Ga voor een automaat kijken

Gestart door Luc, 24-08-2004 01:00:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc

 :eusa_whistle:
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

ed

Luc,

Een goede indicatie is of je de bak voelt schakelen. Hoe soepeler hoe beter. Kijk ook of de bak soepel in zijn lock-up gaat. Dat is het laatste schakelpunt, zeg bij de 80 als je weiniggas geeft. Ik neem daarbij aan dat het een 4 bak is.
Ook het inschakelen van de versnellingen mag niet met een klap(je) gaan. Je moet alleen een duwtje van de aandrijving voelen.

Als je met licht gas optrekt (als een slak dus) moet de bak nauwelijks voelbaar schakelen. De meeste bakken voel je wel een klein beetje, met nieuwe olie is dat vaak opgelost.  

Wees heel kritisch. Als de bak niet echt soepel aanvoelt zou ik hem laten staan. Zelfs als het met spoelen zal verbeteren wordt hij nooit meer helemaal de oude.

Ook een goede test is die van 0 naar 100. Als deze tijd veel langer is dan normaal zijn er veel sprintjes mee gedaan, en is de koppeling van de eerste versnelling een beetje verbrand. Kan je natuurlijk niet meten als je particulier koopt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

Ruik en kijk naar de kleur van de Atf olie.
Als ie zwart is en stinkt dan is ie te hoog in temp geweest.
Kijk ook of er een trekhaak achter heeft gezeten is ook een zwaardere belasting voor de automaat.
Rij in alle versnellingen handmatig ook achteruit.

thuur

Precies. Bij twijfel: NIET DOEN!

De markt is groot zat.

Gr 8)