klok vervangen temp meter staat veel hoger?

Gestart door De-Moer, 12-07-2012 09:45:24

Vorige topic - Volgende topic

De-Moer

Even een vraag, gisteren is mijn komplete klokwinkel vervangen omdat bij de oude de temp.meter het niet goed meer deed. Nu zag ik gisteren dat de temp.meter op 3/4 gaat staan. Eerder was dit op 1/2. Is dit te verhelpen of is dit de juiste temp.waarde?

Gaat om een 850 t5 '96.

Thanx,

Vincent

Sbv

Thermostaat defect ? op 3/4 is dat tussen koud en het midden in of juist tussen koken en het midden ?

Chris

Hij moet op "3uur" staan normaal gesproken, feitelijk de 1/2 die jij noemt.

De-Moer

Tussen 3 uur en koken, tevens heeft de auto een grote beurt gehad alle vloeistoffen vervangen en op juiste niveau. Thermostaat was in orde volgens dealer. Voor de klokwissel happerde de tempmeter en met een tikken op dashboard kwam deze omhoog en stond dan altijd keurig op 3 uur.

Vreemd toch dat hij nu tussen 1 en 2 uur staat.

Hengeveld

Ik zou er toch even een andere thermostaat inzetten. Hij kan nog wel goed zijn, maar misschien is het een verkeerde die pas bij een hogere temperatuur opent.

Sbv

Ik begrijp dat je het hebt laten uitvoeren. Denk dat men dan mag uitleggen waarom de meter nu erg hoog staat

thuur

De-Moer

Nee 2e hands maar die bleef fouten geven vandaar dat ze tempratuur gedeelte hebben over gezet op mijn oude klok.

Ga van de week even langs de garage.

Vincent

thuur

Dat is wel heel wat anders dan wat je in je OP schrijft.

Citaat van: De-Moer op 12-07-2012 09:45:24
Even een vraag, gisteren is mijn komplete klokwinkel vervangen

Je kunt zo'n meter vaak niet "ongestraft" overzetten. De aangetoonde waarde klopt niet meer omdat de voorspanning weg is.

Gr 8)

De-Moer

Ik ging er van uit dat de hele klok was over gezet maar ik kreeg de dag dat ik het vorige bericht poste een telefoontje van de garage met uitleg.

Is hier nog wat aan te doen dan? Naar mijn inziens zou je z'on onderdeel toch gewoon kunnen vervangen.

Ga van de week even langs de garage om de mogelijkheden met hun te bespreken.

Vincent

Rob850turbo

Citaat van: De-Moer op 14-07-2012 19:54:43
Nee 2e hands maar die bleef fouten geven vandaar dat ze tempratuur gedeelte hebben over gezet op mijn oude klok.

Ga van de week even langs de garage.

Vincent

wat voor fouten bleef het andere dashboard geven?(het dash waar de temp meter is uitgehaald)

HanV70

Ik zie dat alle vloeistoffen vernieuwd  zijn, misschien niet goed ontlucht en daardoor hoge temperatuur.