als radiator ventilator aanslaat dan gaat hij (stationair) oscileren.

Gestart door volvojimmy, 02-07-2012 20:23:23

Vorige topic - Volgende topic

volvojimmy

Nu heb ik een brandson ultrasoon bad. Kan hij er in zijn geheel in, en hoe lang? Er zit toch electronica in?

jp1983

Ja kan er in zijn geheel in kan geen kwaad, het elektriche deel zit toch afgesloten en zelfs dan nog kan het geen kwaad.
Gewoon een uurtje erin en daarna ff droogblazen of laten drogen.

volvojimmy

Ik ga hem ultrasoon reinigen.
Er is oo weer een nieuw probleem bijgekomen. Als de auto koud is dan is het niveau in het koelwaterreservoir zeer laag. Als de thermostaat opent dan stijgthet niveau snel en loopt de druk op in het systeem. heb al een andere dop geprobeerd maar dat baat niet. De thermostaat heeft een ontluchting maar ik denk dat er nog ergens een bel zit.
Waar kan ik ontluchtrn. Hoop niet dat het de koppaking is.

jp1983

Je kunt hem niet zelf ontluchten dat gebeurt bij jouw auto automatisch.
Gewoon je expansievat op maxium zetten (niet helemaal vol maar op het aangegeven maximum), als motor op temp komt en de termostaat gaat open is het heel normaal dat je druk krijgt en het niveau iets stijgt.
Zolang hij er geen koelvloeistof uitgooit is er niks aan de hand en hij moet ook geen druk opbouwen bij koude motor, kun je controleren door aan de radiatorslangen te voelen of ze hard worden bij koude motor, op temp is dat normaal.