Contactslot wil niet naar stand I

Gestart door jeanhup, 05-04-2010 23:08:57

Vorige topic - Volgende topic

jeanhup

Ik was vandaag 'op restaurant' geweest en kwam in opperbeste stemming bij mijn Volvo toen ik merkte dat ik de sleutel niet in de eerste stand kreeg (contact gaat dus niet aan - geen lampjes, niks). Automaathendel bleef ook in P staan. Stuurslot ging er wel af (en weer op).

Vanalles geprobeerd: automaathendel heen en weer bewegen en stevig in P drukken, spelen met de sleutel, spelen met het stuur, 25 keer deuren ontsluiten via afstandbediening (misschien iets met het alarm dat ik nooit gebruik en waar ik geeneens zeker van weet of het er nog wel op zit).

Niks hielp en ik kon ook niks anders meer bedenken. Weg was mijn goede humeur. Vriend gebeld en uiteindelijk toch thuis gekomen. Meteen op het forum gaan zoeken maar nog niet veel kunnen vinden.

Heeft iemand nog tips waar ik het kan gaan zoeken?
Ik ga het morgen nog even proberen met een andere sleutel, maar verwacht daar weinig heil van.

Alvast bedankt,

Jean

verburgh

Draai je sleutel door in het contact?

-D©©©L-

heb jij een "shift lock override" knopje naast de automaat hendel zitten ?

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 05-04-2010 23:13:33

Ik denk het wel.

Gr ;D

jeanhup

Citaat van: verburgh op 05-04-2010 23:13:26
Draai je sleutel door in het contact?
Nee, hij blokkeert net voor stand 1

jeanhup

Citaat van: thuur op 06-04-2010 01:20:57
Citaat van: -D©©©L- op 05-04-2010 23:13:33

Ik denk het wel.

Gr ;D
Inderdaad 'shift override lock' zit bij m'n pook en heb ik moeten gebruiken om de automaathendel door de diverse standen te kunnen bewegen. De shift override lock lijkt normaal te werken en ook goed in de originele stand terug te komen.

groet,

Jean

bastiaan arissen

zit het knopje waarmee je de keuze hendel kunt verzetten wel helemaal terug? dus helemaal uit als het ware?

jeanhup

Citaat van: bastiaan arissen op 06-04-2010 09:33:25
zit het knopje waarmee je de keuze hendel kunt verzetten wel helemaal terug? dus helemaal uit als het ware?

Ik kan er niks raars aan voelen, maar zal er nog even extra aan trekken.

Bedankt en groet,

Jean

bastiaan arissen

Citaat van: jeanhup op 06-04-2010 09:57:07
Citaat van: bastiaan arissen op 06-04-2010 09:33:25

Ik kan er niks raars aan voelen, maar zal er nog even extra aan trekken.

Bedankt en groet,

Jean
Je moet hem even met 2 vingers helemaal uit trekken. Heb ik wel eens gehad dat de sleutel niet helemaal terug wil en dan is dat het probleem bij mij.
Groeten Bastiaan.

jeanhup

In het contactslot zelf blijkt iets afgebroken te zijn. Schijnt nog wel eens vaker voor te komen hoorde ik van de Volvo-dealer. Op de Engelstalige Volvo-forums is er ook het een en ander over te vinden.

De tijdelijke oplossing is om met een tang de sleutel met enig geweld om te draaien (niet zoveel dat de sleutel zelf afbreekt). Daarna kun je de sleutel ook handmatig weer omdraaien en starten. Dat is bij mij dus ook gelukt.

De definitieve oplossing is het monteren van een nieuw contactslot. Dit schijnt echter niet al te makkelijk te zijn (airbag en stuur demonteren, wat schroeven uitboren etc,). Door de dealer laten doen is echter vrij prijzig (richtprijs hier in België was €350 ex BTW incl. materialen).

groet,

Jean

Rijns_t5r

Citaat van: jeanhup op 06-04-2010 14:28:26
In het contactslot zelf blijkt iets afgebroken te zijn. Schijnt nog wel eens vaker voor te komen hoorde ik van de Volvo-dealer. Op de Engelstalige Volvo-forums is er ook het een en ander over te vinden.

De tijdelijke oplossing is om met een tang de sleutel met enig geweld om te draaien (niet zoveel dat de sleutel zelf afbreekt). Daarna kun je de sleutel ook handmatig weer omdraaien en starten. Dat is bij mij dus ook gelukt.

De definitieve oplossing is het monteren van een nieuw contactslot. Dit schijnt echter niet al te makkelijk te zijn (airbag en stuur demonteren, wat schroeven uitboren etc,). Door de dealer laten doen is echter vrij prijzig (richtprijs hier in België was €350 ex BTW incl. materialen).

groet,

Jean
is dat zo,ik heb bij de 850 het slot uitmoeten booren omdat het dievengilde de hele zooi verziekt had,maar er is een techniek, contactslot op een bepaalde stand dan moet je een pennetje indrukken en je trekt het slot er dan zo uit.
dat was wel van een 850contactslot.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

rogerV701998

Citaat van: jeanhup op 06-04-2010 14:28:26

groet,

Jean

In Nederland 350 euro incl. BTW en materiaal. Ik heb het slot van mijn V70 laten vervangen door Volvo Rutten in Roermond: klik!!

Gr. roger

UserID6342

Citaat van: Rijns_t5r op 06-04-2010 14:32:44
is dat zo,ik heb bij de 850 het slot uitmoeten booren omdat het dievengilde de hele zooi verziekt had,maar er is een techniek, contactslot op een bepaalde stand dan moet je een pennetje indrukken en je trekt het slot er dan zo uit.

robert
Je laat het contactslothuis dan zitten maar trekt alleen de cilinder eruit waarmee je 'm bedient.  Nu kan het natuurlijk zijn dat daarachter iets is afgebroken, niet lekker zit en is ook zeer zeker de moeite om eerst te controleren voordat je een nieuw huis monteert / laat monteren.  Zeer zeker qua kosten al.

Rijns_t5r

Citaat van: Dirk342 op 06-04-2010 23:59:47

robert
Je laat het contactslothuis dan zitten maar trekt alleen de cilinder eruit waarmee je 'm bedient.  Nu kan het natuurlijk zijn dat daarachter iets is afgebroken, niet lekker zit en is ook zeer zeker de moeite om eerst te controleren voordat je een nieuw huis monteert / laat monteren.  Zeer zeker qua kosten al.
precies dirk je trekt allen de cilinder eruit,ik was geloof ik 150 euro kwijt voor een contactslot en een portierslot
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

hydeparkist

Citaat van: Dirk342 op 06-04-2010 23:59:47

robert
precies dirk je trekt allen de cilinder eruit,ik was geloof ik 150 euro kwijt voor een contactslot en een portierslot

Om precies te zijn: zet het contact in stand 1. Druk met een spijkertje oid in het gaatje ( en daarin dan weer het kleine gaatje) bovenop het contact, terwijl je aan de sleutel trekt. Het geheel moet er soepel uitkomen.