850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

H_Rovers

elianmars

H_Rovers

Ja volgens autoweek ligt in mijn v70 ook een 4-traps, maar dat is toch echt een 5-traps :)
Volgens mij zijn ze dus uberhaupt niet met 4-traps automaten geleverd.

Sbv

Vergeet niet dat er ook een stevige deuk in achter portier zit. Hij heeft ook een losse portier te koop. Ding is bij Jacob Schaap Lelystad ingeruild dacht ik

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 30-05-2013 09:22:08
Vergeet niet dat er ook een stevige deuk in achter portier zit. Hij heeft ook een losse portier te koop. Ding is bij Jacob Schaap Lelystad ingeruild dacht ik

weet je ook zo wat er met het blok is?
op mijn mail wordt niet gereageerd  :eusa_wall:

H_Rovers

Ik heb al contact met hun gehad, is idd Jacob Schaap.

Ik ben oa in de automaat geinteresseerd, maar moet eerst zeker weten dat het nummer klopt. Reden hiervoor is dat de automaat in mijn auto aan het verslijten is, en ik zoek eenzelfde automaat om te laten reviseren en zelf in te bouwen.

Het blok zit een gat in (!) aan de achterkant.

V70geRwin

Citaat van: H_Rovers op 30-05-2013 09:52:50
Ik heb al contact met hun gehad, is idd Jacob Schaap.

Ik ben oa in de automaat geinteresseerd, maar moet eerst zeker weten dat het nummer klopt. Reden hiervoor is dat de automaat in mijn auto aan het verslijten is, en ik zoek eenzelfde automaat om te laten reviseren en zelf in te bouwen.

Het blok zit een gat in (!) aan de achterkant.

Je gaat een goede automaat reviseren?
Kostentechnisch niet slimmer om een defecte daarvoor te pakken?
Hij wordt toch weer als nieuw...

H_Rovers

Als ik zo'n auto voor dit geld kan krijgen dan vind ik het de moeite om dat te doen. Wat is de garantie dat deze goed is? De mijne functioneert ook, maar de slijtage zorgt ervoor dat ie niet helemaal lekker rijdt.

Opzich is "een defecte" inderdaad ook goed, maar wat is dan het defect, en is zo'n bak altijd te reviseren?

V70geRwin

Citaat van: H_Rovers op 30-05-2013 10:40:01
Als ik zo'n auto voor dit geld kan krijgen dan vind ik het de moeite om dat te doen. Wat is de garantie dat deze goed is? De mijne functioneert ook, maar de slijtage zorgt ervoor dat ie niet helemaal lekker rijdt.

Opzich is "een defecte" inderdaad ook goed, maar wat is dan het defect, en is zo'n bak altijd te reviseren?

Als je bijv velgen en interieur verkoopt dekt dat al weer aardig de kosten.
Revisie betekent toch weer als nieuw maken, los van het defect....

Aan de andere kant nieuw blok erin en hij kan weer.
Weet jij zo de km stand en onderhoud?

Sbv

H_Rovers

mehn

Citaat van: H_Rovers op 30-05-2013 09:10:41
Ja volgens autoweek ligt in mijn v70 ook een 4-traps, maar dat is toch echt een 5-traps :)
Volgens mij zijn ze dus uberhaupt niet met 4-traps automaten geleverd.

Ik ken meerdere V70's met een zelfdenkende 4-traps automaat. Dat is een soort van tussenmodel 4-bak met alleen een winterstand.
RRRRR_Ramon heeft het onder andere eentje in zijn MY2000 V70 2.5D.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

diesel hebben nooit 5-bak automaat gehad, wel een adaptieve 4-bak automaat.
De laatste MY00 2.4 170 pk(de 140 pk weet ik zo niet, dacht het ook) wel en ook de 2.4 R

The Volvoboy

MY00 2.0T heeft ook een adaptieve 4-traps automaat
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km