Marty's V70 2.4T->2.3T - VERKOCHT!!

Gestart door Marty__Mouse, 08-07-2012 02:07:01

Vorige topic - Volgende topic

dopie

Ik wil een sharkfin (dummy) omdat er onder de GPS antenne ietwat roestvorming is, dat wil ik bijwerken, het gat dichtkitten en dan de dummy erop.
Had er al een aantal voorbij zien komen op Ebay, maar heb uiteindelijk een simpele gevonden bij Halfords waar ik toevallig kwam voor wat lampjes.

Kun je beter de bovenkant afzagen en dan een kleine dummy staafantenne erop zetten. Ik heb ook een sharkfin gehad maar dat stond echt voor geen porum (mijn volvo was ook grijs toen). Heb toen de oude beetje bijgewerkt en een dummy staafantenne eoverheen geplakt met kit (antenne met een kort staafje).

Dit was mijn eerste probeersel heb later een grijze met de tekst TYPE R erop gehad die was wat meer shark maar stond gewoon niet. eEn toen later een kleine staafantenne en dat stond als bijna origineel (helaas geen foto van).

Maar goed ieder zijn eigen, wilde even laten zien hoe het ongeveer staat :).

Marty__Mouse

Hmmm smaken verschillen zeker want ik vind het er mooi uitzien op de foto hoor!!

Mooie velgen ook trouwens.. Is dat 17 of 18 inch?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Arnie82

Ai Marty... Dat ziet er ingrijpend uit..! Kan me goed voorstellen dat je daar wel een dagje op stukslaan kan... Om eerlijk te zijn wil ik niet zo drastisch te werk gaan ::)
De JBL speakers die ik heb besteld zijn 59mm en 56mm inbouwdiepte. Kan jij me op voorhand al vertellen dat deze te diep zijn?

Want in dat geval ga ik ze meteen retouneren (zitten nog in de doos) en ondiepere speakers bestellen  ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Marty__Mouse

Citaat van: Arnie82 op 23-07-2012 21:16:24
Ai Marty... Dat ziet er ingrijpend uit..! Kan me goed voorstellen dat je daar wel een dagje op stukslaan kan... Om eerlijk te zijn wil ik niet zo drastisch te werk gaan ::)
De JBL speakers die ik heb besteld zijn 59mm en 56mm inbouwdiepte. Kan jij me op voorhand al vertellen dat deze te diep zijn?

Want in dat geval ga ik ze meteen retouneren (zitten nog in de doos) en ondiepere speakers bestellen  ;D

Het even 2 fotootjes voor je gemaakt..

Op de eerste foto zie je de speaker voorin, hier heb je een kleine 6cm inbouwdiepte standaard en er zit nog wel wat ruimte om eventueel met een verdikkingsring te werken. Dus gaat 59mm denk ik wel lukken hoor..

Wèl moet je een speakerring kopen om de speaker in te zetten, want voor zover ik kan zien is de originele Volvo speaker en ring 1 geheel of in elk geval heel er lastig uit elkaar te halen zonder de boel te slopen.

Op de 2e foto zie je de speaker met behuizing uit de achterdeur, hier heb je zelfs nog iets meer ruimte om een speaker in te zetten, zo'n 6 - 6,5cm.

Hier kan je speaker wel redelijk makkelijk uit de behuizig schroeven maar aan de achterzijde loopt de behuizing schuin weg en zit er ook een kunstof gedeelte om de magneet heen.. En aangezien de originele speaker slechts een kleine magneet heeft zal jouw JBL speaker waarschijnlijk niet passen zonder die behuizing te slopen..

Ik heb voor zowel voor als achter speakerringen gekocht, kosten maar een paar euro per stuk en maakt het monteren veel makkelijker omdat je daar allerhande speakers in kunt monteren.

