Bas stelt zich voor

Gestart door Bas T5r, 20-06-2012 12:41:19

Vorige topic - Volgende topic

Bas T5r

Na vele 'anonieme' snuffel-uren op dit forum nu toch maar eens tijd om aan te gaan melden:

Mijn naam is Bas van Krieken, ben woonachtig in de omgeving van Vleuten en ben sinds afgelopen december eigenaar geworden van een T5r in de kleur 'Dark Olive Pearl', voorzien van een automaat.

Het gaat hier om een origineel Nederlandse auto van 1996. Bij aanschaf had de auto 250000km weg en was geschorst. De verkoopster had de auto 2 jaar binnenstaan in een stalling , de auto was twistpunt van een scheiding. ( klinkt bekend  ;D ) Meteen na aanschaf is de auto voorzien van APK ( geen enkele opmerking ) en daarna bij de dealer voorzien van een nieuwe distributie , poelies, rollen en hydraulische riemspanner en een grote beurt. 1 maand later is de automaatbak gespoeld.

Als extra zit er een originele cd-wisselaar ingebouwd en is de auto voorzien van een origineel schuif/kanteldak.

Ondertussen zijn we 15000+ probleemloze kilometers verder, alleen de accu is vervangen in januari; niet heel raar na meer dan 2 jaar stilstaan.... Aan de buitenzijde heb ik al het een en ander aangepakt ( nieuwe koplamp en voorruit ivm sterretje, nieuwe knipperlichten ivm defecte bovenzijden en de trekhaak gedemonteerd aangezien deze ook al op onze andere auto zit en deze niet nodig was. ) Momenteel ben ik wat rammeltjes aan het wegwerken ( achterklep bij drempels en de achterbank wanneer er 3 personen opzitten). Er zitten nu eindelijk ook ( onzichtbaar) achteruitrijsensoren ingebouwd met de display in de asbak en er is een Parrot bluetooth kit ( 3200 ) ingebouwd met - na 3 verschillende DIN-kabels gebruikt te hebben-  radio-mute.

Motorisch loopt het allemaal fantastisch ik heb nog wel last van een af-en-toe verschijnende foutmelding met de bekende motorstoringslamp met lambda erop. OBD is uitgelezen, dit leverde 2-3-2 op. Na het vervangen van de lambda kwam de melding weer terug; waarschijnlijk een vacuüm-lek ergens in het systeem of in de intercooler?, dit gaat de eerste grote klus worden, volgt later wel in mijn eigen topic. ( samen met de reiniging van de EGR? ).  Brandstofgebruik schommelt rond 1:10 op lange afstanden met 130km/u op de cruisecontrol tot 1:6 wanneer ik naar mijn werk rij; korte afstanden zijn niet echt aan te raden...

Ik zal komende week een nieuw topic aanmaken met foto's en zal ook de nodige vragen hebben voor het vervangen van de vacuüm leidingen en het reinigen van de EGR.  
855 T-5R

sees26

Mooie T5R, volgens mij heeft een T5R geen egr.

Groet, Sees

kulk

marcoz84

Welkom, nice car! De T5r is wel uitgerust geweest met EGR alleen hoe je dat kan checken zouden een van de guru's hier je wel kunnen vertellen.

http://volvospeed.com/vs_forum/topic/152337-guide-to-egr-removal-on-t5-r/

Miel850

Is het een R ipv t-5R misschien?
Auto is van '96 zo te lezen en het interieur lijkt op dat van een R.

(of zeg ik nu iets geks?)

