Steek ringratelset met kantelbare kop

Gestart door innocenti, 23-07-2012 21:21:22

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Ik sta op punt een steek ringratelset te kopen. 12 delig van 8 - 19mm

http://www.arie.nl/gereedschappen/loshand_gereedschap/sleutels/steekring_ratelsleutels/kraftwerk_steek_ratelringsleutelset_12-delig.htm
Set is van Kraftwerk

Alternatieven
http://link.marktplaats.nl/567334542
http://link.marktplaats.nl/577114157

Iemand ervaring met een van deze setjes? Iemand nog goede alternatieven? Ik wil een complete set hebben omdat ik naast de gangbare ook de maten 11, 14 en 18 nodig heb. Ik wil zaterdag n setje in huis hebben om te sleutelen aan de mini.

thuur

Die van Kraftwerk is een prima set voor 'alledag'. Ik zou de ratels echter niet gebruiken om echt vastzittende moeren en bouten mee te lossen.

Gr ;)

UserID6342

Helemaal met Thuur eens.  Het ligt er ook aan wat je er mee wilt / van verwacht.  Als je af en toe eens sleutelt is die set gewoon goed.  Als je het heel veel - lees dagelijks - gebruikt, zou ik voor een andere set gaan (bijvoorbeeld Facom) maar dan kom je meteen in een heel andere prijsklasse uit.

In mijn Blogje zie je wel het een en ander aan gereedschap staan wat dat betreft.  Mooi voorbeeldje, liep laatst te klungelen bij Eamonn om de binnenste stuurkogels los te krijgen (maat 34 en die had ik niet), dus ik heb zo'n sleutel gekocht.  Nu zal ik dat ding hoogstwaarschijnlijk 1 a 2 x per jaar gebruiken, dus heb daar doelbewust geen Facom sleutel voor gekocht want dat is gewoon joker, maar een Force sleutel.

innocenti

Dank je heren.

Nu heb ik ook n Facom setje gevonden voor €30 meer. Heb je van Facom nog verschillende soorten kwaliteit? Sleutel er niet dagelijks mee, maar moet wel degelijk zijn en moet er incidenteel ook iets mee los kunnen draaien, ook als t echt vast zit.

UserID6342

Facom heeft maar 1 kwaliteit maar wel verschillende series en zwaartes.  is gewoon beregoed spul met levenslange garantie.  Voor die 30 euro verschil zou ik het wel weten...

innocenti

Thnx
Dan ga ik voor deze mits ik m vrijdag binnen kan hebben. Anders wordt het de Kraftwerk.
http://www.facom-gereedschap.nl/contents/nl/d30_Steekring_ratelsleutels.html#p1599

Facom module 12-delig steekringratel sleutelset met scharnierende kop € 139,90 (excl BTW)

UserID6342

Doe je goed aan en ga je veel plezier van hebben!  Hou er wel rekening mee dat je echt vastzittende moeren / bouten er niet mee loskrrijgt en dat je even iets anders moet toepassen. 

Lees eigenlijk: sla niet met een hamer / moker op je sleutel als het echt vast zit, maar pak dan even iets anders.

ed

Nog een vraagje hierover, ik zit zelf ook al een poosje naar een ringratelset te kijken. Je hebt ze ook met vaste kop, is zo'n kantelbare kop veel handiger in de praktijk? Vaak merk je pas dat je het anders wilde nadat je het hebt aangeschaft. Ik heb alles van Tengtools en die heb je in verschillende uitvoeringen, onder een kleine hoek met omschakelpalletje, recht en niet omschakelbaar, en met kantelbare kop.
Wat zou het lekkerste werken?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

FRANQ

Een kantelbare is fijn want je kan hem recht houden maar ook onder elke hoek.
Handig als er dingen in de weg zitten.

Soms vervloek ik dat kantelbare, als ik hem niet om de moer krijg in kleine ruimtes. Je moet vaak de sleutel tegen de moer aangedrukt houden omdat hij er anders vanaf loopt. Dat heb ik met een vaste niet.

Maar met een vaste kun je weer niet overal bij.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Walter

Ik heb een set van Kraftwerk maar dan zonder kantelbare kop, gekocht bij een automaterialenzaak in Woerden en een prettig set gebleken. Maar je moet inderdaad niet volle kracht met het rateltje willen zetten, daar moet je de andere kant voor gebruiken

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

innocenti

Ik heb de Facom set inmiddels binnen. Gekocht bij Handelshuis Vos, facom-gereedschap.nl. set ziet er erg goed uit. Incl bithouder, 1/4" en 1/2" adapter om m als dopratel te gebruiken. Wo via internet besteld, do ontvangen. Snelle levering en set voelt erg degelijk aan.