Alter-1 GLT ingeruild op mijn oude 850R Blackstone

Gestart door Automatic-freak, 02-07-2012 23:51:57

Vorige topic - Volgende topic

DanielE

Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Automatic-freak

De 850 heeft de vakantie goed doorstaan !!

Zoals misschien wel bekend hadden wij deze 850 voornamelijk gekocht om er mee op vakantie te gaan naar Denemarken.
Ik reed op dat moment nl. een Smart Cabrio en mijn wederhelft rijdt een Punto ... met twee kinderen is dat natuurlijk niet ideaal voor een vakantie naar Denemarken  :eusa_whistle:

Voor de vakantie nog maar eerst de APK laten verlengen; die zou nl. verlopen op de laatste dag van de vakantie (25 aug.) en dat risico wou ik niet lopen.
Airco opnieuw laten vullen aangezien onder het motto "als het erop zit; dan moet het ook doen"  :angel:
Verder vond ik de auto vrij bruut overschakelen en daarom langs de Volvo-dealer gereden, daar bleek dat de auto daar in het verleden ook al een aantal jaar was onderhouden.
Monteur heeft er een aardig rondje mee gereden en kwam al snel tot de conclusie dat er een motorsteun kapot moest zijn; na controle bleek het om de onderste motorsteun te gaan en waren ook de rubbers van de stabilisatorstang uitgesleten (blijkbaar een kwaal van de Alter-1).
Nu rijdt en schakelt hij een heel stuk beter en kon hij volgens de monteur weer jaren mee  :eusa_dance:

Aangezien ik voor de vakantie de Smart goed kon verkopen; ben ik nu toch weer op zoek naar een andere auto en mag deze weer naar een andere liefhebber (zie verkoop-gedeelte).

Weet zelf nog niet goed wat ik weer wil kopen, óf een goedkopere auto voor woon-werk-verkeer (8km) óf toch een jongere Volvo. Had wel meer reactie verwacht op een auto met deze optie's (incl werkende airco !!) voor dit geld ... als ik hem ga inruilen op een kleinere auto dan ligt dat bod qua inruil nog hoger dan de vraagprijs hier op het forum (en dan heb ik het nog niet eens over de winterbandenset gehad  ::) ).
Verkoop hem alleen liever zo, zodat ik ook vrij ben om te kopen zonder inruil of particulier  :eusa_think:

Afgelopen zaterdag nog even het bovendek van het dashbord er af gehad, aangezien ik er achter kwam dat niet alle lampjes van de tellers het deden (leve de donkere dagen ...  :-\ )

Voor de rest rijden we er nog maar even mee door totdat we een leukere auto tegenkomen.  :eusa_shifty:

mvg Erik

Automatic-freak

Na een aantal weken mailen, wikken en wegen toch maar besloten om mijn Alter-1 in te ruilen op mijn 'oude' 850R ... vandaag was de dag; "Back to Black"  :eusa_dance:

Gelukkig is er de laatste tijd redelijk wat aan technisch onderhoud verricht, dus dat hoef ik dan niet meer te (laten) doen ... hij is zeker in handen geweest van liefhebbers en mede daarom toch besloten dat ik 'de gok' wel weer durfde te nemen  :angel:

mvg Erik

big ben

Mooi, alsof het zo moet zijn  :eusa_dance:. veel plezier!!

V70R AWD

)()()sT

Automatic-freak

Citaat van: )()()sT op 28-10-2012 10:25:26
Mooi zeg... Had Schutten die niet eerst?

Eerst had "850R" hem, toen ik, daarna "Bastiaan", toen "Schutten" en nu ik weer ...

-D©©©L-

Dat een hele mooie strakke 850R, en inderdaad netjes onderhouden.
Gefeliciteerd er mee.  :eusa_clap: :eusa_clap:

mikep

Julian

Mooie zwarte R, ziet er inderdaad erg netjes uit! Heb je er nog plannen mee of laat je hem zo?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

UserID6342

Citaat van: Automatic-freak op 28-10-2012 11:43:08
Citaat van: )()()sT op 28-10-2012 10:25:26
Mooi zeg... Had Schutten die niet eerst?

Eerst had "850R" hem, toen ik, daarna "Bastiaan", toen "Schutten" en nu ik weer ...
Wou al zeggen, ken dat kenteken maar dat kan wel kloppen dan.  Sebastiaan is er hier een paar keer mee geweest.  Idd een hele mooie heb je dan weer.

grijzev70tdi

Foto van de achterhoekmeeting dit jaar

Veel plezier ermee :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Automatic-freak

Bedankt voor de leuke reactie's !!

Bedoeling is om hem in ieder geval verder origineel te houden met wat kleine verbeterpunten hier en daar ...

Uitlaat hebben we in overleg weer de originele onder gezet, de andere wou Sebastiaan graag houden en was mij net iets teveel van het goede ... voor de rest is hij zo gebleven.

Moet nog wel weer een asbak in; niet dat ik die gebruik (ROOK NIET !!), maar moet wel compleet zijn.
Een mooiere versnellingspook (automaat & grijs leer) mag er ook wel in (begint toch iets te slijten na 345.000km ;-) )
Denk dat ik de trekhaak er ook nog wel een keer onderuit haal om opnieuw te spuiten.
Waarschijnlijk de velgen (en misschien wel de hele auto) opnieuw spuiten en wat meer kleine dingen ...

mvg Erik

Automatic-freak

Ohh ja, heb er ook nog verlagingsbussen bij gekregen voor de Nivomats, dus die moeten er waarschijnlijk ook nog een keer onder ...