Foutmelding ECM-644A

Gestart door V702.5T, 14-09-2017 16:32:03

Vorige topic - Volgende topic

V702.5T

Goedemiddag,

De dealer heeft een storing in de C70 uitgelezen:
ECM-644A Nokkenasregeling - onjuist signaal

Lampje is gereset, maar inmiddels weer aangesprongen hoor ik net.
Klopt het als ik denk dat de nokkenas sensor vervangen moet worden?

Er is géén distributiewissel geweest (al jaar geleden) en in de afgelopen 1500 km geen lampje gezien.
Kan het kwaad als zij hier een 2-300 km mee doorrijd? ik denk zelf van niet, zij gebruikt het vermogen niet, maar hier zit meer kennis dan ik ik kan bedenken  ;)

V702.5T

Als ik zoek op deze storing op het forum (wat ik al gedaan had) zie ik eigenlijk niet dezelfde toevoeging als bij de dealer uit Vida is gerold of snap ik iets dan niet? Hoor graag van jullie!

arjenT5R

Eerst de solenoid eens schoon maken en nieuwe type pakking met zeefje monteren. Gaatjes zijn heel klein en 1 vuiltje gooit al roet in het eten. Zoek maar eens op joepstjoep naar volvo vvt solenoid.
Wordt ook ergens uitgelegd hoe je die moet testen.

Suc6!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V702.5T

Citaat van: arjenT5R op 15-09-2017 09:02:57
Eerst de solenoid eens schoon maken en nieuwe type pakking met zeefje monteren. Gaatjes zijn heel klein en 1 vuiltje gooit al roet in het eten. Zoek maar eens op joepstjoep naar volvo vvt solenoid.
Wordt ook ergens uitgelegd hoe je die moet testen.

Suc6!
Hoi Arjen, was idd al speurend dit inmiddels tegen gekomen. Storing verdwijnt ook weer. Heb vanmorgen net de pakking met zeefje opgehaald, nieuwe spuitbus remmenreiniger opgehaald en daarmee maar eens aan de slag. Thnx voor je input!

V702.5T

Gisteravond even het klusje geklaard. Opvallend dat de oude pakking geen zeefje bevatte??? Spul even netjes schoongemaakt en wer in elkaar gezet. Nog even staan pielen met de stekker eraf halen, was bang ergens een palletje af te breken. Bleek ongegrond, voorzichtig een schroevendraaier ertussen iets draaien en het sprong zonder problemen los.
Na het starten direct het idee dat de auto nog mooier liep, maar dat kan suggestief zijn. Vandaag maar eens stukkie mee rijden, het is baggerweer en de andere klusjes kunnen nu dus toch niet gedaan worden.