Marty__Mouse

Citaat van: Miel850 op 27-06-2012 13:10:09

Ja, echt absurd.
Daar moet ik bijna een hele maand voor werken  ;D

Haha.. dan wil ik qua salaris wel met je ruilen.. ;D

Maar ik ben nogal een leek hierin en had het idee dat omdat ie zo duur is hij ook wel in uitmuntende staat zou zijn??
Maar Italiaanse afkomst dus.. Oh ja, heb ik ook gelezen.. ivm de belasting om inhoud aldaar.. Is normaal 2.3 toch?
Kans dus ook nog aanwezig dat er zo'n handige Mario de km teller een nachtje aan de Black&Decker gehangen heeft en er een tonnetje heeft afgetoverd..?

Maar ben aan het rond kijken, maar sowieso FWD R is echt niet te vinden maar ook handbakken zijn erg zeldzaam!.. :(
En naast FWD is een handbak ook een eis (zeker van wederhelft, zij heeft een hekel aan automaten)  :eusa_eh:

Maarre deze dan:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/571529530-volvo-v70-2-5t-exclusive-193pk-bj-1999.html
Welliswaar een 2.5T zonder de mooie bumpers, maar die zijn indien echt gewenst altijd nog te plaatsen..  :D

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

V70geRwin

Citaat van: Marty__Mouse op 27-06-2012 13:37:56
Citaat van: Miel850 op 27-06-2012 13:10:09

Ja, echt absurd.
Daar moet ik bijna een hele maand voor werken  ;D

Haha.. dan wil ik qua salaris wel met je ruilen.. ;D

Maar ik ben nogal een leek hierin en had het idee dat omdat ie zo duur is hij ook wel in uitmuntende staat zou zijn??
Maar Italiaanse afkomst dus.. Oh ja, heb ik ook gelezen.. ivm de belasting om inhoud aldaar.. Is normaal 2.3 toch?
Kans dus ook nog aanwezig dat er zo'n handige Mario de km teller een nachtje aan de Black&Decker gehangen heeft en er een tonnetje heeft afgetoverd..?

Maar ben aan het rond kijken, maar sowieso FWD R is echt niet te vinden maar ook handbakken zijn erg zeldzaam!.. :(
En naast FWD is een handbak ook een eis (zeker van wederhelft, zij heeft een hekel aan automaten)  :eusa_eh:

Maarre deze dan:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/571529530-volvo-v70-2-5t-exclusive-193pk-bj-1999.html
Welliswaar een 2.5T zonder de mooie bumpers, maar die zijn indien echt gewenst altijd nog te plaatsen..  :D

2.5T blok is ronduit de minst sterke en met meeste problemen hier...
heb je zo'n haast met zoeken?

Sbv

Is dat niet een oude Blik op de Weg auto ? Die had volgens mij een vergelijkbaar kenteken

Marty__Mouse

Nee, haast heb ik zeker niet.. Maar vond het een mooie auto welke ik de laatste paar dagen ook tegen ben gekomen.. Daarom dat ik deze ook maar voor heb gesteld (in volgorde van hoe mooi is ze vind ;) )

Maar 2.5T is dus niet zo'n hele verstandige keuze op lpg g3?

kulk

Citaat van: Sbv op 27-06-2012 13:55:49
Is dat niet een oude Blik op de Weg auto ? Die had volgens mij een vergelijkbaar kenteken

Zou best wel kunnen Sbv!

Ik zie hier een soortgelijke Volvo: http://www.blikopdeweg.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=211

Naar beneden scrollen ' uit de oude doos'

Ik kan helaas geen video afspelen hier op werk dus moet je zelf even kijken, laat effe weten of het dezelfde auto is, ik ben benieuwd

Miel850

Ook een FWD R is te vinden.
Plaats anders eens een oproep hier en/of elders.

Sbv

Citaat van: kulk op 27-06-2012 14:05:16
Citaat van: Sbv op 27-06-2012 13:55:49

Zou best wel kunnen Sbv!

Ik zie hier een soortgelijke Volvo: http://www.blikopdeweg.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=211

Naar beneden scrollen ' uit de oude doos'

Ik kan helaas geen video afspelen hier op werk dus moet je zelf even kijken, laat effe weten of het dezelfde auto is, ik ben benieuwd
Even snel zoeken is dat de 25 ipv de 41 waar het hier om gaat

Marty__Mouse

Ah.. Dus toch geen "beroemde" auto..  ;)

Ik maak mezelf steeds meer aan het twijfelen mannen...
Vandaag geheel onverwachts een proefrit gemaakt in een V70 van het 2e type, uit 2001..

Een 2.4 met 140 pk op g3, geen bifuel maar achteraf ingebouwd met flaslube.. ca. 260.000km
Er vielen me een aantal dingen op:

- auto was wel goed (dealer) onderhouden zelfs de banden zijn nog door de dealer vervangen.
- auto was van binnen helemaal niet meer zo netjes, best wel wat beschadigingen aan het dashboard en deurpanelen.
- auto was tegen mijn verwachting best wel vlot van z'n plaats met de 140pk
- auto liep niet lekker stationair, beetje golf-loop, van lage toeren iets hoger en weer terug.. Soort zingen zegmaar..

Nu heb ik al het een en ander aan horror verhalen gehoord over de bifuel en deze zullen wellicht ook gelden voor de andere 2.4 met vaste klepstoters op lpg..

Ik vraag mij dus af of in hoeverre ik er eventueel vanuit kan gaan dat ik met een nieuwer type v70 (V70N?) net zo makkelijk en zonder al te veel problemen de 400.000 kan gaan halen als met de V70 classic?

Weet iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

En qua kwaliteitsbeleving, iemand ervaring met de 2 modellen, is het toeval dat de nieuwere zoveel meer beschadigd was dan de classics die ik tot nu toe heb bekeken, of werd de oudere gewoon net even wat degelijk in elkaar geschroefd?

Daarnaast is de classic net een klasse lichter en dat scheelt iets in wegenbelasting, maar dat is niet het meest belangrijk (de v70n blijft altijd nog lichter dan een classic in AWD uitvoering..  ;)

Kortom, op zoek naar redenen om vooral NIET een V70 van na 2000 te gaan rijden en daar evt zelf lpg in te zetten (of reeds met lpg inbouw te zoeken maar dan niet Bifuel ivm problemen)

Thaii

Heb enkele maanden geleden ook V70 (1997) gekocht met 225 000km op de teller, 2.5T. Meteen LPI in laten leggen en moet zeggen dat het heel erg bevalt. Heb er nog maar slechts 10 000km mee gereden, dus zo heel veel betekent dit waarschijnlijk niet.

Zou eerlijk gezegd het vermogen niet meer kunnen missen, zit nu met een chippie, DP zonder kat en LPI rond de 240pk.

Rijdt als een trein!

Marty__Mouse

Niet veranderlijker dan een mens...

De V70N (van na 2000) gaat het niet worden, sowieso is de auto zwaarder in de wegenbelasting maar ik heb uitgebreid rond gezocht op internet naar ervaringen en op gas is de classic simpelweg beter.

Daarnaast kreeg ik echt een hele, maar dan ook hele slechte prijs terug van de Volvo dealer op mijn C4.. Dat had me dan misschien nog wel over de streep kunnen trekken, maar niet dus..

Het moet dus toch een classic worden!

Over het 2.5T blok heb ik uitgebreid rondgelezen hier op het forum.. Ik kreeg hier eerder te horen dat het relatief het minst betrouwbare blok zou zijn, maar als ik zie dat er hier sowieso 50 leden een 2.5T rijden (of hebben gereden) en daar de probleemgevallen tegenover zet valt dat reuze mee..

Ik kan me voorstellen dat ze onder hevige belasting wellicht iets zwakker kunnen zijn door de relatief dunnere cilinderwanden, maar als ik zie hoeveel er getuned zijn èn ook op LPI lopen zal het nog wel meevallen met de grote van het risico.. ;-)

Jij hebt ook nooit problemen gehad Thaii?

Het lijkt mijn namelijk dat de R-en en de T5 over het algemeen gekocht worden vanwege de snelle motor en dat er ook navenant mee gereden wordt..
Nu zal het gemiddelde forumlid hier (gelukkig) zuinig zijn op zijn Volvo dus dat scheelt, maar dat zal wellicht niet voor iedereen gelden? Zou een gemiddelde R dan ook niet mogelijk wat meer afgeragd zijn dan een 2.5T die door een andere groep kopers wordt gekocht?
Of klopt er niets van mijn theorie? Natuurlijk weet ik dat er andere type mensen in een Volvo rijden dan in een BMW of Golf GTI, hoewel je natuurlijk niemand over 1 kam mag scheren.. ;)

Doet er verder niets aan af dat ik nog steeds wel opzoek ben naar een 2.5T, een T5 of eventueel een R FWD, toevallig zal ik op gaspedaal een zilvergrijze R FWD staan, maar die moet nog ruim 8000 euro kosten, dat vind ik te veel.. Zeker omdat daar ook nog ca. 2500 euro bij komt voor een LPI installatie...

Ik had wel de aanbieding gekregen om van een forumlid eens proef te rijden in zijn 2.5T, erg aardig! Maar het liefst zoek ik er een met zo min mogelijke km's gezien het aantal jaar dat ik hem nog op lpg wil blijven rijden..

Ik zit alleen te twijfelen of ik mijn auto wellicht ook eens op MP zal zetten, iemand ervaring met het particulier verkopen van zijn auto..? Ik ben zo bang voor allerlei gezeik wat je krijgt als iemand je auto koopt en er wellicht iets aan vind ofzo.. Niet dat er iets mankeert aan mijn auto nu, maar je weet maar nooit..