Dus een setje van die speakerringen kan ik je nog wel aanbevelen om de speakers in te zetten maar voor de rest gaat het met jouw inbouwdieptes volgens mij makkelijk passen.. Wellicht voor de speaker voorin een extra ringetje onder de schroefjes, maar voor hetzelfde geld ook helemaal niet nodig..

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Citaat van: koen.s op 23-07-2012 22:23:15
Daar gaat wel een mooi geluid uitkomen.

Thanks! Hoop het, anders was het een hoop moeite voor niets.. ;D
Maar klinkt nu al als een klok dus als ik straks het e.e.a. heb afgewerkt komt dat helemaal goed...

@Arnie,

Check ook even het topic van Teddy81, die heeft ook andere speakers ingebouwd en daar staat een hoop informatie in zijn topic.
Sowieso een heel strak ingebouwde installatie van hem, echt vakwerk.. Als ik al in de buurt kom daarvan ben ik al tevreden ;)

Hier staat het e.e.a.:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54235.msg1160965.html#msg1160965

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54235.msg1178193.html#msg1178193

henry classic v70

Je kunt de originele adapter gewoon weer gebruiken.
Wat ik me nog kan herinneren zitten de speakers met een soort van lipjes vast op de adapterring, deze kun je met wat heen en weer buigen "afbreken". De speaker kun je er dan zo uithalen en de nieuwe speakers weer op de adapterring vastzetten met kleine zelftappertjes.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arnie82

Hey Marty, super bedankt voor je foto's... Net de speakers even opgemeten. Je kan eigenlijk zeggen dat de voor- en achter speakers beide 6cm zijn. Dit is de maat zonder de surround ring. Deze zet er nog ongeveer 4mm bij op.

Ik heb overigens voor beide deuren en de tweeter locatie de vulringen al besteld. Niks is zo vervelend om halverwege de install er achter te komen dat je niet verder kan... ::)
Ik las trouwens wel dat de vorm van de adapter van de achter speakers er voor zorgen dat deze speakers meer bas kunnen weergeven (soort van flow iets) dus als ik deze adapters weer kan gebruiken zal ik dit doen. (de magneten van de JBL's zijn niet mega groot)
Ik zie trouwens dat de woofer in de voordeuren in een hoek gemonteerd zit... Is de ruimte achter de magneet in de deur ook schuin? Zodat je dus aan alle zijden dezelfde inbouwruimte hebt? (lijkt me wel anders zouden de originele speakers ook niet passen natuurlijk.

Anyway ben weer een beetje gerust gesteld... Zo ver ik nu zien kan hoeven de JBL's niet retour afzender. Nu nog even wachten op het pakketje met de ringen en de headunit. :eusa_whistle:
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

dopie

Citaat van: Marty__Mouse op 23-07-2012 21:14:47
Hmmm smaken verschillen zeker want ik vind het er mooi uitzien op de foto hoor!!

Kijk moet wel zeggen dat met die andere het iets mooier stond dan deze. Maar wat wel is met deze dingen dat je de oude wel goed kunt beschermen van wat jij omschrijft, ze vallen er mooi ruim omheen.
Dat is 17 inch comets alleen deze auto is totall loss ''geweest'' '(aangereden door een truck) want hij rijd wel weer rond ???.

Marty__Mouse

Citaat van: dopie op 23-07-2012 23:18:30
Citaat van: Marty__Mouse op 23-07-2012 21:14:47

Kijk moet wel zeggen dat met die andere het iets mooier stond dan deze. Maar wat wel is met deze dingen dat je de oude wel goed kunt beschermen van wat jij omschrijft, ze vallen er mooi ruim omheen.
Dat is 17 inch comets alleen deze auto is totall loss ''geweest'' '(aangereden door een truck) want hij rijd wel weer rond ???.

