Marco stelt zich aan u voor

Gestart door MarcoWullems, 18-07-2012 19:00:44

Vorige topic - Volgende topic

MarcoWullems

Hallo allemaal.

Mijn naam is Marco Wullems, ben 40 jaar en heb het geluk om een V70 (classic 1999) R AWD te mogen kopen.
Heb de auto nog niet in bezit, maar komt heel snel. (dan volgen er ook foto's) ;)

Heb in het verleden al Volvo gereden (XC70, nieuw gekocht  :o en 4 jaar gehad).
Was al geruime tijd aan het kijken naar een "oude" 70 omdat ik het nog steeds DE Volvo vind..... smaken kunnen gelukkig verschillen   ;D

Hoop hier veel te leren van de techniek van deze geweldenaar en ook zelf een keer onder de kap te kunnen kijken met m'n linker handen.

Ben blij weer terug te zijn bij Volvo, en hoop dit nog vele jaren te mogen schrijven!

Groetjes Marco

Julian

Welkom!

We zijn benieuwd naar  de foto's. Welke kleur heeft jouw R?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

MarcoWullems

Zilvergrijs. Heb eigenlijk nog steeds de keuze tussen een grijze R AWD (awd wel losgekoppeld) en een "normale" R FWD (saffron).
De grijze heeft net iets meer da 200000 gereden en de saffron 265000.

Als iemand mij kan overtuigen waarom ik niet de grijze moet kopen (ivm ontkoppeling awd misschien) laat hem/haar dat nu zeggen. Heb tot vrijdag de kans om nog voor de Saffron (R met FWD) te gaan.

grijzev70tdi

FWD is lichter, dus minder MRB. En saffron is veel mooier ;D

Onderhoud zul je aan beide wel hebben. Zijn beide km-standen aantoonbaar?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MarcoWullems

Ja beide aantoonbaar. Beide ook dealer onderhouden met boekjes etc.
MRB is het minst belangrijke, wil heel graag deze auto lang houden en rijden, dus bij voorkeur met zo min mogelijk km's.

Wat is wijsheid..... emotie speelt een grote rol hier.

grijzev70tdi

Persoonlijk vind ik een Saffron veel mooier dan een grijze. Die km's zeggen niet zoveel, mits goed onderhoud.

Sbv

Zijn ze beide van zelfde bouwjaar ?

Ik vermoed dat de grijze in Groningen te koop staat en de Saffron in Dronten

Saffron is wel een unieke kleur, je moet er van houden.

MarcoWullems

@SBV  klopt... Grijze (1999) in Groningen, Saffron (1997) Dronten.
Ken je een van deze auto's? Zou het al een stuk makkelijker kunnen maken...

Sbv

Die in Groningen is een forum auto geweest, staat al een tijdje te koop, ik vermoed dat er nog wel ruimte in de prijs zit dan

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41838.0.html

De Saffron is me onbekend, er staat me wat bij dat deze voor de dochter van Schaap zou zijn, maar toch weer niet, staat overigens ook al een tijd te koop.

De grijze zit wat ruimer in de opties en is een 2.4l met 5 traps automaat, een mooie auto overigens

grijzev70tdi

Ik vind die grijze toch wel duur, als AWD niet werkt...

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 18-07-2012 19:52:34
Ik vind die grijze toch wel duur, als AWD niet werkt...
Ze zijn beide behoorlijk aan de prijs. Die grijze zou ik dan wel met werkende AWD willen

MarcoWullems

Bij die grijze zit er idd ruimte in de prijs. gaat voor onder de 8000 weg met nieuwe banden, APK en garantie.
Schaap wil er 8800 voor hebben zonder garantie. Hmmm dilemma's.

Sbv

Heb je met beide gereden ? eventueel kan je met die grijze nog bij Broekhuis Volvo een aankoopkeuring laten doen. Enige vorm van garantie lijkt me wel prettig.
Lees hier even op het forum over het wel en wee van deze auto, mogelijk kom je dan nog zaken te weten.

Heb je overigens ook in Sneek naar die Saffron gekeken ? Ik ken de auto niet, maar kwa prijs wat beter als die bij Schaap
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/8881659

MarcoWullems

Jazeker, maar in Sneek wilde ze al helemaal niet over enige vorm van garantie nadenken :-(

Heb de vorige eigenaar van de grijze net al een PM gestuurd en gevraagd of hij nog wat wist van de auto.

Hoop zo dat ie in orde is, heb er zo'n zin in :-)

Gommie855

welkom  ;D

en veel plezier met je roffel
en uiteraard succes met je keuze ,hoop dat je de goede neemt  :eusa_drool: met veel veilige kilometers
groet ronald