850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

ombouw naar links gestuurd tegen meerprijs. nou dat zal een beste klus zijn die ombouw

elianmars

Citaat van: hertogjan6 op 09-12-2013 23:52:42
misschien is dit wel de tip van het jaar!!!? T-5r CY 90 000km op de teller!! voor nog (net) geen €7000,-!

alleen rechts gestuurd ;)

http://link.marktplaats.nl/754036308

Rechts gestuurde wagens zijn geen drol waard. Ombouw naar links gestuurd is bijna niet te doen en zal duizenden euro's gaan kosten.

hertogjan6

Citaat van: elianmars op 10-12-2013 00:13:12
Citaat van: hertogjan6 op 09-12-2013 23:52:42
misschien is dit wel de tip van het jaar!!!? T-5r CY 90 000km op de teller!! voor nog (net) geen €7000,-!

alleen rechts gestuurd ;)

http://link.marktplaats.nl/754036308

Rechts gestuurde wagens zijn geen drol waard. Ombouw naar links gestuurd is bijna niet te doen en zal duizenden euro's gaan kosten.
betaal je een keer 10 000 euro voor een net ingereden t-5R hij is en blijft dan nog goedkoper dan die van de heer J.B ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Zal wel aan mij liggen dat ik het niet echt 'tips' vind allemaal....  Voor de sloop allemaal interessant vanwege de opties, maar de prijzen absurd.  Om mee te rijden praktisch idem. En ben erg benieuwd wat de meerprijs voor de CY zal zijn om deze om te bouwen naar LHD :evil: :evil: ;D

Edit: typo VY veranderd in CY ;D

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 10-12-2013 00:40:22
Zal wel aan mij liggen dat ik het niet echt 'tips' vind allemaal....  Voor de sloop allemaal interessant vanwege de opties, maar de prijzen absurd.  Om mee te rijden praktisch idem. En ben erg benieuwd wat de meerprijs voor de VY zal zijn om deze om te bouwen naar LHD :evil: :evil: ;D
Ik dus ook. Samen met Marcel wel eens gekeken om een engelse V70R om te bouwen, maar er komt best wel wat bij kijken.
stuurhuis, dash compleet, hoofdremcylinder met allemaal andere leidingen, kabelboom en zo zullen er nog wel de nodige zaken zijn.

UserID6342

Idd en dan heb je het nog over de allemaal los te vervangen onderdelen....  De voorste schutplaat zal eruit geslepen moeten worden (waar de stuurkolom doorheen loopt) en van een ander (LHD) overgelast moeten worden en opnieuw in kleur worden gespoten (kan alleen maar als blok / complete dash en al eruit is).

Er is iemand op het V700V die een Engelse 960 aan het ombouwen is / heeft omgebouwd, maar die is er ook al ziek van waar hij allemaal tegen aan liep...  Praktisch wel te doen als hobby project, maar qua kosten een crime en kun je totaal op leeg lopen.

snix

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-12-2013 20:30:59
Is 500 euro als 'reserve' niet heel erg krap? :eusa_think:
Ewøut
Hangt er vanaf hoe je er naar kijkt. Zie volgende.

Citaat van: Volvo850Luxury op 09-12-2013 21:01:52
500 euro apart is niet echt veel nee, alleen de distributieriem vervangen kost dat al ongeveer.

Citaat van: snix op 09-12-2013 15:09:33
Je kunt een knappe auto kopen voor je budget maar bescherm jezelf door 1/5 van je budget (zeg maar 500 euro) te reserveren voor onverwacht onderhoud. (zoiezo niet slecht om te doen ;) )
Wanneer een distri onverwacht is kun je beter een nieuwe auto kopen, je kunt vragen wanneer deze vervangen is. Banden kun je zelf beoordelen. Ik bedoel echt de dingen waar je niet zo snel naar kijkt als leek.

Wanneer een distri vervangen moet worden ga ik er vanuit dat je dat meeneemt in je budget. Daarnaast zeg ik 1/5 van dat budget te reserveren.

EDIT: ik werk op mn werk op WinXP. Als ik wat aan het typen ben springt het scherm van boven naar beneden :-\ vandaar een aantal edits ;)

dielie850

Citaat van: Dirk342 op 10-12-2013 07:14:44
Idd en dan heb je het nog over de allemaal los te vervangen onderdelen....  De voorste schutplaat zal eruit geslepen moeten worden (waar de stuurkolom doorheen loopt) en van een ander (LHD) overgelast moeten worden en opnieuw in kleur worden gespoten (kan alleen maar als blok / complete dash en al eruit is).

Er is iemand op het V700V die een Engelse 960 aan het ombouwen is / heeft omgebouwd, maar die is er ook al ziek van waar hij allemaal tegen aan liep...  Praktisch wel te doen als hobby project, maar qua kosten een crime en kun je totaal op leeg lopen.
Is het niet net zoals ombouw naar turbo :eusa_think:
Gewoon 2 autos naast elkaar zetten en maar beginnen met omschroeven?

)()()sT

Als het schutbord anders is lijkt me dat niet :D
En los daarvan moet je dan wel een T-5R hebben voor de interieurdelen. Flinke operatie dus, en niet bij een auto van dik 7k.

innocenti

Deze bijzondere airride hoort in de tips.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67759.0.html

Is tenminste mijn mening. Dus bij deze. Hier rijdt er echt maar één van.

curfs

Dus een T-5R met een topic van 150 pagina's.
Kan dat een heel klein beetje worden samengevat?

Sbv

Je kan de eigenaar een pb sturen voor meer info.

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

solidnmgn

Citaat van: NinaPaul op 09-12-2013 22:29:26
Ik denk niet dat een 850 de beste keus is als je zelf niet handig bent.

Gaat prima. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die je graag helpen.... Ik heb zelf compleet geen verstand van auto's echter rij ik door de mensen van dit forum reeds 2 jaar een 70.000km verder nog steeds rond met mijn roffel. Ik ben het wel met je eens dat als je zelf handig bent de kosten lager zullen uitvallen... Maar ach. de gezelligheid met het knutselen is me dan net weer iets meer waard.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo