Druklager ??

Gestart door Henk855, 04-08-2012 22:00:41

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

De koppeling van mijn 855R is 110.000 kilometer geleden compleet vervangen bij Broekhuis Volvo maar sinds vandaag hoor ik een rammeltje, lijkt me het druklager. Als ik de koppeling intrap is hij helemaal stil, koppeling los dan hoor je hem een beetje. Het lijkt mij dat de koppeling zelf geen probleem heeft want hij ontkoppeld gewoon goed en licht en schakelt als de beste. Het lijkt mij dat een R koppeling toch langer mee moet gaan dan 110.000, wat zou de beste optie zijn, alles vervangen of de koppeling inspecteren en indien nog goed alleen het druklager vervangen of alles vervangen, het lijkt mij dat een koppeling toch wel 250K mee moet kunnen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

NinaPaul

allemaal afhankelijk van het gebruik.

Ik zou het er af halen en aan de hand van de slijtage gegevens vaststellen of er wel of geen vervanging gedaan moet worden.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

dennis850estate

normaliter maakt het druklager bijgeluiden tijdens koppelen/ontkoppelen. Bij koppeling los zijn er meer oorzaken varieert van prise-as lagers tot koppelingsplaat. de koppeling gaat inderdaad langer mee dan 110K, dus demontage en inspecteren is een optie.

Er is dus een mogelijkheid dat je een prachtige koppeling en druklager tegenkomt en dat het aan de bak ligt.

Er schijnt iemand op het forum te zijn die je verder kan helpen  ;D

Lindert Bogers

Koppeling moet een autoleven mee kunnen gaan bij normaal gebruik.

Kan ook een gebroken veer in je plaat zijn

Lastig om zo via forum te beantwoorden. Vbak zal los moeten om een goede diagnose te stellen ( mocht het niet te erg zijn, voorlopig zo laten ).