Het beschermen is inderdaad precies de bedoeling ;) Mooie velgen hoor! Ik weet nog niet of het de Comets of de Pegasus moeten worden.. En dan zit ik ook nog te twijfelen tussen 17 of 18 inch.. Weet alleen dat ik ze in antraciet wil, staat ook heel mooi bij jouw (oude) auto! Als er geld voor velgen is zal ik eens gaan photoshoppen hoe de verschillende velgen onder mijn auto staan.. Wel vreemd idee dat ze een totall los auto weer op de weg hebben gezet.. Aan de andere kant is de dagwaarde natuurlijk niet gigantisch hoog meer, dus is de auto al vrij snel economisch totall los maar nog relatief goed te repareren.. Maar blijft een beetje raar gevoel natuurlijk..

Citaat van: Arnie82 op 23-07-2012 22:45:59
Hey Marty, super bedankt voor je foto's... Net de speakers even opgemeten. Je kan eigenlijk zeggen dat de voor- en achter speakers beide 6cm zijn. Dit is de maat zonder de surround ring. Deze zet er nog ongeveer 4mm bij op.

Ik heb overigens voor beide deuren en de tweeter locatie de vulringen al besteld. Niks is zo vervelend om halverwege de install er achter te komen dat je niet verder kan... ::)
Ik las trouwens wel dat de vorm van de adapter van de achter speakers er voor zorgen dat deze speakers meer bas kunnen weergeven (soort van flow iets) dus als ik deze adapters weer kan gebruiken zal ik dit doen. (de magneten van de JBL's zijn niet mega groot)
Ik zie trouwens dat de woofer in de voordeuren in een hoek gemonteerd zit... Is de ruimte achter de magneet in de deur ook schuin? Zodat je dus aan alle zijden dezelfde inbouwruimte hebt? (lijkt me wel anders zouden de originele speakers ook niet passen natuurlijk.

Anyway ben weer een beetje gerust gesteld... Zo ver ik nu zien kan hoeven de JBL's niet retour afzender. Nu nog even wachten op het pakketje met de ringen en de headunit. :eusa_whistle:

De speakers staan wel recht hoor in de voordeur, vertekent wellicht een beetje op de foto, maar ze steken volgens mij kaarsrecht vooruit. Ik heb de voetjes ook allemaal even ver vooruit gezet dus dat moet als het goed is nog steeds recht zijn.. ;) Achterin heb ik ze wel iets laten kantelen omdat ik bovenin minder ruimte had voor de magneet, maar daar zit meer enkele mm in..

Overigens denk ik dat je de speakerring in de achterdeur wel zal moeten aanpassen hoor, want die uitstulping die in de deur valt is wel vrij ruim, daar past wel een andere speaker in. Maar aan de binnenkant loopt er ook nog een stuk plastic half over de magneet heen en die loopt echt heel strak om de magneet.. Ik neem toch wel aan dat de JBL magneet iets breder is dan de originele, omdat ie natuurlijk wat meer vermogen kan leveren. Dus dat zal wellicht wat zaag en breekwerk worden, maar wel te doen natuurlijk.

Zelf heb ik voor de makkelijke oplossing gekozen door een nieuwe speakerring te monteren.

Citaat van: henry classic v70 op 23-07-2012 22:43:05
Je kunt de originele adapter gewoon weer gebruiken.
Wat ik me nog kan herinneren zitten de speakers met een soort van lipjes vast op de adapterring, deze kun je met wat heen en weer buigen "afbreken". De speaker kun je er dan zo uithalen en de nieuwe speakers weer op de adapterring vastzetten met kleine zelftappertjes.

