Aankoopadvies V70 voor LPG G3..

Gestart door Marty__Mouse, 25-06-2012 16:05:55

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Zo Marty,
ik zie dat ik hier vannacht al was om je te feliciteren.
Nu dat de helderheid langzaam weer de overhand begint te krijgen (en ik een foto zie) zeg ik nogmaals van harte met de mooie bolide.

Dat airco euveltje komt wel goed en er komt een fijne LPI-installatie in. Je kunt weer even vooruit.
:D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Marty__Mouse

Dank u allen..

Inmiddels heb ik hier een weblogje aangemaakt waar ik het wel en wee van de volvo wil gaan bijhouden voor de geïnteresseerden ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58294.msg1240340.html#msg1240340

Citaat van: MrCain op 07-07-2012 10:01:26
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :eusa_clap:
Heeft ff geduurd maar je kan niet ontkennen dat je je goed hebt voorbereid  ;)

Een "stukje" rijden voor je LPG in te bouwen hoeft geen probleem te zijn toch? Als het goed gebeurd moet je daar geen probleem van maken => heb ook 90 km moeten rijden (enkele reis...) omdat hier in de buurt niets goeds te vinden was  ;D

Mare.....flashlube systeem in een turbo motor  :eusa_think:

Inderdaad is een stuk rijden naar een inbouwer geen probleem! Ik zal sowieso ook even contact opnemen met Boertien en Lex Villier, eens zien wat zij melden en me te bieden hebben..

Flashlube lijkt me wel zo verstandig omdat er vaste stoters in dit blok zitten, dus om het kleppenstellen uit te stellen (woordspeling ;D) lijkt het me verstandig om dat wel te installeren.. Maar wel de electronische variant hoor, niet het druppel-systeem..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

MrCain

Citaat van: Marty__Mouse op 08-07-2012 02:26:11
Flashlube lijkt me wel zo verstandig omdat er vaste stoters in dit blok zitten, dus om het kleppenstellen uit te stellen (woordspeling ;D) lijkt het me verstandig om dat wel te installeren.. Maar wel de electronische variant hoor, niet het druppel-systeem..

Het druppelsysteem werkt niet echt perfect bij turbomotoren => systeem werkt op vacuüm....
Met het elektronische systeem heb ik eerlijk gezegd nog geen ervaringen...moet dat toch eens uitzoeken  ;)

Zelf gebruik ik Tunap 164 : deze word met druk in je gastank gespoten en komt dan met het LPG mee de motor in.
Doe dit om de 8.000 / 10.000km (heb wel hydraulische klepstoters maar het zorgt ook voor minder koolaanslag op / aan de kleppen).

En zoals je zelf al schreef : het stelt uit maar je komt wel een keer aan de beurt  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

JoopS

Misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, mijn recente ervaring met G3 inbouw.....

Na de overname van de V702.5T van ArieT5R heb ik bij 300.000km een verse VSi in laten bouwen bij 2M in Tilburg. Dicht bij mij werk dus geen leenauto nodig.
2M verkoopt Vialle en het Vogels/Landi systeem. Zelf zijn zij meer te spreken over Landi. Volgens hen zien ze auto's met dat systeem nooit terug en Vialle toch nog wel eens. De gaspomp haalt de 200.000km niet altijd.
In mijn 850 lag ook een Landi G3 en daar heb ik in de 200.000 ook nooit een probleem mee gehad. Daarom voor het Vogels/Landi systeem gekozen. (1950,-- incl.btw. en 2 jaar garantie)
Misschien is het max. vermogen van Landi niet zo groot als het Vialle systeem maar ik heb niet het idee dat ik te kort kom.
Tot op heden (3000km) rijdt ik 1:8 met het systeem. Met de 850 haalde ik 1:9,3 over de 200.000km. De V70 is een automaat dus die verbruikt meestal iets meer ga ik vanuit.
Ik heb dus geen ervaring met het LPi maar wel met het VSi systeem en ik ben er dik tevreden over.
Tja........

henry classic v70

:eusa_think: Mijn Vialle LPI zit er al 424000 km in... enige wat er is vervangen is inderdaad de pomp > na 250dkm!! en deze zit er inmiddels ook al weer 174000 km in :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marty__Mouse

Tja iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur en zijn eigen ervaringen..

Maar als ik hier goed rondkijk gaan de meeste stemmen (zeker icm turbo) toch wel op voor een LPI installatie van Vialle.. Daarom gaat mijn voorkeur eerlijk gezegd daar ook wel naar uit..

Moet nog wat verdere offertes opvragen, maar eerst motorisch alles op orde maken en iemand vinden die klepspeling kan meten door de inspectieschroefjes.. Schijnt niet veel werk te zijn, maar ik heb er èn het juiste gereedschap niet voor èn de juiste kennis niet in huis..

Dus als er iemand hier ervaring mee heeft??  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..