olielek vlak onder uitlaatcollector UPDATE koppakking lek DAMNIT

Gestart door dudumu, 17-07-2012 21:19:29

Vorige topic - Volgende topic

jwrtuning

Citaat van: dudumu op 08-08-2012 13:13:03

Ter info, bleek dat de (tweedehandseà groene dop die ik er al geruime tijd op had zitten reeds lost bij 1bar (ipv de aangegeven 1.5bar). Samen met een gebroken nippeltje waar het overloopdarmpje op het expansievat zit aangesloten (ook nog maar net ontdekt, God weet hoelang dat al zo was...) hoop ik eigenlijk hiermee de oorzaak te hebben ontdekt van het warmlopen en overkoken...

Voor de goede orde ga ik dan ook meteen een nieuwe dop, tankje en warmwaterleidingen bestellen, en mijn radiator (die nog mr 2jaar oud is) eens doorspoelen met warm water en azijn.. (of is 'destop' misschien meer aangewezen hiervoor?)
Zou het bij deze opportuun zijn om dan maar ineens ook de thermostaat en temperatuursensor te vernieuwen? (werken beide nog wel, maar ben niet zeker of die dingen bij het sterven bvb maar 'half werk' beginnen leveren...)

Ik had precies hetzelfde met mijn tankje...
Dit resulteerde in kokende koelvloeistof terwijl de temperatuutmeter netjes op 3 uur bleef staan.

Ik zou dus een nieuwe tank, dop, temperatuursensor en thermostaat aanschaffen. Dan heb je daar in ieder geval geen omkijken meer naar.

Gompiev70xc

ik wil niet flauw doen,maar bij onderzoek zaten er verbrandingsgassen in het kolesysteem: dat ga je niet verhelpen met het vervangen van tankje, dop en leidingen. Sterker: die zijn ws kapotgegaan door overdruk. Daar moet je eerst wat aan doen, anders blijf je tankjes kopen..

)()()sT