Ik kom er niet meer uit (opgelost dankzij Dirk) :)

Gestart door Julius C., 28-07-2012 09:19:11

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Heb jij nou ook een compleet nieuw fan (is dat met behuizing?) gemonteerd? Wat kost zo'n dit eigenlijk?

Heb je zicht op wanneer je distributie met je waterpomp vervangen is?

Julius C.

Joost km stand is nu 320, bups is vervangen bij 270 nog wat. Er van uit gaan dat toen de standaard dingen zijn meegenomen.

Denkend aan mijn kokende motor bij Parijs in mei, denk ik dat toen de waterpomp de geest heeft gegeven en dat het gaatje in de bovenste leiding geen ouderdom was, maar zwak punt vanwege de druk in het systeem.

Of de radiator natuurlijk...  ???

Ik kan maandag pas aan de gang, weet ik meer. Jullie hebben zoals gewoonlijk weer fantastische tips en weetjes gegeven.
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 28-07-2012 11:40:13
Heb jij nou ook een compleet nieuw fan (is dat met behuizing?) gemonteerd? Wat kost zo'n dit eigenlijk?

Het is wel van belang zeker te zijn dat inderdaad de waterpomp mee is vervangen; sommige bedrijven/klussers slaan de waterpomp één distributiewissel over...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Zijn je bovenste en onderste waterslangen als ie op bedrijfstemperatuur is warm en harder?
Dan heeft je radiateur gewoon doorstroming....

Suc6 ;)

elmarconi

Citaat van: Julius C. op 28-07-2012 11:33:20
Citaat van: Jack v op 28-07-2012 11:24:03
Thermostaat heb je die wel vervangen, die lijkt me eerder de oorzaal.

Ja zelfs het huis (rechter bout brak natuurlijk en metaal scheurde mee). Was een echte baggerklus namelijk!

Electrisch is alles in orde. Ben even langs de Volvo geweest (zitten op fietsafstand bij mij) die zeggen na beschrijving:

Koppakking (maar waarschijnlijk niet werd gezegd).
Radiator.
Waterpomp en men denkt eigenlijk aan het laatste.

Citaat van: Jack v op 28-07-2012 11:37:04
circulatie kun je ook zien aan het terugvoerpijpje wat in je kvs tankje zit. Daar moet bij een beetje gas geven een stevig straaltje uit komen.
Er komt wel wat, maar niet echt wat jij beschrijft Jack.

Koppakking kun je uitsluiten met zo'n snuffelaar?

--edit-- Topic titel wat minder schreeuwend gemaakt...
--
Autogas Inside . . .

Julius C.

Ik was ook redelijk wanhopig vanochtend....  :eusa_silenced:
Jij mag Vicki zeggen...

)()()sT

Julius C.

Citaat van: )()()sT op 28-07-2012 11:40:13

Via demontage bedrijf; 3 tientjes! Maar de tip van Mehn voor het lostrekken van de stekker van de sensor had ik eerder moeten weten, mijn oude fan doet het namelijk nog uitstekend blijkt het. Distri is ± 35000 geleden, maar ik denk zo zonder de waterpomp mee te nemen...
Waarom nog niets gedaan???  :eusa_silenced:
Ziek thuis...woont een anaconda in mijn darmsysteem die vele kindertjes heeft! Aangezien ik bij een kennis terecht kan die een brug heeft, maar wat mindere sanitaire voorzieningen heb ik nog niets gedaan.

Ik ga van de week de waterpomp vervangen, radiator lijkt mij in orde. Natuurlijk hoor ik ineens geratel uit de hoek van de snaar komen.
Jij mag Vicki zeggen...

hendrik32

Lindert Bogers

Keer meegemaakt bij een auto, koude motor waterpomp oke. Warme motor schoepen slipte over asje waterpomp. Hoe kom je er achter ? Ander geluid bij waterpomp met warme motor.

Julius C.

Citaat van: hendrik32 op 11-08-2012 21:23:56
En hoe ist afgelopen?

Vandaag wordt er een andere waterpomp geplaatst. Voor al dat werk (en zou eerste keer worden zoiets) kan ik het voor een redelijk bedrag uitbesteden, ik ben namelijk helemaal gaar als ik de boel zou verkl*ten. Er begint steeds meer herrie te komen bij lopende motor bij de distributie, of het nu de schoepen zijn of alleen het asje, de boel moet toch vervangen worden! Heb een paar keer kleine stukjes moeten rijden met natuurlijk alles open en verwarming op vol, mét blower erbij (da's best vervelend met dit weer). Vanmiddag is de auto klaar, weten jullie en ik  ;) meer!
Jij mag Vicki zeggen...

Julius C.

Oké!

Inmiddels vervangen voor nieuw:

• Thermostaathuis
  • Thermostaat (2x)
  • Sensor (2x)
  • Waterpomp
  • Slangen
  • Fan met behuizing
  • KVS reservoir en vloeistof

Radiator blijft koud, maar beide slangen (boven links er in en onder rechts er uit) worden heet?!?
Als ik in de slangen knijp als deze koud zijn of op temperatuur loopt de kvs door het reservoir heen, dan moet er circulatie zijn en is de radiator niet verstopt, toch???
Als ik de sensor-steker lostrek, gaat de fan draaien.

Alles bij elkaar opgeteld:

Motor loopt te warm, fan slaat NIET aan, boel oververhit en alles spuit het reservoir uit.

IK weet het niet meer.... :'( :'( :'(
Jij mag Vicki zeggen...

BenC70ES

Heb je het systeem wel goed ontlucht, lijkt me dat er nog luchtblazen in het systeem zitten.  Eens hetzelfde gezien bij een BMW.

Dop eraf, en telkens goed op de slangen blijven knijpen met draaiende motor.  En zo herhalen tot het goed is.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Wout309t

Vergeet de kachel niet vol open te zetten.
2011 V70 2.0T R-Design MT

The Demon

De radiateur blijft koud zeg je, weet je dat zeker?
Waar heb je dat gevoeld, aan de voorzijde zit nog een condensor (airco) en een intercooler (turbo), dus kan je dat alleen aan de fanzijde voelen (denk om je vingers).
Als hij daadwerkelijk koud blijft zit hij verstopt dat kan niet anders, circulatie in het blok is er dan wel (enigzins).
Dat de fan niet aanslaat kan ook een rotte stekker of draad zijn.
Citaat van: Wout309t op 17-08-2012 20:09:46
Vergeet de kachel niet vol open te zetten.
Die staat bij onze auto's altijd open, maakt niet uit of hij op warm of koud staat.

Groet,
The Demon.