fout code cruise control

Gestart door weyert, 29-07-2012 12:43:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weyert

hallo
wie kan mij helpen , mijn cruisecontrol werkt niet meer, ik heb een foutcode op B2 nl. 122, ik kan deze code niet vinden in het haynes repair manual en hier ook niet
alvast bedankt
v70 tdi 1998

Sbv

Citaat van: weyert op 29-07-2012 12:43:40
hallo
wie kan mij helpen , mijn cruisecontrol werkt niet meer, ik heb een foutcode op B2 nl. 122, ik kan deze code niet vinden in het haynes repair manual en hier ook niet
alvast bedankt
Dit heb je natuurlijk al doorgelezen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

en daarbij ook dit gevonden
http://members.home.nl/mp.enthoven/volvo850/cruiscontr.pdf

haasje

Om de cc uit te lezen zonder dat je 122 krijgt:
rijdt met de auto minstens 35 km/h en lees dan (met nog lopende motor) de foutcodes uit.

Heb je nu nog steeds de foutcode 122, zal het systeem geen snelheidssignaal krijgen.

weyert

dat klopt ik heb steeds foutcode 122 waar kan ik de fout vinden ? de stekkers van de hendel gekontroleerd, alles zit vast en zie geen beschadegingen in de bedrading
v70 tdi 1998

haasje

Heb je wel gelezen wat hier boven staat?

weyert

ja zeker, wat begrijp ik dan niet, ik heb geen snelheidssignal
v70 tdi 1998

haasje

Citaat van: haasje op 29-07-2012 13:25:49
rijdt met de auto minstens 35 km/h en lees dan (met nog lopende motor) de foutcodes uit.


De foutcode betekend dat de snelheid niet boven de 35km/h geweest is. Dus zorg dat je eerst sneller gereden hebt als 35 km/h en dan zonder dat de de auto van het contact afhaalt (anders weet hij niet meer dat je 35 km/h gereden hebt), lees je je foutcodes uit. Normaal gesproken heb je nu geen foutcode 122 meer.

weyert

klopt ,code 111 dus, maar cruisecontrol doet het niet?
v70 tdi 1998

Sbv

vacuum lek ? pedaalstand schakelaar defect ?

weyert

ik zal alles eens controleren
v70 tdi 1998

weyert

ja hoor de rempedaal schakelaar defect , vernieuwd en ok, bedankt iedereen
v70 tdi 1998

Sbv

Fijn dat je het gevonden hebt, nu weer genieten met de cruise control aan

weyert

heb net 1500km gereden zonder cruise control,hij ging vanzelf weer uit, denkt dat het pompje defect is?
v70 tdi 1998