Betrouwbaarheid kap-constructie C70 cabrio

Gestart door FGG, 09-08-2012 08:46:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FGG

Ik kan er weinig over vinden, waarschijnlijk ook omdat er niet veel van rondrijden, maar hoe zit 't met de kap-constructie van een C70 cabrio? Is die electrisch, of hydraulisch? En hoe zit 't met storingen, onderhoud en reparaties? Zijn eventuele onderdelen nog verkrijgbaar?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

kap is elektrisch, onderdelen zijn uiteraard via dealer netjes te bestellen.

Een kap heeft onderhoud nodig.

Storingen, ik denk een pot meter of microswitch die soms wel eens kapot gaat, verder zou ik het zo niet weten. Ik weet dat Tim momenteel een storing in zijn dak heeft en dat Rene nu weer een mooi werkende kap heeft

rifwachter

Over het algemeen is het dak niet echt storings gevoelig.

Als ik na de cabrio's kijk die bij ons in onderhoud zijn, ongeveer 7 , dan is er zelden/nooit een storing aan het dak.

Dat uitgerekend ik dan een storing krijg was weer wat minder, was een potentiometer stuk.  Deze was binnen 1 dag binnen.

Wat volgens mij wel belangrijk is dat je zelf niet moet gaan trekken/buigen aan het systeem.

En als er een storing komt, BIJ DE DEALER laten kallibreren, en alle sensors/motoren worden dan getest en opnieuw afgesteld.

Bij een storing kun je altijd handmatig de kap sluiten met het orgineel geleverde setje gereedschap.



Ik verheug me nu al weer aan de gedachte dat zaterdag morgen de cabrio weer uit de garage komt, dakje open en twee dagen heerlijk genieten.   :eusa_dance:
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Speciaal voor FGG, ;D          


Wat heb je op het oog ??



Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo