afslaan motor volvo 850 van 1992

Gestart door liefting, 29-08-2004 18:14:07

Vorige topic - Volgende topic

Amieke850

Hey Volvoboy/ Michel

Nieuw hier? Welkom  ;D !

Tom

Citaat van: denkweb op 01-09-2004 20:25:25
Citaat van: Tom op 01-09-2004 19:58:05
Had al vele keren gehad dat tijdens het rijden de auto erzo maar mee stopte na een tijdje deed ie het dan weer. Het begon alleen steeds erger te worden. Tot ie op een middag nog maar een paar 100m reed en er dan mee stopte terwijl ik die dag al vele km's had afgelegd. heb toen de anwb moeten bellen. Deze vertelde dat het wel vaker voorkwam.

Tom

Konden ze je dat aan de telefoon al vertellen? Das knap, want er zit daar niemand met technisch inzicht.

Hmm bij mij kwam,er gewoon zo'n geel wagentje voor rijden met een anwb-monteur en deze heeft idd WEL telefonsich overleg gepleegd en het benzinepomprelais was het eerste waarnaar gelijk verwezen werd. Al met al was ik binnen no time weer op weg!

volvoboy

ja klopt ben nieuw hier leuk forum moet ik zeggen ben zelf monteur bij opel maar volvo is ook erg leuk

wepster

heb dit ook eens gehad maar bij mij zat de stooring in de start onderbreker,hij had een storing in het benzine gedeelte is overbrugt en rijden maar heb er een nieuwe unit in gezet en hij loopt ook een stuk stabieler en lekkerder is weer helemaal de oude.
ik zou zeggen kijk dat eens na sterkte en op een snele oplossing van het probleem.

de wepster

liefting

Vorige week de benzinepomprelais laten vervangen. Het leek goed te gaan  maar vandaag toch weer drie keer afgeslagen. Volgende keer lat ik de ANWB maar langskomen, kijken of zij kunnen achterhalen wat er aan de hand is.

Reinoud

ed44

Ik heb hetzelfde probleem. Als de ANWB de oplossing vind meld het hier dan svp, dan zal ik mijn auto op hetzelfde punt testen.

Ed

liefting

Paar week later, brandstofpomprelais is vervangen maar hij blijft hetzelfde probleem houden. Ik probeer nu niet te rijden met alleen maar de startsleutel in het contact en niet de hele sleutelbos eraan. Het lijkt minder te zijn maar nog niet voldoende om veilig te kunnen rijden. Ik probeer het nog één keer bij een andere garage en dan houd ik er mee op

johan283

Emiel

Het klinkt misschien raar, en ik moet dit waarschijnlijk heel hard afkloppen ::). Heb het zelfde 2 maal meegemaakt op de proviciale weg (altijd spannend). Ben vervolgens V-Powerrr gaan tanken ipv Tango 95 en het is nu al een maand niet meer voorgekomen. Toeval???

Emiel..... :P

konniekip

hmm, vreemd probleem.... gelukkig nog nooit meegemaakt.

ed

Ik heb nog wat "research" gedaan omtrent dit probleem. Ik heb er zelf nl ook last van. Een maand of twee is het goed gegaan, en laatst ging het drie keer in het weekend mis.
Elders heb ik ook al anderen gehoord dat een slechte massahet probleem veroorzaakte. Ik wil tzt ook alle massa contacten schoonmaken, evenals alle stekkerverbindingen in de motorruimte. Ik vermoed zeker een elektrische storing, aangezien ik het een keer op de snelweg heb gehad nadat ik over een flinke hobbel reed. Daarna heeft hij nog een poos beroerd gereden, maar ging het steeds weer beter doen. Na 30 km liep hij weer als vanouds, en daarna heb ik er een tijdje geen last meer van gehad. Vreemd hè.

Het rijdt heel erg vervelend, het idee dat een auto je elk moment kan laten staan.

Weet iemand overigens of het brandstof relais ook de lpg installatie schakelt, of dat deze een apart relais heeft. Bij mij gebeurt het namelijk zowel op gas als benzine. Dan zou je denken dat het relais voor de (benzine) brandstofpomp de oorzaak niet kan zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

Je brandstof benz pomp blijft gewoon door draaien als je op lpg rijd.

ed

Dat wist ik wel. Het gaat mij erom of je het relais van eruit kunt halen en nog steeds op LPG kunt blijven rijden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

Ed bedoel je als de motor loopt dan dat relais los maakt,
of begrijp ik het verkeerd.
Als je dan het relais er uit haalt met een draaiende motor zal deze blijven door draaien alleen als je hem uit zet zal de motor niet meer starten.

ed

Da t bedoel ik inderdaad. Ik wil graag weten of het dat relais kan zijn terwijl hij er op lpg ook gewoon mee kapt. Niet dus.