Welkom in ieder geval  ;D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Bas T5r

Citaat van: Miel850 op 20-06-2012 14:23:53

Welkom in ieder geval  ;D

dank je! het is weldegelijk een 'echte' T5R en geen 850R. Het is modeljaar 95; met Motorsport logo op de achterklep met kloppend interieur ( leer binnenzijde en suede buitenzijde; bij een '96 R zou dit andersom zijn geweest) en donkeren houten insert zoals hoort. Motornummer en kentekennummer zijn nagetrokken en correct '95. Volgens de dealer waar hij afgegeven is ( Capelle aan den IJssel ) tot 2,5 jaar geleden onderhouden is , is het een showroommodel geweest dat in maart 1996 gekocht is en in april afgeleverd en gekentekend zou zijn. 1e eigenaar is bekend en blijkt achteraf 'via via' weer een bekende te zijn! Hij kocht de auto destijds zakelijk en heeft er 200.000km mee gereden.  Alle onderhoudsboekjes zitten erbij , dat is dus weer een voordeel.  Volgens de nummers heb ik dus een 5234T3 blok ( excuus TYPO: B5234T5 )erin ( klopt ) alleen geeft het kentekenbewijs weer aan dat de auto over 166Kw beschikt, volgens mij moet dit 181Kw zijn, dit is mij eerder opgevallen met T5R types. het zal wel; hij gaat in ieder geval als de brandweer!
855 T-5R

Miel850

Aaaah vandaar. Heb ik scheef gekeken  :eusa_whistle:
Die 166 kw kloppen wel. Die overboost telt niet mee op je kentekenbewijs.

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

marcoz84

Citaat van: Bas T5r op 20-06-2012 14:56:50
Citaat van: Miel850 op 20-06-2012 14:23:53

Welkom in ieder geval  ;D

dank je! het is weldegelijk een 'echte' T5R en geen 850R. Het is modeljaar 95; met Motorsport logo op de achterklep met kloppend interieur ( leer binnenzijde en suede buitenzijde; bij een '96 R zou dit andersom zijn geweest) en donkeren houten insert zoals hoort. Motornummer en kentekennummer zijn nagetrokken en correct '95. Volgens de dealer waar hij afgegeven is ( Capelle aan den IJssel ) tot 2,5 jaar geleden onderhouden is , is het een showroommodel geweest dat in maart 1996 gekocht is en in april afgeleverd en gekentekend zou zijn. 1e eigenaar is bekend en blijkt achteraf 'via via' weer een bekende te zijn! Hij kocht de auto destijds zakelijk en heeft er 200.000km mee gereden.  Alle onderhoudsboekjes zitten erbij , dat is dus weer een voordeel.  Volgens de nummers heb ik dus een 5234T3 blok erin ( klopt ) alleen geeft het kentekenbewijs weer aan dat de auto over 166Kw beschikt, volgens mij moet dit 181Kw zijn, dit is mij eerder opgevallen met T5R types. het zal wel; hij gaat in ieder geval als de brandweer!

5234T3 is een zogeheten 'Italiaanse 850' en die heeft inderdaad 166kw, is namelijk een 2.0 20v. Op zich niks mis mee want die dingen gaan ook keihard. Heb zelf n italiaanse 850 T5 en ik klaag zeker niet, gaat hard genoeg!  ;D :police:

Bas T5r

updaten via je mobiele telefoon heeft zo zijn nadelen: het moest zijn B5234T5 excuus voor het ongemak en bedankt voor de reacties!
855 T-5R

Julian

Welkom op het forum, mooie T-5R :)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

mehn

Citaat van: marcoz84 op 20-06-2012 15:10:15
5234T3 is een zogeheten 'Italiaanse 850' en die heeft inderdaad 166kw, is namelijk een 2.0 20v.

Dit is onjuist. B5234T3 is geen 2.0 maar een 2.3 motor.
Een 2.0 heeft B5204Tx als motorcode.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Geweldig, een auto van 17 jaar die 2 jaar heeft stilgestaan en zonder opmerking door de APK komt ;D Kan alleen een Volvo zijn!

Gr 8)

Risjat

Bas,

Je hebt fijne, mooie auto gekocht. Welkom bij de 500 !

Risjat

Marty__Mouse

Die ziet er nog strak uit! Erg mooie auto hoor! Oh ja, en welkom ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Wout309t

Welkom, keurig voorsteltopic en mooie auto!
2011 V70 2.0T R-Design MT