Ik heb verdikke nivomats

Gestart door hendrik75, 27-07-2012 22:22:45

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Ludo op 29-07-2012 11:03:52
Citaat van: )()()sT op 29-07-2012 10:36:53
Ik heb voor de vakantie een setje gebruikte exemplaren laten monteren ter vervanging van de oude set bij mij. Deze houden de auto iets beter hoog na een nachtje maar ik denk dat ik volgend jaar toch een nieuwe set wil.

Ik herinner me nog dat Rudi nieuwe nivomats had, die ook zakten na een nacht.
Volgens Volvo NL was daar niks mis mee.
Nieuw is dus geen garantie, dat ie op z'n poten blijft staan.

Dat interesseert me eigenlijk ook niet zo, maar wel dat het me opviel dat ie de ene keer wel horizontaal stond en de keer erna niet. Pas na een stuk (en dus niet een paar meter) kwam ie omhoog. Bij ons in de woonwijk is dat dan opletten met die drempels als de wielen nog in de wielkasten liggen :D

hendrik75

Vandaag zijn de eibachs er onder gegaan icm sachs vóór en monroe achter.
Ik ben zeer tevreden, ja het is wat stugger geworden, maar het oude setje was gewoon slap. Ik denk dat een setje origineel rondom hetzelfde effect zou hebben gehad, qua stijfheid, alleen nu sta ik op een mooie hoogte.

Gr.

Hendrik

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: )()()sT op 29-07-2012 15:19:53
Pas na een stuk (en dus niet een paar meter) kwam ie omhoog. Bij ons in de woonwijk is dat dan opletten met die drempels als de wielen nog in de wielkasten liggen :D

Dat viel me tijdens de vakantie ook op, met een afgeladen auto. De nivomats zakten al in toen ik een half uur voor de boot naar Texel moest wachten. Op de terugweg duurde het tot net buiten Den Helder voordat ze een beetje op hoogte stonden. Het was wel stapvoets rijden door Den Helder, maar toch. En deze exemplaren zijn nog geen half jaar oud.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue