Bescherming voor auto en kofferbak

Gestart door Pieter1976, 01-07-2012 22:27:24

Vorige topic - Volgende topic

Pieter1976

Beste liefhebbers,

Ik heb pas eigenaar geworden van een geweldige 850 estate. Nu ben ik op zoek naar een autohoes, waar ik deze auto onder kan parkeren. Hij staat vaak onder de bomen, en wordt daar heel erg vies van. Zonde!

Daarnaast zoek ik ook een kofferbakmat met ook een bescherming voor de bumper, die schijnen te bestaat. De bumper is nu smetteloos en dit wil ik graag zo houden :).

Ook zoek ik een hondenrek of bagagenet, hebben jullie tips wat het beste is?

Ik kan geen advertentie posten in het "gevraagd" topic op de een of andere manier, dus dan maar hier!

NinaPaul

Ben gaan fan van een autohoes, ook vocht blijft hier onder hangen.

Voor de rest adviseer ik de "Onderdelen 850/x70 (classic) aangeboden" door te spitten, misschien kom je wat tegen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mjansen

Wij hadden ooit een klant met een 960 die zijn auto onder een hoes bewaarde, die auto zat onder de krassen van de hoes eraf halen.

Pieter1976

Hij wordt nu zo lelijk van de boom waar hij onder staat, vind het zo zonde voor mijn mooie auto. Het is ook een soort plak (hars??). Er bestaan volgens mij ook hoezen met een gevoerde binnenzijde, dat zal wat zachter zijn denk ik.

Martijn_B

Punt van Mjansen is inderdaad zeer herkenbaar: een hoes gaat heel snel krassen, je kunt de auto beter wekelijks even met de 2-emmer methode en een goede washmitt wassen. Kost net zoveel tijd als elke dag hoes erover en af.

@Ninapaul: zijn tegenwoordig wel mooie hoezen voor die vochtdoorlatend zijn hoor, kost wel snel €300.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

NinaPaul

Ze zijn er wel, net zoals gevoerde binnenkant en zelfs met actieve ventilatie.
Maar hoeveel mensen kiezen voor deze/ongeveer dezelfde methode langs de openbare weg?
Een beter advies zou dan zijn, huur een garage box ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

een beetje erg drastische maatregel maar werkt uitstekend  :eusa_shhh:  :eusa_naughty:
> flinke gaten boren, koperen leidingen erin slaan en een flinke scheut accuzuur...............
......... duurt even maar de boom gaat 't niet winnen :eusa_whistle:

Een andere optie zou zijn om een carport te maken of verhuizen anders inderdaad vaak wassen en goed in de wax houden
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Vast ritueel : elke zondag lekker met de hand de wagen wassen ...... even lekker ontspannen en geen gedoe met een hoes  :P werkt voor mij prima  ;)

Groet,
Roger