controle motorsteunen

Gestart door demis S70, 14-07-2012 08:07:47

Vorige topic - Volgende topic

demis S70

hallo allen,waarschijnlijk is mn uitlaatspruitstuk pakking beetje lek en wil deze vervangen van mn S70 benzine maar ik las op dit forum dat een lekke pakking ook kan komen door slechte motorsteunen,hoe kan je controleren of je motorsteunen nog goed zijn??mijn spruitstuk is 3jaar geleden vervangen(600euro)door vorige eigenaar en ik neem aan dat deze niet stuk is.als de motor koud is hoor je dat typische roffelgeluid best wel goed en ruik je een paar seconden een benzinelucht en las de motor warm is dan loopt ie als een zonnetje maar ben bang als ik lang doorrij dat de uitlaatpakking eruit klapt.iemand suggesties of info om een en ander te controleren??bvd demis

volvobug

Roffelgeluid is goed  ;) en bij koude start de eerste seconde benzinelucht uit de uitlaat ruiken is ok, ze starten met een nogal rijk mengsel. Geen reden om je uitlaatpakking te verdenken. Kun je ergens lekkagesporen zien, horen of voelen als je er met je snuffert boven hangt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stotteraar

Als je motorsteunen er echt zijn geweest hoor je de boel bonken.

Als de bovenste motorsteun (stabilisator) stuk is trilt de wagen met optrekken en remmen. Daardoor kan, wat ik weet, het spruitstuk kapot gaan.

Die bovenste steun kun je gewoon bekijken, kijk of er scheuren in het rubber zitten.

Voor die andere moet je even onder de wagen en met een breekijzer of bandenlichter de boel bewegen en kijken/luisteren of de boel nog heel is of op elkaar komt. Je kunt het binnenscherm van de wielkas wegklappen om erbij te kunnen.

demis S70

oke bedankt voor de info volvobug,wist niet dat ze met een rijk mengsel starten,zal morgen me hitteschild eens weghalen en de auto starten en kijken of er wat lekt,
en stotteraar maandag worden mn binnenste en buitenste stuurkogels vervangen zit enige speling in en zal dan gelijk de motorsteunen laten controleren met bandenlichter en bovenste motorsteun had ik al gecontroleerd en die is heel en zit mooi in t midden en aan mn motorblok geduwd en heen en weer getrokken en er zit totaal geen beweging in dus ik denk dat de motorsteunen wel oke zijn maar ik laat t checken!!

demis S70

vanmiddag mn hitteschild weggehaald en alles zag er op t eerste gezicht goed uit,heb de auto gestart en overal gevoelt en bij aansluiting van spruitstuk naar flexibel is goed en geen lucht lekkage,toen bij spruitstuk(dat word snel warm zeg!!!)en idd geringe luchtlekkage bij middelste cilinder van spruitstuk,t is te verwaarlozen maar voel toch met handgas geven wat lucht langs mn vinger,dat worden 5 pakkingen vervangen over enige tijd.gr.demis S70