Onverklaarbaar olieverbruik

Gestart door JvW, 05-10-2011 21:59:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: JvW op 05-10-2011 22:55:08
Citaat van: thuur op 05-10-2011 22:50:25
Citaat van: JvW op 05-10-2011 21:59:51
De carterventilatie is naar mijn weten nog nooit schoongemaakt of vervangen.

Dan weet je waar je moet beginnen :D

Vooral de 10V's willen nog wel een dichtslibben bij een rustige rijstijl.
Wie zegt dat ik een rustige rijstijl heb? :evil: Ik denk wel dat ik daarvoor een keer bij je langs wil komen. Kan dat in combinatie met een onderhoudsbeurt? En (off-topic) een APK?

Thuurlijk!


Gr 8)

thuur

Nou die keerring bleek dus kurkdroog en brandschoon te zijn, net als de nokkenassnsor van de binnenkant ??? Die is dus al eens vervangen, alleen hebben ze het niet schoongemaakt daarna.

Carterventilatie is gedaan. Nu even flink gassen met warme motor en schone olie en dan is het hopelijk opgelost..


Gr 8)

JvW

Rare mensen bij de dealer. Zeggen dat je de keerring niet hebt (ook niet op de factuur vermelden, dat is dan weer netjes) en het onderdeel toch vervangen.  ::)

Carterventilatie was zo te zien ook echt nodig gezien het kapotte slangetje wat ik tegenkwam.

Dat flink gassen is intussen al goedgekomen.  :eusa_angel:

Was erg leuk om samen een dagje bezig te zijn.  8)

Loezzie850

Fijn dat het bij jou opgelost is!

Die van mij die verbrandt het. Gemiddeld denk ik iets van 1L op 1000 km.
De eindpijp van de uitlaat is pikzwart. Ik zie geen blauwe rook trouwens.
Carterventilatie vorig jaar gedaan.

Blijft een raar beestje, want het benzineverbruik is bijvoorbeeld wel normaal tot prima te noemen. (Altijd boven de 1 op 10, gemengd verkeer, 1 op 11,5 lange ritten)


JvW

Citaat van: Loezzie850 op 06-11-2011 15:14:23
Fijn dat het bij jou opgelost is!

Die van mij die verbrandt het. Gemiddeld denk ik iets van 1L op 1000 km.
De eindpijp van de uitlaat is pikzwart. Ik zie geen blauwe rook trouwens.
Carterventilatie vorig jaar gedaan.

Blijft een raar beestje, want het benzineverbruik is bijvoorbeeld wel normaal tot prima te noemen. (Altijd boven de 1 op 10, gemengd verkeer, 1 op 11,5 lange ritten)



Even voor de goede orde een update: het verbruik is dus niet afgenomen. Ik kan dus weer verder met de zoektocht.

rovelra


rovelra


JvW


JvW

En we zijn weer een stapje verder.  :eusa_doh:  :(

De eindpijp ziet nu dus pikzwart en ik zie (bij even stationair draaien) een 'mooie' blauwe pluim.  :eusa_wall:

Waar moet ik aan denken?

Sbv


Chris

#25
Dat was het bij mij inderdaad toen ik daar ook last van had.

Vooral na stevig doorrijden, dan een tijdje (1 a 2 minuten) stationair en dan gas geven leverde een behoorlijke blauwe pluim op. Ook ik had een olieverbruik van ongeveer 1 liter op 1000 a 1500 km. Eerste de turbo vervangen maar geen verschil, toen de motor geflushed en dat hielp ook niet. Uiteindelijk de klepsteelrubbers laten vervangen en het probleem was weg.

Hier wat informatie van toen ik er last van had: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20516.msg567221.html#msg567221

Ervoor en erna staat ook nog wat, ook een fotoverslag van de uiteindelijke vervanging van de klepseals.