Achterin kan je de speakers gewoon losschroeven en voorin kan je ze iets verdraaien in de ring door die lipjes die je aangeeft op te liften, maar toen ik wat meer kracht zette brak een deel van die binnenring af.. En dat betekende dus in mijn geval dat ik de nieuwe speaker op 2 schroeven niet meer kon monteren..
Heb het idee dat die oude originele ringen net even van wat beroerdere kwaliteit zijn als die gene die ik daarna heb aangeschaft.. Voor die paar euro's had ik geen zin om verder te pielen.. ;)

Marty__Mouse

Gisteravond maar eens een poging gewaagd om de bekleding voor passend te maken.
In het topic van Teddy81 zag ik dat hij de zijkanten van de speakers met bitumen had dichtgeplakt. En goed voorbeeld doet goed volgen.. ;)

Hierna ben ik voorzichtig de deurpanelen gaan uitzagen om ruimte voor de speakers te maken.

Na een uurtje of 2 prutsen paste alles als gegoten en was dit het resultaat;

Zo goed als niets van te zien dus.. Op de tweeters na dan natuurlijk.. En het klinkt geweldig!!

Ik ben tevreden ;D

Marty__Mouse

Even een update vwb de Motip spuitbus..

Na onderzoek van Motip zelf blijkt inderdaad dat de kleur in de bus niet goed is.. De hele batch schijnt dus met een iets afwijkende kleur te zijn afgevuld.
Voor zover nu bekend krijg ik een spuitbus in de juiste kleur toegezonden en is het wat mij betreft afgehandeld.

Mooi opgelost wat mij betreft..!

Marty__Mouse

Inmiddels staat de afspraak voor het inbouwen van de LPI installatie!
Mesman gaat dit doen eind augustus en vervangt tijdens de installatie ook meteen de carterventilatie (alles vervangen kost € 100,-, lijkt me een erg scherpe aanbieding!)

Dus vanaf begin september kunnen we weer lachten aan de tank!

Verder een beetje geklooi met m'n nieuwe xenonsetje van Pilot, één lamp knippert de hele tijd als de motor loopt, na het wisselen van de lamp blijft hij dit aan dezelfde kant doen.. Is dus de ballast.. Deze sturen we terug en dan hoop ik van het weekend weer een nieuwe te ontvangen en hoop ik tevens dat het dan gewoon naar wens werkt..

Ook binnen gekregen is de forumsticker!!
Meteen geplaatst... maar niet te zien! :(

Tja, dat is dan het nadeel van de getinte ruiten hè..

En iets dichterbij zie je hem net:

Dus mijn volvo spotten blijft nog steeds een uitdaging, maar als jullie een zilvergrijze zien met getinte achterruit en achterste zijruiten met kenteken ZL-??-?? en dan ook nog in het Oosten van het land is de kans redelijk aanwezig dat ik het ben.

Overigens ook nog een geinige sticker geplaatst welke ik via Ebay had gekocht:

Marty__Mouse

En vandaag kwam de postbode met een nieuwe spuitbus van Motip:

Ziet er op het eerste gezicht in elk geval al veel beter uit dan de oude spuitbus, minder champagnekleurig..

Van het weekend maar weer eens hobby-en om de antenne in de juiste kleur te krijgen..

UserID6342

En de nieuwe ETM en multiriem zitten er ook 'al' op ;D

Hans Duiven

Citaat van: Marty__Mouse op 25-07-2012 10:52:58
Gisteravond maar eens een poging gewaagd om de bekleding voor passend te maken.
In het topic van Teddy81 zag ik dat hij de zijkanten van de speakers met bitumen had dichtgeplakt. En goed voorbeeld doet goed volgen.. ;)

http://img17.imageshack.us/img17/5488/20120724200338.jpg

Hierna ben ik voorzichtig de deurpanelen gaan uitzagen om ruimte voor de speakers te maken.

http://img443.imageshack.us/img443/7188/20120724191156.jpg

Na een uurtje of 2 prutsen paste alles als gegoten en was dit het resultaat;

http://img685.imageshack.us/img685/4189/20120724202053.jpg

Zo goed als niets van te zien dus.. Op de tweeters na dan natuurlijk.. En het klinkt geweldig!!

Ik ben tevreden ;D

Nice job, maar had je wel de renovator bij de hand?  ;D