Deurslot opent niet met centrale vergrendeling

Gestart door christianvanloon, 27-12-2011 20:12:40

Vorige topic - Volgende topic

christianvanloon

Dag heren,

Het deurslot van de passagiersdeur van mijn C70 opent niet met de centrale vergrendeling. Hij sluit de boel echter wél af.
Enkel van binnenuit is de passagiersdeur met de hendel dus te openen.

Vandaag de boel losgehaald, om eens te kijken.

Op het deurslot zit een wit kunststof schijfje wat volgens mij het openen/sluiten van de deuren regelt.
Sluiten doet hij netjes, dat is ook te zien. Met het openen lijkt hij er langs heen te schuiven.

Nu de vragen: wat is hier kapot of moet er vervangen worden of zit er simpelweg iets los?

Hoe krijg ik op een fatsoenlijke wijze het deurslot uit de deur?
Tot nu toe uitgevoerd:
-Deurkaart eraf
-Stekkers los
-2x Torx slot los
-2x Torx deurgreep los
-Deurgreep verwijderd
-Kabel met nippel uit deurhendel (binnen) losgehaald
-Stekkers los aan deurslot
-Rode deurlampje aan zijkant los

De laatste kabel (van binnenhendel naar slot) loopt door een gat; moet ik hem door dat gat ook 'afvoeren' als ik het slot eruit kan halen?
Aan de slotzijde krijg ik die kabel volgens mij ook niet los?

Dan nog een vraag; hoe moet ik het slot uit de deur halen? Hij lijkt niet eens langs de raamgeleider te passen. Is dat correct?
Wat is de correcte wijze/weg?

Alvast bedankt!

thuur

Is het gele palletje nog uit 1 stuk? Deze wil nog wel eens breken als een passagier op een ongelukkig moment aan de klinkt trekt en het slot net wil openen. Zijn niet los te vervangen, wordt dus een nieuw of gebruikt slot.

Volgens mij kun je het zo eruit kantelen/schuiven.

Gr 8)

christianvanloon

Geel palletje; kan ik zo 1-2-3 niet thuisbrengen? Enige 'palletje' dat ik kan thuisbrengen is dat witte schijfje; zit zo'n rond stalen veertje aan, die in een soort gleufje heen-en-weer beweegt...

christianvanloon

Inmiddels opgelost! Slot was simpelweg stuk. Vervangen door een 2ehands, en het werkt weer prima.
Witte palletje nam openend mechanisme niet mee, sluitend wel.

Nog even een tip; bij een C70 is het slot niet langs de raamgeleider te halen, i.t.t. S70/V70.
Het raam moet gedemonteerd worden, compleet met alle toebehoren.

Nu kan ik daar een moeilijk verhaal van maken, maar het komt er simpelweg op neer dat je bijna alles in de deur demonteerd en bijna alle schroeven losdraait. Op een gegeven moment pak je zo het hele raam met mechanisme en motor uit de deur en kan je er prima bij.

dirkvis1968

beste

heeft u eventueel een aantal foto's gemaakt van de deur met de bekleding verwijderd
Ik sta vermoedelijk ook voor dezelfde taak maar huiver een beetje om eraan te beginnen
een foto van het binnenwerk zou het iets overzichterelijke maken

met dank

eventueel via pb

Henk855

Citaat van: dirkvis1968 op 20-07-2012 07:17:16
beste

heeft u eventueel een aantal foto's gemaakt van de deur met de bekleding verwijderd
Ik sta vermoedelijk ook voor dezelfde taak maar huiver een beetje om eraan te beginnen

met dank

eventueel via pb

Als je foto's hebt gemaakt zet die dan op het forum en niet via PB.
Op het forum heeft iedereen met het zelfde probleem er wat aan.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

thuur

Citaat van: dirkvis1968 op 20-07-2012 07:17:16
beste

met dank

Waarom zou je daar een foto van willen? Als je de bekleding verwijdert heb je het niet op een foto maar in het echt: dat is pas overzicht!

Gr :D