snelheidsmeter probleem

Gestart door volvo850USA, 30-09-2012 10:56:38

Vorige topic - Volgende topic

volvo850USA

Beste forummers,

Afgelopen vrijdag heb ik het beruchte tandwieltje van de km teller gerepareerd. Was een leuk klusje, vooral het doordraaien naar de juiste KM stand. Uiteindelijk heb ik de elektrische schroevendraaier gepakt met een torx bitje.. Duurde alsnog even voordat ik 10.000km verder was, maar goed het is gelukt.  

Verder heb ik ook soms last van een vallende snelheidsmeter, tijdens het rijden valt de snelheid ineens weg (meestal na stilstand of bochten bij rotondes, etc), wanneer ik het contactslot dan weer doordraai (soms wel een paar keer), doet de snelheid het 9 vd 10 keer weer. Omdat het euvel na het doordraaien van het contactslot "opgelost" was, dacht ik dat het aan het elektrische deel van het contactslot lag, en heb ik dus ook gelijk vervangen.
Helaas bleek het euvel niet opgelost na een aantal test kilometers.

Heeft iemand een suggestie waar ik nu naar kan zoeken?

Alvast bedankt!

de Boeing

Aansluit stekker van abs computer eens paar keer loshalen en/of goed terug schoonmaken

volvo850USA

Citaat van: de Boeing op 30-09-2012 11:17:53
Aansluit stekker van abs computer eens paar keer loshalen en/of goed terug schoonmaken

Domme vraag, maar waar vind ik de ABS stekker?

grijzev70tdi

onder de motorkap, bestuurderszijde op je veerpoot zit een grote stekker
Grolsch, het klinkt al lekkerder

de Boeing

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?p=46827

de 2de foto laat de stekker zien, het zijn er twee (de grote voor sturing/signalen en de kleine voor stroom)

(ga er wel even van uit dat je een >94 model hebt)

volvo850USA

Dank voor de reacties. De 850 is uit 1997.
Ik heb net de grote stekker (met plastic kap erom) losgehaald en schoongemaakt, zat het nodige vuil in/op. Daarna testritje van een paar km, na een tijdje schommelde de naald rond de 60 km/h en daarna viel die naar beneden. Na een keer de sleutel te hebben omgedraaid, pakte de snelheid weer. Woensdag kan ik het spul echt goed schoonmaken met perslucht. Daarna meld ik me weer of het gelukt is.

MVeldhuis

Thuur kom er eens in, is dit niet gewoon een ralle abs-computer?

thuur

Die ABS computers gaan allemaal een keer stuk, dat is inmiddels toch bekend?

Gr :D

volvo850USA

Gisteren de stekker die op de ABS controller losgehad en goed schoongemaakt.
Ik heb nu "minder" last van een vallende snelheidsmeter. Ook pakt de cruise control gelijk.
Maar even aankijken of het weer erger wordt, dan is een ritje of pakketje naar het zuiden een goed idee.

volvo850USA

Vandaag het lampje in het dashboard vervangen wat de winterstand aangeeft van de automaat (de zgn. pijl), ook gelijk het lampje van de ABS vervangen. Deze blijft dus idd gewoon branden onder het rijden.
Ga de ABS computer dus nu uitbouwen en opsturen naar Thuur.